بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن با چیدمان و دکوراسیون

بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن با چیدمان و دکوراسیون

کوچک بودن فضای خانه شما ممکن است برای شما خسته کننده شده باشد اما شما قادر نباشید حتی یک متر به فضای آن اضافه کنید. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بزرگ تر کردن فضای خانه خود هستید باید بدانید که راه هایی غیر تعویض منزل وجود دارد.

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه ها چیدمان وسایل نشیمن به سبک خاصی می باشد. در ادامه مطالب چند مدل چیدمان اتاق نشیمن شرح داده می شود که شما می توانید از آن ها استفاده کنید تا دیگر مجبور به تحمل فضای شلوغ خانه خود نباشید.

چند مدل چیدمان برای بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نشیمن

از سرویس مبلمانی کوچک تر و ترجیحا بدون دسته استفاده کنید:

 اولین نکته در بزرگ تر نشان دادن فضای خانه به خصوص اتاق نشیمن مدل سرویس مبل شما می باشد. مبلمان حجیم با دسته های بزرگ یا جعبه ای شکل که اکثرا از هر طرف به اندازه یک متر، محیط اتاق را اشغال می کنند معمولا در خانه های بزرگ که فضایی کافی دارند کاربرد دارد.

اما در اتاق های کوچک این نوع مبل ها نه تنها فضا را کوچک تر جلوه داده بلکه تا حدی نیز شلوغ و غیر قابل تحمل می کند. مناسب ترین مبل هایی که می توانید برای اتاق های کوچک تر استفاده کنید مدل هایی با دسته باریک، براق یا ترجیحا بدون دسته و لبه می باشد.

مبل های هایی که مدل تکه ای هستند مناسب ترین مدل می باشند زیرا هم دسته ندارند و هم می توان آن ها را در هر طرف اتاق به هر سبکی قرار داد به این ترتیب تا چند متر از فضای اتاق را می توان نجات داد.

همچنین این مبل ها کوچکتر و باریک تر بوده و از نظر بصری نیز به بزرگ تر جلوه دادن اتاق کمک می کند. البته قبل از خرید هر مبلی باید مشخص کنید که می خواهید چگونه از آن استفاده کنید.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که عادت دارید روی مبل دراز بکشید یا گاهی روی آن بخوابید توصیه می شود به خرید آن ها اقدام نکنید، زیرا مناسب نبوده و ممکن است به مرور باعث مشکلاتی مانند کمردرد و دیسک گردن شود.

استفاده نکردن از وسایل تزئینی و مبلمان شلوغ:

برای داشتن فضایی بازتر و بزرگ تر در خانه بهتر است در مقابل وسوسه خود برای داشتن مبلمانی با تزئینات زیاد و وسایل تزئینی شلوغ مقابله کنید. اگر نمی خواهید اتاقی کوچک تر از آن چه دارید داشته باشید یا اینکه دوست دارید اتاق پذیرایی تان بزرگ تر جلوه کند باید از مبلمانی استفاده کنید که به مراتب ساده تر باشند.

مبلمانی که قطعات کوچک تر، براق تر و طرح های مستطیلی و مربعی دارند ترجیح داده می شود، اما اگر این نوع مدل ها باب میل شما نیستند یا به هر دلیلی نمی خواهید از آن ها استفاده کنید راه دیگری نیز وجود دارد.

راهی که در عین حالی که شما مبلمان شلوغ، منحنی یا تزئینی دارید به شما کمک می کند تا از نظر بصری فضایی بزرگ تر داشته باشید. ایجاد کردن یک نقطه کانونی در فضای نشیمن و اتاق پذیرایی مانند ست کردن مبل با یک آینه بزرگ در گوشه ای از محیط، استفاده از یک قاب یا دیگر وسایل تزئینی  برای جلب توجه به آن نقطه می تواند راه حل مناسبی باشد.

با ایجاد یک کانون توجه برای اتاق مورد نظر فضا و محیط بزرگ تر به نظر رسیده و دیگر نیازی به تعویض باقی وسایل از جمله مبل های تجملی نیست

استفاده از فرش های مناسب:

برخلاف آن چه تصور می شود که هرچه فرش کم عرض تر باشد می تواند فضای خانه و اتاق را بزرگتر جلوه دهد باید بدانید که در واقع این مدل فرش ها محیط را به مراتب کوچک تر از آنچه که هستند نشان می دهند. اگر می خواهید از فضای کوچکی که با آن دسته پنجه نرم می کنید نجات پیدا کنید از مدل های فرشی استفاده کنید که طرح هایی یک دست و ساده تر دارند و همچنین به اندازه کافی بزرگ باشند که تنها کمی از فضای کف لخت باشد.

مقدار مناسب فضای لخت کف تا دیوار به طور معمول باید به اندازه 10 یا 20 سانتی متر باشد، بنابراین در انتخاب اندازه فرش دقت کنید. اگر نمی توانید فرشی سفارشی برای این کار تهیه کنید باید مبلمان را به نحوی جای گذاری کنید که تمام مبل روی فرش بوده یا حداقل پایه های جلویی مبل روی آن باشند.

اما اگر فضای اتاق نشیمن شما بزرگ تر از حد متوسط باشد و لازم باشد که از دو فرش برای پر کردن محیط استفاده کنید، هر چند عجیب و غیر متعارف به نظر می رسد بهتر است از یک فرش عریض و یک دست استفاده کنید. اما اگر قادر به تهیه این نوش فرش ها نیستید از همان روش دو فرش در یک اتاق بهره ببرید.

چیدمان مرتب و پنهان سازی:

بیشترین چیزی که باعث کوچک شدن فضای اتاق می شود، نوع چیدمان وسایل داخل محیط می باشد. اگر در چیدمان وسایل بی نظمی حاکم باشد این مسئله بدتر شده و فضا به مراتب کوچک تر به نظر می رسد. بهترین راهکار برای این مسئله اطمینان حاصل کردن از فضای ذخیره کافی می باشد.

به عبارت دیگر قفسه هایی را مورد استفاده قرار دهید که فضای کافی برای جای دادن وسایل اضافه داشته باشد، هرچند ممکن است در اکثر مواقع قرار دادن واحد های فضای اضافی امکان پذیر نباشد. شما می توانید از نوعی وسیله، کمد یا قفسه ای استفاده کنید که فضای ذخیره پنهان داشته باشد.

مانند نوعی سبدهای ذخیره سازی، میزهای قهوه با قفسه و میزهای کناری با کشو. اینکار هم شما را از شر وسایل اضافه نجات می دهد، هم می تواند فضا و محیط بیشتری را خالی کند بدین ترتیب اتاق مورد نظر شما نسبت به قبل بزرگ تر جلوه می کند. راهکار دیگر مرتب کردن وسایل اتاق، حذف کردن برخی تزئینات شلوغ یا عوض کردن نوع چیدمان آن ها می باشد. به طور مثال استفاده از یک میز شیک و زیبا و همچنین کمی بزرگتر به جای تعداد زیادی عسلی کوچک می تواند به محیط علاوه بر فضای بیشتر زیبایی خاصی ببخشد.

تزئین کردن با یک قاب یا آینه بزرگ:

راهکای وجود دارد که می تواند فضای اتاق شما را تا دو برار بزرگ تر نشان دهد و آن استفاده از یک آینه عظیم می باشد. آینه ها قابلیت آن را دارند که فضا را بسیار بزرگ تر و وسیع تر جلوه بدهند و راهکار ایده آلی می باشند که هرگز نباید آن را دسته کم گرفت.

اما باید در نظر داشته باشید انتخاب یک آینه از کوچک تا متوسط و بزرگ بستگی به نوع اتاق و اندازه آن دارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که چگونه و کجا می خواهید آن را قرار دهید. اما بهتر آن است که آینه را در مسیر نور طبیعی یا نزدیک پنجره آویزان یا نصب کنید.

نور طبیعی علاوه بر داشتن جلوه های زیبایی سبب عظیم تر نشان دادن فضای اتاق از نظر بصری می شود. به همین دلیل هرگز از استفاده از آینه حتی در فضای کوچک نترسید چراکه آینه ها در دید مخاطب توهم عمق ایجاد می کند و همین مسئله دلیل ایده آل بودن آن ها می باشد. انتخاب آینه با یک قاب زیبا و منحصر به فرد علاوه بر کارایی های خود جنبه تزئینی نیز خواهد داشت.

تاثیر سقف بلند بر فضای اتاق:

اگر امکان آن وجود دارد که بتوانید سقف خود خانه را بلند تر کنید یعنی بر ارتفاع دیوار ها بیفزاید، حتما این کار را بکنید. سقف های بلند تا حد زیادی بر بزرگ تر شدن فضای محیط موثر می باشد، اینکار بسیار کم هزینه تر از رفتن به خانه بزرگتر می باشد.

اگر نمی توانید یا شرایط اینجام این عمل وجود ندارد راهکار دیگری وجود دارد که آن نوع رنگ آمیزی محیط اتاق از دیوارها تا سقف می باشد. در مرحله اول اطمینان حاصل کنید که رنگ سقف حتما باید سفید یا طیفی روشن تر از رنگ دیوارها باشد. اما کار به همین جا ختم نمی شود برای گرفتن نتیجه بهتر باید از نیمه وسط به بالای دیوار را رنگی ملایم تر از نیمه پایین بزنید کنید. رنگی نزدیک تر به رنگ سقف اما نه همان رنگ، زیرا در این صورت باعث خستگی چشم می شود.

شرکت بازسازی میچینم در زمینه بازسازی خانه قدیمی، نوسازی ساختمان مشغول به فعالیت است. این شرکت حوزه فعالیت خود را در پایتخت کشور عزیزمان قرار داده است. تعمیرات ساختمان در تهران از کارهای روتین این مجموعه می باشد. مجموعه میچینم با تیم های بازسازی حرفه ای و متخصصی مشغول فعالیت می باشد. این تیم ها بازسازی آشپزخانه و تعمیرات سقف اتاق ها را انجام می دهد. برای دریافت مشاوره های رایگان با متخصصان ما در این مجموعه به تماس شوید.

شماره های تماس :

کلام آخر

امروزه به دلیل افزایش جمعیت که دلایل مختلفی دارد فضاهای منازلی که ساخته می شوند معمولا کوچک بوده و مورد قبول و رضایت اکثر کسانی که به ناچار در آن زندگی می کنند نیست.

از سوی دیگر هزینه زیاد جا به جا شدن به یک مکان دیگر بالا بوده و به صرفه نمی باشد. برای این که بتوانید فضای بزرگ تری داشته باشید بدون آن که هزینه زیادی متحمل شوید از راه های دیگری استفاده کنید.

راه های مختلفی مانند نوع و مدل چیدمان وسایل و تزئینات، رنگ آمیزی خاص محیط اتاق، استفاده از آینه های بزرگ و نور پردازی متفاوت به وسیله آن و حذف کردن برخی وسایل غیر ضروری برای مرتب تر شدن فضا را می توانید استفاده کنید. در این مقاله راه های مختلفی برای بزرگ تر کردن فضای خانه و اتاق های ضروری مانند اتاق پذیرایی و نشیمن بیان شده است. شما می توانید هم از نظر بصری و هم از نظر محیطی این مکان ها را وسیع تر کنید.

سوالات متداول

بهترین چیدمان دکوراسیون برای بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نشیمن چگونه است؟

کم کردن وسایل داخل اتاق های مورد نظر یا استفاده از مبلمان ساده تر، رنگ آمیزی خاص دیوارها و سقف، انتخاب فرش مناسب و به کار بردن آینه های بزرگ می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نقش موثری دارند.

چه اقداماتی باعث کوچک تر دیده شدن اتاق نشیمن می شود؟

بهم ریختگی وسایل خانه، زیاد وسایل گذاشتن در نشیمن، استفاده از وسایل بسیار بزرگ در نشیمن، استفاده از تابلوهای بسیار بزرگ

 مقالات بیشتر :

نحوه ی بزرگ نشان دادن اتاق

مطالب مرتبط