بهترین چیدمان فرش اتاق نشیمن برای خانه شما

بهترین چیدمان فرش اتاق نشیمن برای خانه شما

وقتی نوبت به تزئین می رسد ، فرش اولین چیزی است که برای اتاق نشیمن خود انتخاب می کنید ، و کاملا در سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی شما کاملا تاثیر گذار می باشد ، فرش در اندازه درست یا اندازه نادرست می تواند فضای شما را به طور جدی درست یا خراب کند. یک فرش بسیار کوچک می تواند باعث ناتمام ماندن در اتاق شود ، کف بسیار بزرگ می تواند مانند موکت های دیوار به دیوار باشد – یا ممکن است در فضای اتاق شما مناسب نباشد.  همه ما می دانیم که انتخاب فرش با اندازه مناسب یک تصمیم مهم در طراحی است ، بنابراین ما بهترین نکات را برای انتخاب بهترین چیدمان فرش  برای اتاق نشیمن ، مبلمان و موارد دیگر نوشته ایم.

 

اتاق نشیمن خود را اندازه بگیرید

آیا فرش مستطیلی یا فرش چهارگوش را باید انتخاب کنید؟ قبل از اینکه شروع به خرید فرش  کنید ، حتما ابعاد اتاق نشیمن خود را اندازه بگیرید. اندازه اکثر فرش های اتاق نشیمن هشت متر در 10 متر یا 9 متر در 12 متر است ، اما فضای شما ممکن است به انتخاب کوچکتر یا بزرگتر نیاز داشته باشد.

 

هنگامی که ابعاد خود را تعیین کردید ، هنگام خرید این قوانین کلی را در ذهن داشته باشید :

 

  • لبه فرش باید حداقل 10 تا 18 اینچ از دیوار فاصله داشته باشد. اگر خیلی نزدیک باشد ، خیلی شبیه فرش های دیوار به دیوار می شود. اگر مبل شما رو به دیوار است ، خیالتان راحت باشد که فرش را کمی به دیوار نزدیک کنید – هیچ کس لبه آن را نمی بیند و باعث می شود در فضای بین مبلمان فضای کمتری ایجاد شود.
  • اطمینان حاصل کنید که فرش شما حداقل شش اینچ – اما در حالت ایده آل ، هشت اینچ – از مبل در دو سر آن گسترده تر است.
  • مبل ها به طور معمول در قسمت انتهایی فرش قرار می گیرند ، بنابراین مطمئن شوید که فضای اتاق شما به اندازه کافی گسترده باشد.
    اگر اتاق نشیمن شما به اندازه کافی بزرگ است ، سعی کنید حداقل بین 30 تا 36 اینچ فاصله بین مبلمان بزرگتر مانند کاناپه ، میز قهوه یا صندلی های راحتی داشته باشید. این مانع از این می شود که شما (و میهمانانتان) در اثاثیه خیلی نزدیک مبادله کنید. اگر اتاق نشیمن شما کوچکتر است ، فاصله بین 18 تا 24 اینچ را بین قطعات انتخاب کنید.

 

اگر تجسم راه اندازی اتاق جدید خود را به سختی انجام می دهید ، اندازه فرش و محل قرارگیری مبلمان خود را با نوار نقاش آبی اندازه بگیرید. این ابزار به کف و فرش شما آسیب نمی رساند ، بسیار ارزان است و راهی آسان برای دیدن فضای واقعی خود قبل از خرید است.

 

فرش های لایه ای برای صرفه جویی در هزینه

فرش بزرگ اتاق نشیمن بسته به مواد ، تولید ، سبک ، اندازه و سن آن می تواند یک سرمایه گذاری جدی مالی برای خانه باشد.

 

منابع زیادی برای فرشهای بزرگ و در عین حال مقرون به صرفه از فروشگاه های آنلاین ، فروشگاه های لوازم خانگی با تخفیف در دسترس است ، اما روش مورد علاقه بسیاری از ما  ، فرش کوچکتر  و مقرون به صرفه است . قرار دادن یک فرش پنج متری در هفت متری ایرانی روی یک موکت سیزال 9 متری در 12 متری ، می تواند گرما ، بافت و علاقه را به فضای شما بیفزاید بدون اینکه سرمایه گذاری هنگفتی انجام شود. برخی دیگر از جفت شدن ها شامل یک فرش پوست گاو یا پوست گوسفند روی یک قالیچه  سیسال است.

 

توصیه می کنیم فرش کوچکتر را در مرکز فرش بزرگتر خود قرار دهید. نزدیک بودن لبه های فرش به یکدیگر می تواند خطرساز باشد.

 

 

محل قرارگیری مبلمان خود را تعیین کنید

قبل از خرید فرش ، مهم است که محل قرارگیری مبلمان اتاق نشیمن را نیز بفهمید . هر فضایی متفاوت است (و البته خلاف رفتن  قوانین تزئین اشکالی ندارد!) اما اینها بهترین و محبوب ترین چیدمان های فرش برای یک اتاق نشیمن هستند :

 

همه پایه ها روی فرش است

اگر یک اتاق نشیمن بزرگ دارید ، سعی کنید تمام قطعات بزرگتر خود را – از جمله کاناپه ، میز قهوه ، صندلی های راحتی و میزهای کناری – روی فرش خود قرار دهید. سعی کنید حداقل هشت اینچ فاصله بین لبه مبلمان و لبه فرش خود داشته باشید.

 

پایه های جلو روی فرش

اگر می خواهید فضای پیاده روی بین مبلمان خود را به حداکثر برسانید ، فقط پایه های جلوی مبل و صندلی های خود را روی فرش قرار دهید. این چیدمان می تواند باعث شود فضای نشیمن کوچکتر نیز بسیار بزرگتر باشد.

 

مبلمان خود را شناور کنید

این نظریه از نظر فنی یک قانون شکن طراحی است ، اما همانطور که گفتیم – بد نیست قوانین تزئین را اینجا و آنجا خم کنید. اگر فرش کوچکتری دارید که کاملاً عاشق آن هستید ، آن را فقط زیر میز قهوه خود قرار دهید. فقط سعی کنید از فاصله بیش از پنج اینچ بین لبه مبل و لبه فرش خودداری کنید.

یک اتاق نشیمن کوچک و مدرن

آماده خرید هستید؟ به یاد داشته باشید : تغییر قوانین طراحی بسته به سلیقه ، بودجه و فضای مناسب اشکالی ندارد ، اما انتخاب بهترین فرش مناسب فضای اتاق نشیمن شما روشی آسان برای چیدمان فضایی شگفت انگیز است.

مطالب مرتبط