ایده هایی جهت طراحی اتاق تلویزیون جذاب

ایده هایی جهت طراحی اتاق تلویزیون جذاب

قبل از آنکه ساختن اتاق تلویزیون در دکوراسیون داخلی منزل متداول شود تلویزیون ها را به عنوان کانون اتاق نشیمن در نظر می گرفتند و پس از قرا دادن تلویزیون در نقطه ای از اتاق نشیمن افراد شروع به چیدن مبل ها در اطراف تلویزیون می کردند. بیشتر افراد هم امروزه تمایل به انجام دادن همین کار در اتاق نشیمن منزل خود دارند. اما امروزه چیدمان داخلی منزل بر روی این موضوع که می بایست تلویزیون از اتاق نشیمن دور باشد تاکید بسیاری دارد.

ایده هایی جهت طراحی اتاق تلویزیون جذاب

امروزه برخی از افراد وقت خود را بیشتر در خانه می گذرانند و به مقدار بسیار زیادی مشغول به دیدن تلویزیون می شوند. افرادی که تماشای تلویزیون برای آن ها یک تفریح محسوب می شود به یک اتاق راحت نیاز دارند تا به راحتی و بدون کوچک ترین اذیتی وقت خود را ساعت ها در آن جا بگذرانند و به تماشای تلویزیون مشغول شوند. فراموش نکنید که طراحی این اتاق شبیه به طراحی آشپزخانه و یا طراحی حمام نیست و می بایست قوانین طراحی را به طور سفت و سخت در آن رعایت کرد. امروزه معماران و طراحان دکوراسیون داخلی منازل ایده های بسیار زیادی جهت ایجاد و طراحی اتاق تلویزیون ارائه می دهند که شما می توانید با در نظر گیری سلیقه و نظر خود از آن ها استفاده کنید.

 

در نظر گیری دیوار تلویزیون

زمانی که تلویزیون ها دارای صفحه نمایش کوچک تری بودند قرار دادن آن ها بر روی دیوار کار ساده تری بود و به راحتی می شد تلویزیون ها را بر روی دیوار قرار داد. اما امروزه که تلویزیون ها دارای صفحه نمایش بزرگتری هستند قرار دادن آن ها بر روی دیوار و یا بر روی کمد هایی که جهت قرار دادن تلویزیون بر روی دیوار قرار گرفته اند مشکل بوده و نیازمند طراحی دقیق و اصولی می باشد. شما می توانید برای بهتر نشان دادن دیوار پشت تلویزیون و همینطور جذاب تر شدن آن از کاغذ دیواری استفاده کنید. سعی کنید تلویزیون را بر روی دیواری در اتاق تلویزیون قرار دهید که دارای عمق رنگی باشد. با این کار هم اتاق تلویزیون شما جذاب به نظر می رسد و هم چشم هر بیننده ای را در نگاه اول به خود جذب خواهد کرد.

ایده هایی جهت طراحی اتاق تلویزیون جذاب

مبلمان اتاق تلویزیون

فراموش نکنید که مبلمان اتاق تلویزیون هم چون اتاق نشیمن نباید حالت رسمی داشته باشد. این نکته را مد نظر داشته باشید که در هنگام طراحی اتاق تلویزیون به ویژه در هنگام انتخاب مبل ها تشریفات را فراموش کرده و سعی کنید مبلمانی را برگزینید که به راحتی هر چه بیشتر شما و مهمانان شما کمک کند. در این اتاق شما علاوه بر تماشای تلویزیون می بایست به استراحت بپردازید و دنیای خارج را فراموش کنید پس اگر مبلمان اتاق و یا به طور کل دکوراسیون اتاق حالت تشریفاتی داشته باشد به طور قطع شما احساس راحتی نخواهید داشت.

ایده هایی جهت طراحی اتاق تلویزیون جذاب

شما می توانید در اتاق تلویزیون منزل خود از مبل هایی به شکل L استفاده کنید. این مبل ها کمک می کنند که فضا از حالت معمولی خارج شود و کمک می کند تا شما و هم چنین افرادی که در اتاق قصد نشستن دارند راحت باشند و به راحتی به تماشای تلویزیون بپردازند. هم چنین این نوع مبلمان موجب ایجاد یک نقطه کانونی جهت قرار دادن تلویزیون در اتاف می شوند.

مدیریت تجهیزات

ممکن در اتاق شما تعدادی تجهیزات هم چون جعبه های کابل،دستگاه های پخش جریانی، میله های صوتی، سیستم های بازی ویدیویی و … نیز وجود داشته باشد. شما می بایست این توانایی را داشته باشید آن ها را مدیریت کنید تا اتاف شما شلوغ و بی نظم به نظر نرسد. شما با یک میز تلویزیون می توانید این اجزا را مدیریت کنید و وسایل اضافی را درون آن قرار دهید تا هم اتاق شما مرتب و تمیز به نظر برسد و هم اینکه در صورت نیاز به وسیله ای در اسرع وقت بتوانید آن را پیدا کنید.

 

نور پردازی در اتاق تلویزیون

فراموش نکنید که شما می بایست در هر مکانی سطح نور را کنترل کنید. اما این نکته را مدنظر قرار دهید که نورپردازی در این اتاق بیشتر از هر مکان دیگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ابتدا سعی کنید که از نور طبیعی اتاق را استفاده کنید. اگر یک دیوار غالباً در معرض نور آفتاب قرار دارد، سعی کنید تلویزیون را در جای دیگری قرار دهید. فراموش نکنید که راههای بسیار زیادی برای جهت دهی به تلویزیون وجود دارد تا شما بتوانید روز و شب از آن لذت کافی را ببرید.

ایده هایی جهت طراحی اتاق تلویزیون جذاب

 

 

مطالب مرتبط