راه های آسان برای ضد صدا کردن اتاق یا آپارتمان شما

ضد صدا کردن اتاق یا آپارتمان شما

چه صدای  کامیون های زباله باشد ، چه صدای ماشین و چه صدای ترافیک ، از پنجره اتاق شما می تواند هر صدایی از آن بیرون به داخل خانه بیاید . اگر صدای بیرون شما را اذیت می کنید و قصد دارید در تنهایی حس سکوت را در اتاق خواب یا منزل خود حس کنید ، راهکار هایی ساده برای ضد صدا کردن اتاق یا آپارتمان شما وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.  برای بسیاری از ساکنان آپارتمان ، سر و صدای مزاحم و ناخواسته یک واقعیت از زندگی است ، مخصوصا ساختمان هایی که نزدیک به خیابان هستند ، چیزی که اغلب به نظر می رسد اجتناب ناپذیر است.

 

خوشبختانه ، مهم نیست که در کجا زندگی می کنید و یا چه نوع فضایی دارید ، ضد صدا بودن یک گزینه افزودنی است. اگرچه این ایده ممکن است تصاویری از بازسازی و تخلیه حساب های بانکی را به ذهن شما متبادر کند ، اما روش های زیادی وجود دارد که می توانید بدون نیاز به خرج کردن  یا بازسازی خانه ، سر و صدا را کاهش دهید. لازم نیست عایق صدا پیچیده یا گران باشد و حتی ساده ترین راهکارها نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

 

درب جلوی شما ضد آب است

اگر از مبل راحتی خود هنگامی که نشسته اید هر مکالمه ای را در راهرو ساختمان می شنوید ، احتمال وجود شکاف های هوای زیادی در اطراف درب ورودی وجود دارد. مهر و موم کردن این نشت ها باعث آرام شدن پچ پچ می شود. صدا روی هوا حرکت می کند و هر شکافی که می توانید از طریق آن نور را ببینید ، باعث عبور صدا نیز می شود.

 

اگر زیر درب آپارتمان یا اتاق خود فاصله زیادی دارید ، یک عایق را در زیر آن اضافه کنید. از یک نوار لاستیکی ضخیم استفاده کنید . این امر همچنین به جلوگیری از گرد و غبار و همچنین سر و صدا کمک می کند. اگر درب محکم به چهارچوب در بسته نمی شود ، امتداد کناره ها و بالای درب را کمی برش دهید.

 

پرده های آویزان درب

با پرده های بلک اوت یا خاموشی ضخیم می توانید یک لایه دیگر از عایق صدا روی درب ورودی ایجاد کنید. در صورت بسته بودن ، آنها به جذب هر گونه نویز از درب کمک می کنند.

استفاده از پرده برای ضد صدا

 

صدای درب اتاق خواب یا پذیرایی

همانند درب ورودی ، شکاف های موجود در زیر درب داخلی صدای زیادی را از داخل خارج می کند ، گویی درب تا حدی باز است. خلا ها را با یک درپوش ، خریداری شده یا خانگی پر کنید. راحت ترین نسخه ها به در وصل می شوند (معمولاً با یک باند لاستیکی) بنابراین مجبور نیستید آنها را همیشه در جای خود قرار دهید.

عایق صدا درب اتاق خواب

 

کاهش صدای منعکس شده

سر و صدا از سطح سخت مانند دیوارها ، کفها و سقف ها منعکس می شود و به سطح کلی صدای داخل اتاق می افزاید. برای کاهش بازتاب صدا ، دیوارهای برهنه و حتی سقف ها را با چیزی نرم بپوشانید ، بنابراین صداهایی مانند دعوای همسایه بغلی یا حتی هیاهوی ایجاد شده توسط جارو برقی منعکس نمی شود. یک فرش شگی در کف و حصیرهای نساجی لاستیکی روی دیوارها باعث کاهش  صدای آزار دهنده در داخل آپارتمان می شود و در عین حال گرما را از واحدهای مجاور نیز جذب می کند.

 

یک تابلو فرش ضخیم تهیه کنید

احتمالاً می دانید که هیچ چیز مانند فرش صداهای مزاحم را خفه نمی کند. بنابراین اگر کف سخت دارید ، پهن کردن یک فرش ضخیم منطقی است.

یک تابلو فرش ضخیم تهیه کنید

 

 

اضافه کردن یک کتابخانه برای ضد صدا کردن اتاق خواب شما

دیوار نازکی دارید؟ افزودن یک دیوار مصنوعی ساخته شده از دیوار به دیوار یک ترفند اب زیر کاه است که صدای آپارتمان همسایه را خفه می کند. ایده اضافه کردن توده به پارتیشن است. مواد و اشیا عظیم در برابر لرزش مقاومت می کنند و در نتیجه انتقال صدا را کاهش می دهند. اطمینان حاصل کنید که لبه های داخلی کاملاً متناسب با دیوارها ، کف و سقف هستند تا جای خالی هوا وجود نداشته باشد .

اضافه کردن یک کتابخانه برای ضد صدا کردن اتاق خواب شما

 

برای ضد صدا کردن اتاق خود عایق های صوتی را در نظر بگیرید

پانل های صوتی به صورت تخته یا پارچه در دسترس هستند که آنها را به دیوارها آویزان می کنید. در حالی که اکثر انواع آنها برای جلوگیری از برخورد سر و صدا از روی سطوح سخت طراحی شده اند ، اما انواع دیگر در جلوگیری از ورود صدا از در یا پنجره بسیار موثر هستند.

 

پرده های ضد صدا را نصب کنید

پانسمان های پنجره با جلوگیری از ورود سر و صدا  مانع از خراب شدن  خواب شما می شود. یک پرده صوتی برای یک پنجره با اندازه متوسط ​​می تواند 15 پوند وزن داشته باشد و به صورت صاف و تر و تمیز در کنار دیوار یا پنجره قرار دارد تا صدا را از بین ببرد و در واقع آن را به بیرون منحرف کند. برخی از پرده های جذب کننده صدا برای باز و بسته شدن آسان در امتداد پنجره ها سر می خورند.

 

پنجره دوجداره را اضافه کنید

اگر به دنبال جلوگیری از سر و صدای بیرون هستید اما منظره آپارتمان خود را نمی خواهید خراب  می کنید ، پنجره های دو جداره را در نظر بگیرید. آنها صفحه های شیشه ای یا اکریلیکی شفاف هستند که روی پنجره های موجود نصب می کنید. آنها برای ایجاد یک مهر و موم ضد هوا طراحی شده اند که سر و صدای بیرون را 50 درصد یا بیشتر کاهش می دهد. بعضی از آنها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت عدم نیاز به سرعت بیرون می آیند و باعث می شود پنجره برای هوای تازه باز شود.

مطالب مرتبط