دکوراسیون کتابخانه در منزل

دکوراسیون کتابخانه در منزل

این مطلب برای علاقه مندان به کتاب و کسانی که قصد دارند از گوشی های هوشمند که امروزه جای کتاب ها را گرفته است فرار کنند نوشته شده است. اگر جزو افرادی هستید که به کتاب و کتاب خوانی علاقه ی فراوانی دارید می توانید در خانه ی خود یک کتابخانه ی زیبا با دکوراسیونی منحصر به فرد که چشم هر بیننده ای را به خود جذی می کند داشته باشید. دکوراسیون کتابخانه در منزل قادر است هر دو جنبه ی کتابخوانی و علاقه به دکوراسیون را با یکدیگر ترکیب کند. این مکان زیبا برای مجموعه کتاب های شما فراهم می شود و اگر در هر اتاقی از منزل شما قرار گیرد دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد را به آن محیط می بخشید.

دکوراسیون کتابخانه در منزل

اگر یک اتاق اضافی در خانه خود دارید، می توانید یک کتابخانه با دکوراسیونی زیبا و چشم گیر در آن جا داشته باشید. فضایی اختصاص داده شده برای فرار از واقعیت و استراحت با یک کتاب و یک فنجان قهوه. اما حتی اگر نمی توانید یک اتاق کامل را به کتاب های خود اختصاص دهید، می توانید یک کتابخانه خانگی نیز داشته باشید، فقط یک گوشه ی دنج از خانه ی خود را با برخی از قفسه ها و یک صندلی راحت تزئین کنید در این صورت همه چیز آماده و فراهم است. در این مطلب ایده هایی آورده شده است که می بایست در هنگام طراحی دکوراسیون کتابخانه جهت دستیابی به فضای مطالعه کامل خود به خاطر داشته باشید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انتخاب مکان مناسب

داشتن یک اتاق کامل که می تواند به عنوان کتابخانه خانگی مورد استفاده قرار گیرد بسیار خوب و کاربردی است، زیرا در این صورت شما واقعاً می توانید در خواندن کتاب و مطالعه ی آن ها زیاده روی کنید و آن را به عنوان مکان مطالعه خود نیز در نظر بگیرید. با این حال، بیشتر افراد توانایی تهیه یک اتاق کامل را ندارند، به خصوص در این عصر که خانه ها همه کوچک هستند و از متراژ کمی برخوردارند. بنابراین انتخاب اتاق مناسب برای این امر بسیار مهم است.

دکوراسیون کتابخانه در منزل

محیطی که جهت قرار دادن دکوراسیون کتابخانه می بایست در نظر بگیرید باید محیطی دنج و به دور از رسمیت باشد تا در آن محیط بتوانید به راحتی به مطالعه ی کتاب بپردازید. طبق این قوانین توصیه نمی کنیم کتابخانه خود را در یک اتاق ناهار خوری یا در یک اتاق پذیرایی که مبل های رسمی در آن قرار دارند و جهت پذیرایی از مهمانان آماده شده است قرار دهید، حتی اگر فضای کافی داشته باشید. مکان های مطلوب معمولاً در اتاق نشیمن و یا گوشه ی اتاق خواب می باشد.

نور پردازی دکوراسیون کتابخوانه در منزل

دومین جنبه مهم در رابطه با دکوراسیون کتابخانه نورپردازی آن می باشد. اگر می توانید از نور طبیعی در اتاق با پنجره استقبال کنید ، به یقین این کار را انجام دهید ، پارچه های نسیم سبک را برای پرده انتخاب کنید و از نور خورشید استقبال کنید. علاوه بر این، نور پردازی را لایه لایه و قابل تنظیم کنید. فراموش نکنید که انتخاب لامپ های میز مناسب بسیار مهم تر و حیاتی تر از انتخاب میزها است.

دکوراسیون کتابخانه در منزل

مرتبط: نقش نور در دکوراسیون داخلی!

نور محیط یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون کتابخانه می باشد. شما باید یکی از آنها را مستقیماً در بالا یا مستقیماً در کنار هر نقطه در منطقه نشیمن در کتابخانه داشته باشید تا در هنگام مطالعه اذیت نشوید و راحت به خواندن کتاب ها بپردازید. این نکته را مد نظر داشته باشید که انتخاب لامپ های مناسب نیز مهم است. سراغ لامپ های گرم با قدرت بالا بروید و یک دیمر اضافه کنید، به این ترتیب اگر بخواهید می توانید نور آن را نیز کم و زیاد کنید.

خلاقیت به خرج دهید

خلاقیت یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده هر اتاق است. و کتاب خانه خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این موضوع، انتخاب خلاقیت مناسب می تواند احساس شخصی تری در این مکان ایجاد کند و یک کتاب خانه خانگی نیز می بایست شخصی باشد، این باید نشان دهنده این باشد که شما کی هستید و چه چیزی را دوست دارید. سعی کنید هنر و سوغاتی های شخصی را در کتاب های موجود در قفسه ها بگنجانید تا جلوه کتاب ها را نیز بیشتر کنید.

دکوراسیون کتابخانه در منزل

مطالب مرتبط