آشنایی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک

آشنایی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک

امروزه انتخاب دکوراسیون مدرن و کلاسیک منزل کاملا بستگی به سلیقه و نظر شما دارد. اما بهتر است قبل از آنکه برای منزل و یا محیط کار خود تصمیم به انتخاب دکوراسیون بگیرید با تعاریف، تفاوت و شباهت انواع دکوراسیون آشنا شوید تا انتخاب به جا و درستی داشته باشید.

 

پیش از آنکه دست به انتخاب دکوراسیون بزنید علاوه بر نظر و سلیقه شخصی می بایست با ویژگی ها مهم آن آشنا شوید و سپس مناسب ترین دکوراسیون را برگزینید. امروزه سبک های دکوراسیون مدرن و کلاسیک جزو محبوب ترین و هم چنین پر استفاده ترین سبک های دکوراسیون داخلی هستند که البته تفاوت های بسیاری هم با یکدیگر دارند.

دکوراسیون مدرن و کلاسیک

اگر جزو افرادی هستید که طرفدار دکوراسیون کلاسیک هستند باید بدانید که دکوراسیون کلاسیک به گونه ای است که وسایلی که برای چیدمان این سبک باید خریداری شود از قیمت های بالا تری برخوردار هستند و چیدمان دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک شامل هزینه‌ های بالایی برای افراد می‌شود و بسیاری از وسایلی که در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند هم چون مبل کلاسیک گران قیمت و آنتیک بوده و برخی از آن ها ساخته دست هستند و یا از جنس چوب می باشند که تمام مواردی که ذکر شد هزینه زیادی در بر دارد.

 

یکی دیگر از عواملی که در دکوراسیون کلاسیک قابل توجه است و حتما باید رعایت شود نورپردازی مناسب منزل می باشد زیرا اگر برای خانه ای که دکوراسیون کلاسیک برای آن در نظر گرفته اید نور محیط کم باشد و یا به حد کافی نباشد به دلیل وجود وسایل و مبل هایی که رنگ های تیره و گرم دارند خانه دل گیرتر به نظر می رسد.

 

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد دکوراسیون کلاسیک جهت استفاده در منازل کوچک و آپارتمانی گزینه ی مناسبی نیست و بهتر است از این سبک دکوراسیون برای منازلی با متراژ بالاتر استفاده شود.

 

 

خب بهتر است به سراغ دکوراسیون مدرن برویم. در رابطه با سبک مدرن نگرانی زیادی از بابت هزینه وجود ندارد. زیرا لوازم و مبلمان مورد نیاز برای این نوع دکوراسیون علاوه بر آنکه به راحتی یافت می شود کم هزینه تر نیز می باشد. از طرف دیگر دکوراسیون مدرن نسبتا مینیمال است و به همین علت نیازی نیست که لوازم زیادی برای منزل خریداری شود. با در نظر گیری این موضوع، برای سبک‌ مدرن بر خلاف سبک کلاسیک، نیازی به منزل بزرگ نیست و این یکی از مهم‌ترین تفاوت های دکوراسیون مدرن و کلاسیک می باشد. شایان ذکر است که در دکوراسیون مدرن تغییر دادن نحوه چیدمان خانه نیز نسبتا راحت‌ تر است و در صورت تمایل به تغییر چیدمان و سبک خانه، نسبت به سبک کلاسیک راحت‌ تر می‌توانید این کار را انجام دهید. با توجه به این نکته می‌توان گفت که برای منازلی با متراژ کم شاید استفاده از دکوراسیون مدرن بهتر و مناسب تر باشد.

دکوراسیون مدرن و کلاسیک

البته باز هم می گوییم که تمام این موارد به سلیقه و نظر شما و افرادی که با آن ها زندگی می کنید بستگی دارد ما ادعایی مبنی بر برتری دکوراسیونی نسبت به دکوراسیون دیگری نداریم و انتخاب آن صرفاً بر اساس سلیقه و سبک منزل شما خواهد بود.

مطالب مرتبط