مرتب کردن کمد لباس و روش های آن

مرتب کردن کمد لباس و روش های آن

حتما شما هم با این صحنه مواجه شده اید که وقتی کمد لباس خود را باز می کنید چیزی را مشاهده می کنید که دور از انتظار است. و گاهی آنقدر لباس های شما زیاد می شود که جهت مرتب کردن آن ها با مشکل مواجه می شوید. در وهله ی اول می بایست این نکته را فراموش نکنید که مرتب و تمیز کردن کمد لباس یمی از مهم ترین نکات خانه داری می باشد که می بایست دقیق و اصولی انجام شود.

مرتب کردن کمد لباس و روش های آن

در دسترس بودن وسایل و لوازمی هم چون لباس، کیف و کفش در اتاق خواب امروزه به یکی از بزرگترین دغدغه های خانم ها تبدیل شده است. و نسبت به نوع چیدمان آن ها و هم چنین مرتبی وسایل و لوازم خود حساسیت نشان می دهند. اگر شما جزو افرادی هستید که مرتب کردن کمد لباس برای آن ها جزو دغدغه های اصلی خانه داری به شمار می آید و به نکات خانه داری اهمیت فراوانی می دهند پس حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

 

بر اساس نوع لباس ها کمد خود را مرتب کنید

بهتر است که لباس های خود را به توجه و با در نظر گیری کاربرد آن ها مرتب کرده و در کمد لباس ها قرار دهید. به طور معمول می توان گفت که هر کسی لباس هایی هم چون پالتو، مانتو، شلوار، تی شرت، پیراهن، ژاکت و … دارد. شما می توانید با در نظر گیری این موارد لباس های خود را در 4 کشو مرتب و دسته بندی کنید. برای این کار می بایست به ترتیب لباس های زیر و لباس خواب های خود، تی شرت، شلوار ها و در آخر ژاکت های خود را در هر طبقه قرار داده و آن ها را به طور مرتب و منظمی بچینید. بهتر است که جهت قرار دادن مانتو و پالتو های خود در کمد لباستان آن ها را از رخت آویز آویزان کنید. اگر شما لباس های بافتنی زیادی در کمد لباس خود دارید حتما این نکته را می دانید که لباس های بافتنی به مرور زمان اگر در کنار دیگر لباس ها قرار گیرند پرز خود را به آن ها منتقل می کنند. بهتر است برای جلوگیری از این کار و هم چنین جلو گیری از بید زدگی آن ها، لباس های بافت خود را به صورت جدا گانه نگهداری نمایید.

بر اساس نوع لباس ها کمد خود را مرتب کنید

بر اساس قابلیت لباس ها کمد خود را مرتب نمایید

پس از آنکه لباس های خود را با توجه و با در نظر گیری نوع آن ها مرتب کردید می بایست به سراغ انتخاب نحوه ی قرار گیری لباس ها در داخل کشو ها بروید. سلیقه های متفاوتی در این خصوص وجود دارد. برخی از افراد علاقه دارند که لباس های خود را با توجه و با در نظر گیری قابلیت آن ها مرتب کنند و برخی افراد ترجیح می دهند که آن ها را با توجه به رنگشان مرتب نمایند.

 

اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید مرتب کردن و دسته بندی کردن لباس هایتان بر اساس قابلیت آن ها صورت گیرد سعی بر این داشته باشید که لباس ها را با توجه به دو نوع رسمی و غیر رسمی مرتب کنید تا در صورتی که به آن ها نیاز داشتید بتوانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان بدون آنکه به مشکل بر بخورید لباس مورد نظر خود را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. هم چنین می توانید لباس های خود را با توجه به رنگ آن ها مرتب و دسته بندی کنید. با این کار جلوه ی زیبا تری به کمد خود بخشیده و جهت استفاده از آن ها مشتاق تر هستید. هم چنین کمد شما همیشه مرتب بوده و دیگر از آشفتگی و بی نظمی خبری نیست.

بر اساس قابلیت لباس ها کمد خود را مرتب نمایید

کشو ها را به چند دسته تقسیم بندی کنید

همانطور که می دانید فضای کشو های کمد جهت قرار دادن لباس ها بزرگ بوده و هر چقدر هم که شما لباس ها را مرتب بچینید باز هم بی نظمی غیر قابل باوری در کمد لباس ها به چشم می خورد. برای اینکه هم کشو ها مرتب تر شوند و هم در صورتی که به یکی از لباسهایتان نیاز پیدا کنید بتوانید آن را راحت تر پیدا کرده و از آن استفاده کنید، می بایست کمد لباسهایتان را به چند بخش تقسیم کرده تا سریعتر بتوانید لباس مورد علاقه ی خود را پیدا کنید. اگر کشوی کمد شما خیلی بزرگ است بهتر است که آن را به سه قسمت تقسیم بندی نمایید اما اگر کشوی کمد شما کوچک تر است کشو را به دو قسمت تقسیم بندی کنید.

کشو ها را به چند دسته تقسیم بندی کنید

مطالب مرتبط