چیدمان اتاق نشیمن طبق فنگ شویی

چیدمان اتاق نشیمن طبق فنگ شویی

اگر قصد دارید که به ایجاد تعادل و انرژی مثبت در منزل خود کمک کنید بهتر است که قوانین اتاق نشیمن فنگ شویی را رعایت کنید. قانون فنگ شویی جزو هنر های باستانی شرق بوده که هدف آن ترویچ شادی، سلامتی، انرژی مثبت، شور و اشتیاق در محیط هایی هم چون محیط کار، اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و … می باشد. این قانون از طریق چیدمان وسایل و لوازم منزل صورت می گیرد. در ادامه قصد داریم تا تکنیک ها و روش هایی برای طراحی و چیدمان اتاق نشیمن فنگ شویی را معرفی کنیم.

قانون فنگ شویی به دوران چین باستان بر می گردد. بر اساس این قانون شما می توانید منزل خود را به گونه ای بچینید که احساس آرامش و امنیت را به شما منتقل کند. مفهوم لغوی فنگ شویی به معنای آب و باد می باشد و هنری است که بر طبق آن با استفاده صحیح از جریان انرژی محیط در جهت سلامت، موفقیت و حال خوب افراد بهره مند می شویم.

این نکته را به یاد داشته باشید که در طراحی اصول فنگ شویی چینی ممکن است از وسایل و لوازمی کمک گرفته شود که در زندگی روز مره شما کاربردی نداشته باشد. از این رو سعی نکنید که اصول و قوانین فنگ شویی را دقیق و مو به مو اجرا کنید. بلکه می بایست از وسایل و لوازمی کمک بگیرید که در محیط اطراف شما وجود دارند و پیدا کردن آن ها کار مشکلی نیست. هم چنین وسایل و لوازمی که قرار است در راستای اجرای این قانون در محیط منزل خود استفاده کنید می بایست با فرهنگ و روحیه شما سازگاری داشته باشد.

طراحی اتاق نشیمن فنگ شویی

در قانون فنگ شویی به انرژی چی اهمیت فراوانی داده می شود. به این دلیل که چی نوعی از انرژی بوده که در صورتی که در حالت مثبت قرار بگیرد قادر است که شانس خوب را به روابط عاطفی، رفاه مادی و هم چنین انرژی مثبت تبدیل نماید. از این رو فراموش نکنید که جریان درست، دقیق و اصولی انرژی چی در اتاق نشیمن از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. این نکته را مد نظر داشته باشید که بی نظمی، به هم ریختگی و عدم تمیزی وسایل در اتاق نشیمن موجب می شود که انرژی چی بی حرکت بماند و مانع از به جریان آمدن انرژی مثبت و حال خوب در اتاق نشیمن می گردد.

همانطور که می دانید اتاق نشیمن محلی است که بیشتر از دیگر مکان های خانه هم چون اتاق خواب و آشپزخانه رفت و آمد در آن زیاد است و در هنگام ورود مهمانان عدم تمیزی و یا نا مرتبی آن ممکن است به چشم بیاید و ذوق بیننده را کور کند. پس اتاق نمشیمن می بایست از درب ورودی آن تا زیر مبل ها و اطراف میز تلویزیون تمیز و مرتب باشد. تا از این طریق انرژی مثبت مرتبا در منزل شما در جریان باشد.

با توجه به قانون فنگ شویی چیدمان مبل ها می بایست به گونه ای باشد که پشت به در ورودی قرار نگیرند. به این دلیل که زمانی که شما مبل ها را رو به روی در ورودی می چینید افراد قادر هستند که رفت و آمد ها را مشاهده کنند به همین علت احساس آرامش بیشتری به آن ها دست خواهد داد. از این رو فراموش نکنید که مبل های اتاق نشیمن خود را به گونه ای بچینید که موجب اختلال در رفت و آمد شما نشود.

انتخاب رنگ مناسب در اتاق نشیمن

در قانون فنگ شویی انتخاب درست و اصولی رنگ دیوار های اتاق نشیمن و هم چنین رنگ زمینه در هنگام طراحی اتاق نشیمن بسیار مهم بوده و می بایست توجه ویژه ای به آن شود. رنگ هایی که جهت استفاده در اتاق نشیمن و سالن پذیرایی از نظر قانون فنگ شویی مورد تائید هستند و موجب به جریان در آمدن انرژی مثبت در خانه می شوند رنگ هایی نظیر کرم، بژ، زرد و … می باشند. استفاده و بهره گیری از این رنگ های علاوه بر اینکه با قانون فنگ شویی هماهنگی دارد موجب می شود که به راحتی بتوانید در طراحی و رنگ آمیزی دکوراسیون پذیرایی خود هماهنگی و هارمونی ایجاد کنید.

با توجه به قانون فنگ شویی اتاق نشیمن بهترین کار این است که وسایل نرم را با استفاده از رنگ های روشن به صورت متضاد با وسایل سخت و براق قرار دهید. با این کار هم از قوانین فنگ شویی پیروی کرده اید و هم به طراحی هر چه بهتر اتاق نشمین و اتاق پذیرایی منزل خود کمک کرده اید. تا زیبا تر و چشم نواز تر شود.

هوای تازه و نور کافی

با توجه به قانون فنگ شویی اتاق نشیمن و یا اتاق پذیرایی در منزل می بایست از نور کافی و هوای تازه برخوردار باشد تا از این طریق انرژی مثبت و احساس خوب در خانه به جریان بیفتد. این دو عنصر را می توانید به روش های مختلف وارد اتاق نشیمن خانه ی خود کنید. به عنوان مثال می توانید از آینه ها کمک بگیرید. هم چنین فراموش نکنید که اگر اتاق نشیمن شما تنها با آباژور و نور لوستر نور آن تامین می شود در کوتاه ترین زمان ممکن حس افسردگی و دلتنگی را به شما انتقال خواهد داد.

جهت جلوگیری از این کار می توانید در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن خود آینه ها دکوراتیو و یا آینه ها قدی را نصب کرده و محیط را از حالت دلمردگی نجات دهید. مورد بعدی که قانون فنگ شویی به وحود آن در اتاق نشیمن تاکید فراوانی دارد هوای تازه می باشد که کمک فراوانی به سلامت جسمی و روحی شما و افراد خانواده تان خواهد کرد. به جهت اینکه هوای تازه را در خانه به جریان بیندازید بهتر است که تا حد امکان پنجره ها را باز نگه دارید.

در فنگ شویی مبلمان و دکوراسیون نقش کاربردی تری پیدا می کنند

اصول فنگ شویی نقش بسیار مهم و اساسی برای وسایل خانه قائل می باشد و هنر آن این است که کمک می کند تا بهترین چیدمان را برای گرفتن بیشترین انرژی مثبت داشته باشیم. اتاق نشیمن نقش بسیار مهمی را در هر خانه دارد، زیرا محیطی است که افراد خانواده در آن کنار یکدیگر جمع شده و بیشتر ارتباطات را در این محیط با هم دارند.

والدین و فرزندان معمولا زمان زیادی را با یکدیگر در این اتاق سپری می کنند. پس باید به نحوه چیدمان وسایل در اتاق نشیمن دقت زیادی داشت. بر طبق اصول فنگ شویی قرار دادن هر وسیله ای در این مکان باید بیشترین تعادل را در محیط برقرار کند و بدور از هرگونه بی نظمی باشد.

آن دسته از وسایلی که بیهوده در این مکان قرار گرفته و کاربرد خاصی ندارد، اصول فنگ شویی را نقض کرده و باید یا طوری قرار داده شود که کاربردی باشد و یا از این مکان خارج گردد. پس کاربرد هر وسیله ای، بخصوص مبلمان و دکوراسیون را در محیط اتاق نشیمن، به دقت بررسی کنید و آن را طوری قرار دهید که کاملا متعادل و به دور از هرگونه بی نظمی و بهم ریختگی باشد تا انرژی های مثبت را به فضای اتاق نشیمن جذب کند.

نقش اساسی تعادل در فنگ شویی اتاق نشیمن

حفظ  تعادل در اصول فنگ شویی بسیار مهم و حیاتی می باشد. هرگونه افراط یا تفریط این اصول را بهم می ریزد. برای مثال اگر ما تنها از رنگ ها و نقش هایی که در اصول فنگ شویی بیان شده استفاده کنیم و سایر رنگ ها را به کلی کنار بگذاریم، تعادل را رعایت نکرده ایم.

ما باید از رنگ های دیگر نیز بر اساس اصول و قاعده استفاده کنیم، به طور مثال برای اتاق نشیمن خانه ای که در بخش جنوبی قرار گرفته از رنگ‌های عناصر آتش و چوب استفاده کنید. در نتیجه برخی رنگ ها مثل قرمز، زرد، نارنجی، سبز، قهوه‌ای پررنگ انتخاب خوبی می باشد.

اصول فنگ شویی بر رعایت تعادل و حفظ هارمونی در دکوراسیون تاکید بسیار دارد. سعی کنید چند وسیله از اتاق نشیمن را یا از لحاظ ظاهر یا به لحاظ رنگ و یا به لحاظ جنس بر اساس نقشه باگوا و الهام گرفته شده از پنج عنصر اصلی انتخاب کنید.

به عنوان مثال می توانید آینه مورد استفاده در اتاق نشیمن را خارج از نقطه کانونی دکوراسیون تان و در قسمت جنوبی باگوا که متضاد عنصر آهن به شمار می رود قرار دهید.

مطابق با اصول فنگ شویی چه گیاهانی مناسب اتاق نشیمن می باشد؟

گیاهان نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذب انرژی های مثبت در محیط خانه دارند. تجربه ثابت کرده کسانی که در منزل خود اهل نگه داشتن گل گیاه می باشند، روحیه قوی تر و شادتری نسبت به بقیه دارند.

بر اساس اصول و قواعد فنگ شویی برخی گیاهان نقش برجسته تری در حال خوب انسان ها دارند و نگه داشتن شان در محل زندگی انرژی بی شماری را به سمت محیط جذب می کند. اتاق نشیمن که محل اصلی نشستن و ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر می باشد، محل بسیار مناسبی برای قرار دادن و نگه داری برخی گیاهان می باشد.

  • گیاه بامبو از جمله گیاهانی است که علاوه بر ظاهر زیبا انرژی مثبت زیادی را جذب محیط نگهداری اش می کند فقط باید دقت کنید که آب مورد نیاز این گیاه را در فاصله های زمانی کوتاه عوض کنید تا آب مانده از انرژی موجود در فضا نکاهد.
  • گل ارکیده یکی از زیباترین و پرطرفدارترین گیاهان در دنیا می باشد، این گیاه در اصول فنگ شویی نیز اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد. نگه داشتن این گل در منزل و بخصوص در اتاق نشیمن تاثیرات مثبت بسیاری دارد که از جمله می توان به افزایش عشق و خلاقیت در بین اعضای منزل اشاره کرد.
  • گیاه سرخس نیز جز گیاهانی است که در جذب انرژی های مثبت تاثیر گذار است. این گیاه نیاز چندانی به مراقبت و نگه داری ندارد و با بیشتر محیط ها سازگار است. براساس علم فنگ شویی، نگه داری از این گیاه در محل زندگی فواید و انرژی های مثبت بسیاری می تواند به همراه داشته باشد.
  • سانسوریا و اسپاتی فیلوم از آن دسته گیاهانی هستند که قابلیت تصفیه هوا را دارند. این گیاهان سرشار از انرژی و حال خوب برای اطرافیانشان می باشند. پس اگر به دنبال نگه داری گل و گیاه در اتاق نشیمن خود می باشید، این دو گیاه می توانند گزینه های خوبی باشند.

کلام آخر

فنگ شویی جز علوم ثابت شده ای در زمینه انرژی مثبت و حفظ تعادل در محیط زندگی می باشد. اگر به دنبال تغییر و تحول در محیط زندگی خود می باشید ما به شما توصیه می کنیم اصول فنگ شویی را تجربه کنید تا از افزایش صمیمیت و حال خوب بین اعضای خانواده و اطرافیان لذت ببرید.

تیم بازسازی میچینم با در اختیار داشتن متخصصین در بخش های گوناگون مانند بازسازی خانه قدیمی و بازسازی ویلا قدیمی تجربه ای ارزشمند در زمینه بازسازی اتاق پذیرایی و بازسازی آشپرخانه قدیمی دارد چنانچه مایل به بازسازی اتاق نشیمن و سایر بخش های منزل خود بر اساس اصول و قواعد فنگ شویی بودید می توانید با ما تماس گرفته و از مشاوره ها و راهنمایی های رایگان تیم متخصص ما بهره مند شوید.

شماره های تماس :

سوالات متداول

فنگ شویی چه تاثیری در محیط خانه دارد؟

بر اساس بررسی های انجام شده و تجارب اثبات شده، فنگ شویی جز اصولی است که اگر آن را در محیط منزل رعایت و پیاده سازی کنید، تاثیر شایانی بر کیفیت روابط و حال خوب اعضا می گذارد. رعایت این اصول باعث افزایش انرژی های مثبت در محیط خانه می گردد.

آیا نگه داری از گیاهان نیز با اصول فنگ شویی در ارتباط است؟

بله. نگه داری از گیاهان همیشه باعث دلپذیر شدن محیط زندگی می شود. برخی از گیاهان انرژی های بیشتری نسبت به بقیه گیاهان دارند که براساس اصول فنگ شویی نگه داری از این گیاهان در محل زندگی ارزش بالایی دارد. از جمله این گیاهان می توان به گل ارکیده، گیاه سرخس، گیاه بامبو و گیاه سانسوریا اشاره نمود.

مقالات مرتبط :

فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟

مطالب مرتبط