راهنمای تمیز کردن لوستر

راهنمای تمیز کردن لوستر

حتما این موضوع را می دانید که نور پردازی بخش بسیار مهمی از دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود. بنابراین الزاماتی که با استفاده از آن نور خانه را تامین می کنند و در راستای نورپردازی صحیح از آن ها استفاده می شود بسیار مهم بوده و می بایست مرتب و به طور صحیح و اصولی تمیز شوند. یکی از وسایل و لوازمی که در تامین نور منزل از آن استفاده می شود لوستر است که تمیز بودن آن بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. لوستر ها به علت آنکه در هوا همیشه گرد و غبار وجود دارد سریعا کثیف شده و به علت وجود گرد و غبار زیاد سریعا کدر می شوند و نمای اولیه ی خود را از دست می دهند. از این رو تمیز کردن لوستر امری مهم بوده که می بایسا به آن توجه ویژه ای شود.

بنابراین می بایست در سال دو الی سه بار نسبت به تمیز کردن لوستر ها اقدام کرده و آن ها را هم چون روز اول درخشان کنید. در این مطلب قصد داریم روش های تمیز کردن لوستر را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد دارید که لوستر منزل خود را هم چون روز اول تمیز و درخشان کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تمیز کردن لوستر کریستالی

برای نظافت لوستر کریستالی در ابتدا می بایست قطعات لوستر را از هم جدا کنید تا در هنگام تمیز کردن آن دچار مشکل نشوید. هم چنین شما باید نسبت به تمیز کردن پایه و اساس لوستر اقدام کنید. این روش یکی از بهترین روش ها جهت تمیز کردن لوستر های کریستالی بوده که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که می خواهید قطعات لوستر را جدا کنید این نکته را فراموش نکنید که جای هر قطعه را به خاطر بسپارید به این دلیل که در هنگام جمع کردن لوستر جای هر قطعه را می بایست به خاطر داشته باشید. اگر فراموش کردید که جای هر کریستال کجاست بهتر است که به دفترچه راهنمای لوستر توجه فرمایید.

در هنگام باز کردن لوستر سعی کنید که پیچ های آن را به آرامی باز کرده و آن ها را کنار بگذارید. پس از آنکه قطعات لوستر را از هم جدا کردید بهتر است که به سراغ تمیز کردن آن بروی. جهت نظافت لوستر ابتدا هر قسمت از کریستال ها را با استفاده از دستمال گرد گیری کنید تا گرد و خاک گرفته شود. فراموش نکنید که پیش از استفاده از پاک کننده ها به مواد سازنده ی لوستر توجه کنید و یا اینکه یک مشورت با سازنده ی لوستر داشته باشید. این نکته مهم را به خاطر بسپارید که جهت نظافت لوستر و هم چنین قطعات کریستالی آن از شیشه پاک استفاده نکنید.

پس از آنکه با استفاده از مواد شوینده کریستال های لوستر را تمیز کردید پیش از آنکه خشک شوند با استفاده از یک پارچه ی تمیز و خشک نسبت به تمیز کردن کریستال ها اقدام نمایید.

استفاه از الکل

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست ندارید پرز و لکه بر روی لوستر منزلتان باقی بماند به کار گیری الکل جهت نظافت آن یکی از روش های عالی و کاربردی می باشد. برای این کار ابتدا در داخل یک لیوان یک قسمت الکل و سه قسمت آب ریخته و اجازه دهید آب و الکل به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. پس از آن لیوان را بالا گرفته و در قسمت زیرین هر کدام از آویز ها نگه دارید به گونه ای که قطعات آویز های لوستر در مایع داخل لیوان فرو رفته و غوطه ور شوند. جهت تمیز کردن قسمت های بالایی لوستر می توانید دستکش به دست کنید سپس انگشتان خود را با استفاده از مایع داخل لیوان خیس کرده و بر روی قسمت های کثیف لوستر بکشید از این طریق لکه های روی لوستر به راحتی تمیز شده و لوستر هم چون روز اول درخشان خواهد شد.

استفاده از آب ولرم و سرکه

اگر لوستر شما دارای گوی های کریستالی است و قصد تمیز کردن آن را دارید بهتر است پیش از تمیز کردن آن ها قطعات لوستر را از هم جدا کرده و سپس نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید با این کار هم لوستر شما به صورت اصولی تمیز خواهد شد و هم در هنگام تمیز کردن با دقت بیشتری این کار را انجام خواهید داد. در هنگام نظافت لوستر گوی های کریستال را می بایست با استفاده از مایع ظرفشویی و آب ولرم نیز بشویید. در صورتی که مشاهده کردید گوی های کریستال به خوبی تمیز نشده اند بهتر است که مخلوطی از آب و سرکه تهیه کرده و با استفاده از یک عدد برس گوی ها را شستشو داده و سپس بلافاصله آن ها را خشک و تمیز نمایید.

مرتبط: نکات مهم خانه داری که هیچ کجا نخوانده اید!

مطالب مرتبط