دکوراسیون رنگ سبز در اتاق نشیمن؛ ایده تا اجرا

دکوراسیون رنگ سبز در اتاق نشیمن؛ ایده تا اجرا

دکوراسیون خانه و رنگی که برای آن انتخاب می کنیم نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری بر روی سلامتی روحی و سرزندگی افراد ساکن در آن دارد. خانه محیطی است که ما و خانواده مان اوقات زیادی را در آن سپری نموده و معمولا برای اغلب افراد این محیط نقش زیادی در کسب آرامش و انرژی مورد نیاز برای فعالیت را دارد.

اگر بتوانیم برای محیط خانه خود رنگی زیبا و دلپذیر مطابق با سلیقه اعضای خانواده استفاده کنیم، به طور قطع محیط آن دلنشین تر شده و تاثیر زیادی روی آرامش، بالارفتن روحیه و حتی بهتر شدن روابط اعضای خانواده دارد. ما در ادامه این مطلب می خواهیم به رنگ سبز و تاثیر آن در زیبایی محیط خانه بپردازیم و همچنین دکوراسیون رنگ سبز در اتاق نشیمن؛ ایده تا اجرا را مورد بررسی قرار دهیم.

ایده های داشتن اتاق نشیمن سبز رنگ

تاثیر رنگ سبز در زیبایی محیط خانه

همانطور که می دانید محیط خانه نقش بسیار مهم و اساسی بر روی آرامش اعضای خانواده دارد. برای هرچه بهتر شدن محیط خانه می توان از رنگ سبز برای دکوراسیون اش استفاده کرد.

رنگ سبز به باور بسیاری از افراد یکی از زیباترین و آرامش بخش ترین رنگ ها برای انسان می باشد. این رنگ در طبیعت به وفور دیده می شود و همین خود باعث شده تا لقب رنگ آرامش بخش به خود بگیرد.

شرکت پانتون که در زمینه رنگ شناسی به صورت تخصصی کار و فعالیت می کند در سال 2013 تحقیق و بررسی هایی انجام داد که بر اساس نتایج به دست آمده از آن، رنگ سبز رنگ مورد علاقه بیشتر انسان ها می باشد با توجه به نتیجه به دست آمده این شرکت، رنگ سبز را در سال 2017 رنگ سال اعلام نمود. 

متخصصان رنگ شناسی می گویند، رنگ سبز در دسته بندی رنگ های سرد قرار می گیرد ولی با ترکیب آن با دیگر رنگ های گرم می توان ترکیبی فوق العاده زیاد به دست آورد.

روانشناسی استفاده از رنگ سبز برای دکوراسیون منزل

روانشناسان مختصصان حوزه رنگ شناسی بر این باور هستند که رنگ سبز قابلیت آن را دارد که احساس امنیت و تعادل را در انسان ها برقرار کند. انسان ها چون از دیرباز ارتباط بسیار قوی و ناگسستنی با طبیعت اطراف خود داشته اند، با رنگ سبز که یکی از رنگ های برجسته در طبیعت است نیز ارتباطی قوی دارند.

البته رنگ سبز در اجزای خود دارای طیف های گوناگونی می باشد که هرکدام می تواند تاثیر جداگانه و زیبایی خاص به خود را داشته باشد. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون به دلیل خنثی بودن گزینه خوبی است که باعث ایجاد حس آرامش و تعادل می شود.

رنگ سبز چون به چشم انسان ها جز آشناترین رنگ ها به شمار می رود، می توان در قسمت های گوناگون خانه مورد استفاده قرار بگیرد و محدودیت خاصی ندارد.

ولی یکی از مهمترین بخش های هر خانه قسمت نشیمن آن می باشد که در آن معمولا افراد خانواده دور هم جمع شده و ارتباطات خانواده در آن محیط جریان دارد. استفاده از رنگ سبز در این بخش از خانه می تواند تاثیر بسیار بیشتری در آرامش اعضا و همچنین زیباتر شدن محیط خانه داشته باشد.

چنانچه تصمیم گرفتید از رنگ سبز به عنوان رنگ برجسته و اصلی در دکوراسیون منزل تان بهره ببرید، بهتر است از آن در کنار یک رنگ خنثی مثل سفید، کرم یا خاکستری استفاده کنید. در این صورت رنگ سبز به خوبی خود را نمایان می کند.

ایده های داشتن اتاق نشیمن سبز رنگ

طیف های گوناگون رنگ سبز

رنگ سبز نیز به مانند دیگر رنگ های اصلی ، دارای طیف های گوناگونی می باشد که برخی از آن ها به تنهایی و برخی دیگر نیز با ترکیب دیگر رنگ ها، برای دکوراسیون منزل بسیار مناسب اند. در ادامه به برخی از این طیف های رنگی اشاره می کنیم.

اتاق نشیمن با دکوراسیون سبز نعناعی

اگر زاویه اتاق نشیمن شما به گونه ای است که نور زیادی را به خود جذب می کند و در اصطلاح آفتاب گیر است، می توانید از رنگ سبز نعناعی برای محیط و دکوراسیون آن استفاده کنید. رنگ سبز نعناعی با جذب نور زیاد چشم ها را به خود خیره می کند و محیط جذابی را می سازد.

این رنگ تا حد زیادی حس طراوت و تازگی همراه با کمی شلوغی را به بیننده خود منتقل می کند. چنانچه این رنگ را برای رنگ آمیزی دیوارهای تان در نظر گرفته اید، پیشنهاد می کنیم برای کف نیز از رنگ های تیره استفاده کنید. ترکیب اینها باعث می شود تا محیطی دلنشین و دوست داشتنی خلق شود.

اتاق نشیمن با دکوراسیون سبز زیتونی

سبز زیتونی یکی از زیباترین طیف های رنگ در بین سایر رنگ های سبز می باشد که علاقه مندان زیادی دارد و بسیاری آن را برای طرح دکوراسیون منزل خود در نظر می گیرند. این رنگ با آنکه گرما و انرژی لازم را در خود ندارد ولی رنگی خاص و شیک می باشد که در بین سلیقه های متفاوت طرفداران خاص خود را دارد.

این رنگ همانطور که گفته شد رنگ گرم و شادی نیست و اگر تصمیم به استفاده از آن دارید، بهتر است یک رنگ شاد و جذاب مانند زرد یا نارنجی و … را با آن ترکیب کنید تا ترکیبی شیک و جذاب خلق شود.

برای مثال اگر دیوارتان را به رنگ سبز زیتونی رنگ آمیزی کرده اید، رنگ تابلوها یا قاب شان و یا کتابخوانه تان را از بین رنگ های شادی همچون زرد و نارنجی و … انتخاب کنید و یا اگر مبل هایتان به رنگ سبز زیتونی است، بهتر است کوسن هایی که روی آن قرار می دهید را با روکش زرد بپوشانید.

اتاق نشیمن با دکوراسیون سبز صدری

اگر رنگ سبز صدری برای تان کمی ناآشنا است باید برای یادآوری بگوییم که صدر گیاهی است در طبیعت که خواص دارویی دارد و شامپو صدر را با آن می سازند. این طیف رنگ سبز دارای آرامش خاصی می باشد و رنگی مناسب برای دیوارهای اتاق نشیمن به شمار می رود.

استفاده از این رنگ که نه خیلی گرم و نه خیلی سرد محسوب می شود، با ترکیب دیگر رنگ های ملایم فضایی زیبا و راحت خلق می کند که باعث آرامش هر انسانی می شود. این رنگ همچنین به علت ملایمتی که دارد قابلیت ترکیب با بسیاری از رنگ های دیگر را دارد.

 رنگ سبز صدری در اتاق نشیمن

رنگ سبز با ترکیب چه رنگ هایی زیباتر می شود

ترکیب سبز و سفید

محبوب ترین و به نوعی زیباترین ترکیب در کنار رنگ سبز ، ترکیب اش با رنگ سفید می باشد. این ترکیب طرفداران بی شماری دارد و استفاده از آن برای محیط خانه زیبایی و جلوه خاصی ایجاد می کند.

این ترکیب فضا را بازتر و بزرگ تر نشان می دهد و با بهره گیری از رنگ سفید اگر نور موجود در محیط کمتر از حد معمول باشد نیز فضا را روشن نشان می دهد و این امتیاز بالایی محسوب می شود. رنگ سفید از جهت اینکه رنگی خنثی محسوب می شود، با رنگ های زیادی قابلیت ترکیب دارد، ولی ترکیب آن با رنگ سبز بسیار چشم نواز و زیبا است.

ترکیب سبز سفید مشکی

اگر ترکیب رنگ سبز و سفید که پیش از این پیشنهاد آن را دادیم برای تان ساده است و به دنبال تفاوت بیش تر و محیطی خاص تر هستید، می توانید از رنگ مشکی در کنار ترکیب سبز و سفید استفاده کنید.

ترکیب رنگ سبز و سفید کمی حس سرما و کم روح بودن با خود دارند که برای برخی سلیقه بهترین انتخاب است، ولی اگر شما می خواهید این ویژگی را خنثی کنید انتخاب رنگ مشکی در کنار این دو رنگ انتخاب خلاقانه و مناسبی است. استفاده از رنگ مشکی همراه با دیگر رنگ های مناسب در محیط و دکوراسیون منزل، حسی لاکچری و متفاوت را منتقل می کند و از این جهت حس خاص بودن را در انسان ارضا می کند.

ترکیب سبز و زرد

ترکیب دو رنگ سبز و زرد می تواند انتخاب شیکی برای داشتن اتاق نشیمنی دلباز و راحت باشد. این دو رنگ در کنار یک دیگر نمادی از زنده بودن و پویایی را القا می کند و انرژی زیادی را در خود دارند که آن را به انسان منتقل می کنند. رنگ سبز و زرد هردو جز رنگ های اصلی به شمار می روند که هرکدام طیف های گوناگونی در زیرمجموعه خود دارند.

این دو رنگ جز رنگ هایی هستند که نیاز به نور زیادی برای جلوه دادن خود ندارند و با نور کم نیز سازگاری داشته و از این جهت برای محیط های کم نور مناسب اند. متخصصان می گویند نور سبز و زرد در کنار هم بیش ترین جلوه از طبیعت را دارند که در کنار هم می توانند آرامش طبیعت را برای انسان تداعی کنند.

ترکیب رنگ سبز، زرد و قهوه ای

اگر می خواهید در ترکیب رنگ سبز و زرد کمی دستکاری کنید، ما رنگ قهوه ای را در کنار این دو به شما پیشنهاد می کنیم. رنگ قهوه ای نسبت به سبز و زرد متفاوت و متضاد به شمار می رود، از همین جهت اگر در کنار این دو قرار بگیرد می تواند ترکیب مناسبی برای محیط منزل و بخصوص قسمت نشیمن محسوب شود.

به طور مثال اگر دیوارها را زرد انتخاب کرده اید و مبل ها را سبز، می توانید برای فرش، پرده یا کمد کتاب خانه تان رنگ قهوه ای را در نظر بگیرید، قطعا شگفت زده خواهید شد.

ترکیب رنگ سبز و طوسی

رنگ طوسی همانند رنگ سفید جز رنگ های خنثی به شمار می رود، از این جهت می توان آن را با رنگ های زیادی ترکیب کرده و نتیجه ی خوبی گرفت. یکی از این ترکیب ها سبز و طوسی می باشد که انتخاب بسیار شیک و مناسبی برای محیط نشیمن به شمار می رود. این ترکیب طرفداران زیادی دارد و جز ترکیب رنگ های پر استفاده برای دکوراسیون می باشد.

استفاده از مبلمان سبز

کلام آخر

رنگ سبز جز رنگ های بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. استفاده از این رنگ می تواند انتخابی به جا و مناسب برای دکوراسیون خانه و به خصوص قسمت نشیمن باشد که می تواند آرامش و حس امنیت را به اعضای خانواده منتقل کند. برای بازسازی خانه قدیمی، بازسازی ویلا قدیمی و هرگونه تعمیرات ساختمان در تهران و داشتن یک ترکیب رنگ جذاب در نشیمن یا فضای خانه خود بهتر است با تیم حرفه ای دکوراسیون ما در شرکت بازسازی میچینم تماس بگیرید. ما می توانیم انواع دکوراسیون را برای شما طراحی و اجرا کنیم.

شماره های تماس :

سوالات متداول

آیا در محیط کم نور می توان از رنگ سبز نعنایی استفاده کرد؟

رنگ سبز نعنایی جز آن دسته از رنگ هایی است که نیاز به نور زیادی برای جلوه دادن خود دارد. اگر محیط منزل تان کم نور است، ما به شما پیشنهاد می کنیم از یک ترکیب رنگ بهتر در کنار هم استفاده کنید. برای این منظور می توانید به ترکیب سبز و زرد فکر کنید. مطمئنا می تواند انتخاب خوبی باشد.

رنگ سبز در کنار کدام رنگ ها زیباتر است؟

پاسخ این سوال کاملا به سلیقه شخصی شما مربوط می شود. ولی بر اساس نظر کارشناسان رنگ و زیبایی شناسی ترکیب رنگ سبز و سفید، ترکیب رنگ سبز و زرد، ترکیب سبز و طوسی و … می توانند ترکیب های زیبایی برای دکوراسیون منزل تان باشد.

مقالات مرتبط :

  آشنایی با طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

مطالب مرتبط