نحوه ی بزرگ نشان دادن اتاق

نحوه ی بزرگ نشان دادن اتاق

اگر منزل شما هم از متراژ کمی برخوردار است حتما تا به حال به روش های بزرگ نشان دادن اتاق و فضای آن فکر کرده اید. که چگونه می شود راهی پیدا کرد تا از طریق آن بتوان فضای منزل را بزرگتر از اندازه ی واقعی نشان داد. اگر قصد دارید تا منزل خود را بزرگتر نشان دهید باید می بایست این نکته را متذکر شویم که این امر نیازمند ترفند های خاصی می باشد که با به کار گیری آن ها می توان فضای منزل را بزرگتر از اندازه ی واقعی آن نشان داد. فقط کافیست که این ترفند ها را به کار بگیرید.

 

اگر خانه ی شما کوچک است حتما این معنی را نمی دهد که که قرار است همه چیز را روی هم بگذارید و کوهی از وسایل در منزل خود ایجاد کنید و در یک فصایی که حس خفگی را به انسان منتقل می کند زندگی کنید. برعکس می بایست در منزل خود احساس راحتی کرده و حس صمیمیت را از فضای منزل دریافت کنید.

بزرگ نشان دادن اتاق

جدا کردن مبل ها و میز ها از دیوار جهت بزرگ نشان دادن اتاق

زمانی که شما قصد دارید که وسایل و لوازم منزل خود را بچینید اگر مبل ها و میز ها را به دیوار بچسبانید احساس خفگی و کوچکی را نا خودآگاه از محیط دریافت می کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید در اتاق نشیمن میز ناهار خوری قرار دهید بهتر است که فاصله ای بین میز ناهار خوری و دیوار ایجاد کنید. و یا اینکه اگر قصد دارید فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهید تخت خواب خود را به دیوار نچسبانید و با فاصله از دیوار قرار دهید.

 

رنگ آمیزی دیوار ها با رنگ های روشن

همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که رنگ ها نقش پر رنگی در دکوراسیون داخلی منرل دارند. اگر شما جزو افرادی هستید که به رنگ های تیره علاقه مند هستید این نکته را مد نظر داشته باشید که رنگ های تیره وسوسه انگیز هستند اما در کوچکتر نشان دادن فضا بسیار ماهر می باشند. اگر می خواهید که فضای منزل شما بزرگتر نشان داده شود از رنگ های روشن و خنثی هم چون سفید، طوسی روشن، آبی روشن و کرم نیز استفاده کنید.

 

بهتر است که رنگ هایی که دارای طیف های روشن هستند به منبع نوری نزدیک تر باشند. و طرح هایی که دارای زمینه ی تیره هستند در قسمت هایی از خانه استفاده شوند که از منابع نوری دور هستند. با این کار عمق بیشتری در فضا ایجاد خواهد شد.

رنگ آمیزی دیوار ها با رنگ های روشن

 

استفاده از یک تکه مبل بزرگ

شاید شما هم شنیده باشید که می گویند بهتر است در اتاق هایی با متراژ کم از مبل های کوچک استفاده کرد. اما این کار اشتباه است. اگر از مبل های کوچک و جمع و جور در اتاق نشیمن استفاده کنید فضای اتاق شلوغ و در هم به نظر می رسد. با این کار علاوه بر اینکه فضای اتاق کوچک به نظر می رسد، سد راه شما در هنگام رفت و آمد خواهد شد.

 

جهت بزرگ نشان دادن اتاق خود بهتر است فکر خود را کمی بزرگ تر و باز تر کنید. بهتر است که یک عدد مبل بزرگ و یک تیکه را در خانه خود قرار دهید. بزرگی مبل یک تکه موجب می شود که فضای خانه ی شما بزرگ تر و هم چنین دلباز تر به نظر برسد. و هم چنین فضاهایی که به علت قرار دادن چند تکه مبل اشغال شده آزاد می گردند. اگر با این کار جایگاه نشستن شما در خانه کم شده است بهتر است از چند عدد پاف نیز استفاده کنید.

 

 

استفاده صحیح از خطوط

شاید باور نکنید اما خطوط و جهت آن ها تاثیر بسزایی بر فضای داخلی منزل دارند. استفاده از خطوط عمودی موجب بلند تر نشان دادن فضا می شود. اما به کار گیری خطوط افقی و خطوط مورب فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان می دهد. پس اگر قصد دارید از این طریق فضای منزل خود را بزرگ تر و گسترده تر نشان دهید بهتر است که کاغذ دیواری با طرح های خطوط افقی و مورب نیز استفاده کنید. هم چنین در این امر رنگ آمیزی نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

استفاده صحیح از خطوط

مطالب مرتبط