نقش نور در دکوراسیون داخلی!

نقش نور در دکوراسیون داخلی!

یکی از مواردی که در زیبایی و چشم نوازی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار بوده و در انتخاب دکوراسیون مورد توجه قرار می گیرد نقش نور در دکوراسیون داخلی می باشد. اگر یک دکوراسیون زیبا برای منزل و یا محیط کار خود برگزینید اما نور پردازی آن اصولی نباشد جذابیتی نداشته و تمام تلاش هایی که برای انجام آن صورت گرفته بی نتیحه می ماند.

نقش نور در دکوراسیون داخلی!

رنگ نوری که به خانه می تابد از اهمیت بالایی برخوردار است. نور زرد برای چشم از نور سفید مناسب تر است اما به تنهایی موجب می شود که رنگ های دیوار های اتاق و هم چنین لوازم تیره تر از رنگ اصلی خود به نظر برسند. در اصل می توان گفت که با نور زرد دیوار ها کرم رنگ و تیره تر و در نیتجه فضا ها کوچک تر می شوند. نور سفید فضا را باز تر و بزرگ تر نشان می دهد اما به تنهایی کمی یکنواخت و کسل کننده است. استاندارد روشنایی می گوید بهترین نور باید ترکیبی از نور مهتابی (سفید) و نور خورشیدی (زرد) باشد تا بهترین انعکاس را از روی اجسام داشته باشد.

 

در دکوراسیون داخلی منزل نیز می توانید از لامپ های رشته ای هم استفاده کنید. این نوع لامپ ها برای ایجاد نور فانتزی و دکوراتیو مناسب هستند. در کنار کلید چراغ ها می بایست سوئیچی جهت تنظیم میزان روشنایی این لامپ ها نیز وجود داشته باشد تا بر اساس نیاز خود، روشنایی محیط را تنظیم کنید. به کار گیری آباژور و رومیزی باید در مکان هایی باشد که نیاز به نور بیشتری احساس می شود. این لامپ ها حس آرامش بیشتری در محیط ایجاد می کنند و در صورت استفاده از آن ها می توانید تعدادی از چراغ های سقفی را خاموش نگه دارید. استفاده از این نوع نور در آشپزخانه های کلاسیک کمک زیادی به همخوانی دکوراسیون و نورپردازی خواهد کرد. اما لازم به ذکر است که اگر اهل مطالعه هستید این نوع لامپ ها گزینه ی مناسبی برای شما نخواهد بود.

نور در دکوراسیون داخلی!

 

اکثر معماران فقط به استفاده از یک لامپ سقفی در وسط هال اکتفا می کنند. اما متاسفانه در نظر نمی گیرند که این لامپ چه کاری انجام می دهد. این لامپ حکم یک خورشید کوچک را برای اتاق بازی می‌کند و ملاحظات نوری اتاق نسبت به سایر فضاها را نیز از بین می‌برد. در واقع، اتاق به یک دنیای کوچک و مجزا تبدیل می‌شود. در برخی موارد، این نوع نور پردازی تأثیر جالبی دارد مانند لوستری که در وسط اتاق ناهارخوری نصب می‌شود. پس نور در دکوراسیون داخلی هال از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

نور در دکوراسیون داخلی اتاق خواب نیز یکی از موارد درخور توجه می باشد. زیرا نور پردازی مناسب و به جا در اتاق خواب موجب می شود بعد از سپری کردن یک روز سخت کاری خواب خوب و لذت بخشی را تجربه کنید. این گفته بدین معنی نیست که نور پردازی این قسمت کم باشد و یا اینکه اتاق تاریک باشد.

 

 

نور کنار تختخواب می بایست به گونه ای باشد که افرادی که قصد تماشای تلویزیون یا مطالعه کتاب را دارند بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند و هم زمان با این افراد اگر هم اتاقی شما هم قصد خواب داشته باشد باید در آن نور بتواند بخوابد.

مطالب مرتبط