فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟

فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما شما هم اقرادی را دیده اید که علاقه ی بسیار زیادی به تغییر دکوراسیون منزل خود دارند و هر چند وقت یک بار این کار را انجام می دهند. اگر شما هم جزو این افراد باشید حتما بار ها در اینترنت به جستجوی زیادی در رابطه با تغییر دکوراسیون منزل و یا محیط کار پرداخته اید. به احتمال خیلی زیادی زمانی که به جستجو در رابطه با تغییر دکوراسیون داخلی و قوانینی که می بایست در آن رعایت گردد می پرداخته اید با قانونی به نام فنگ شویی آشنا شده اید.

 

فنگ شویی به معنای باد و آب بوده و جزو فنون باستانی چین به شمار می رود. وظیفه ی اصلی این قانون پیدا کردن دکوراسیون اصولی و دقیق و چیدمان صحیح اشیا در مکان هایی هم چون دکوراسیون داخلی منزل، دکوراسیون محیط کار، دکوراسیون ساختمان های تجاری و … به کار می رود. استفاده ی دقیق و اصولی از قانون فنگ شویی تاثیر بسزایی بر سلامتی، شادی، موفقیت دارد و به طور کلی و به طور مداوم انرژی مثبت را در خانه حکم فرما می کند. اگر قصد دارید که از علم فنگ شویی در محیط خانه و یا محیط کار استفاده کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فنگ شویی

پاک کردن وسایل در هم و بر هم و مزاحم

اگر می خواهید انرژی مثبت را در منزل خود به جریان بیندازید بهتر است که هر چه سریعتر از شر وسایل و لوازم در هم بر هم و مزحم خلاص شده و آن ها را از محیط دور کنید. رهایی از وسایل در هم و بر هم در منزل و یا در محیط کار زمان بر بوده و انرژی زیادی را از شما خواهد گرفت اما می توان گفت که یک در مان بسیار قوی و فوق العاده بوده که به شما کمک می کند تا آرامش ذهنی را برای خود به ارمغان بیاورید و بار ذهنی خود را کم کرده و با خیال راحت تری به فعالیت روز مره ی خود ادامه دهید. علاوه بر این شما می توانید به جهت آنکه از شر اجسام خلاص شوید با پرسیدن این سوال از خود استارت این پروسه را بزنید که آیا با خارج کردن این وسایل از محیط کار و یا محیط منزل خود چیزی به هم میریزد؟ و یا اینکه اگر آن وسایل وجود نداشته باشند زندگی با آن ها سخت خواهد شد یا نه؟ اگر این سوالات را خود بپرسید می توانید درجه ی اهمیت وسایل را مشخص کرده و راحت تر به حذف نمودن آن ها بپردازید.

 

پاک کردن وسایل

 

 

هوا و نور را مهمان خانه های خود کنید

اگر قصد دارید که انرژی همیشه در خانه ی شما جریان داشته باشد و یک فنگ شویی سالم در منزل خود به راه بیندازید فراموش نکنید که دو عنصر هوا و نور جزو اصلی ترین موارد در این راستا می باشند. از این رو بهتر است تمام پنجره ها را باز کنید تا هوا و نور در خانه ی شما جریان داشته باشد. علاوه بر این می توانید در محیط خانه و یا محیط کار خود از گیاهانی بهره بگیرید که وظیفه ی تصفیه ی هوا را بر عهده دارند. برای اینکه نور طبیعی داشته باشید بهتر است که از لامپ های بدون فیلتر که دارای طیف رنگی کامل (هم چون خورشید) هستند استفاده نمایید.

هوا و نور را مهمان خانه های خود کنید

 

استفاده از عناصر پنج گانه فنگ شویی

اگر قصد دارید که در محیط خانه و یا در محیط کار خود تعادل و انرژی مثبت ایجاد کنید، وقت آن رسیده که پنج عنصر اساسی فنگ شویی را به کار بگیرید. این پنج عنصر وظیفه دارند که انرژی و جنب و جوش را در همه جای خانه به جریان بیندازند. برای مثال اگر شما قصد دارید که رفاه و توجه بیشتری را در خانه و یا محیط مار خود به ارمغان بیاورید می بایست عناصر فنگ شویی هم چون چوب و آب را در قسمت جنوب شرقی خانه به کار بگیرید. و یا اینکه اگر می خواهید در محیط خانه ی خود سلامتی در جریان باشد می بایست گیاهان شاداب را در قسمت شرقی خانه ی خود و در کنار مبلمان چوبی منزل خود قرار دهید.

استفاده از عناصر پنج گانه فنگ شویی

به کار گیری عنصر تحول و زایش

شما می بایست عنصر تحول و زایش را جهت تعریف و پشتیبانی از انرژی های شخصی خود پیدا کرده و آن ها را به کار بگیرید. برای مثال اگر عنصر زایش و تحول وجودی شما از آتش می باشد می بایست عنصر آتش را به محیط خانه ی خود بیاورید. هم چنین می توانید از رنگ های که وظیفه دارند عنصر آتش را متولد کنند بهره بگیرید. این رنگ ها عبارتند از رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، زرشکی و صورتی. هم چنین اگر قصد دارید که این کار را با به کار گیری وسایل و اجسام انجام دهید می بایست از وسایلی استفاده کنید که مثلثی شکل هستند و نماینده ی عنصر آتش در فنگ شویی می باشند. به کار گیری یک میز چوبی که شبیه به مثلث می باشد و یا استفاده یک صندلی به رنگ قرمر می تواند این احساس را در خانه ی شما به وجود آورد.

مطالب مرتبط