نحوه چیدمان یک اتاق خواب کوچک بدون درهم و برهمی

نحوه چیدمان یک اتاق خواب کوچک بدون درهم و برهمی

داشتن یک خواب خوب در یک اتاق خواب شلوغ و بهم ریخته ممکن است سخت باشد . هنگامی که نگران جمع کردن تمام لباس های شسته شده در کمد خود نباشید ، بسیار بهتر خواهید خوابید و راحت تر می توانید از رختخواب خود خارج شوید. وقتی صحبت از سازماندهی اتاق خواب های کوچک می شود ، محدودیت های فضا می تواند مرتب ماندن را مشکل کند. اما این فقط به این معنی است که شما باید کمی در روش های چیدمان اتاق خواب کوچک خود خلاق باشید.

 

در اینجا نحوه تنظیم و چیدمان   یک اتاق خواب کوچک و ایجاد فضای آرام مورد نیاز  آورده شده است.

 

مثل یک مینیمالیست فکر کنید

اگر اتاق خواب کوچکی دارید ، رویکردی مینیمالیستی داشته باشید و فقط موارد ضروری را در آن قرار دهید. تمام آنچه که واقعاً علاوه بر تختخواب در اتاق خواب خود نیاز دارید ، یک میز کنار تخت و یک مکان برای ذخیره لباس شما است. حتی می توانید مبلمان را دو کاره انتخاب  کنید ، مانند استفاده از کمد در کنار تخت خود برای نگهداری لباس و به عنوان مکانی برای نگهداری وسایل دیگر .

 

میز شب کنار تخت خود را تمیز نگه دارید

میز شب کنار تخت خود را تمیز نگه دارید

در یک اتاق خواب کوچک با کمترین مبلمان ، به راحتی می توانید با انباشتن وسایل مختلف روی میز شب خود بی نظمی ایجاد کنید . برای جلوگیری از این کار ، از یک میز شب با کشو برای ذخیره سازی مخفی وسایل  استفاده کنید فضای سطح را فقط به دو یا سه مورد محدود کنید – شاید یک چراغ ، یک جعبه دستمال و یک ظرف کوچک برای نگهداری جواهرات. حتی می توانید چراغ خواب را روی دیوار کنار تخت خود نصب کنید تا فضای تختخواب آزاد شود.

 

از فضای زیر تخت خود استفاده کنید

از فضای زیر تخت خود استفاده کنید

اگر تختخواب شما امکان ذخیره سازی در زیر خودش را دارد ، این مکان عالی برای نگهداری لباس های خارج از فصل است.  فقط مطمئن شوید که فضای زیر تخت خود را مرتب و عاری از گرد و غبار نگه داشته اید . استفاده از جعبه های پلاستیکی و ذخیره سازی درب دار را در نظر بگیرید تا همه چیز تمیز و مرتب شود. علاوه بر لباس ، برخی از وسایل دیگری که باید در زیر تخت خود ذخیره کنید شامل چمدان ، بسته بندی کادو ، اسباب بازی ، پارچه و کتاب است.

 

 

یک روال نظافت منطم ایجاد کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

بعد از اینکه تمام وسایل و وسایل غیرضروری اتاق خواب خود را پاکسازی کردید ، هنوز سازماندهی به پایان نرسیده است. هرچه اتاق کوچکتر باشد ، سریعتر بهم می ریزد ، حتی اگر چیزهای زیادی نداشته باشید. بنابراین ورود به یک برنامه منظم سازماندهی مهم است. حداقل هفتگی اتاق خواب خود را تمیز کنید تا لباسها را کنار بگذارید و وسایل  یا ظرف های غذایی را که ممکن است در آنجا جمع شده باشد ، از بین ببرید.

 

از فضای عمودی استفاده کنید

از فضای عمودی استفاده کنید

اتاق های خواب کوچک معمولاً کمد کوچک و فضای ذخیره سازی دیگری دارند ، بنابراین باید در نحوه نگهداری وسایل کمی خلاقیت به خرج دهید. با استفاده از قفسه بندی ، سازمان دهنده های حلق آویز و سایر موارد مشابه ، از فضای عمودی استفاده کنید. اگر از قبل در بالای کمد لباس خود قفسه ای ندارید ، این مورد را به آن اضافه کنید تا لباس های تاشو را ذخیره کنید. حتی می توانید قلاب ها را به پشت کمد و درهای اتاق خواب خود ببندید تا محل آویزان لباس بیشتری داشته باشید .

 

کفش ها را در یک مکان نگه دارید

کفش ها را در یک مکان نگه دارید

اگر کمد سالن یا فضای ذخیره سازی دیگری نزدیک به درب ورودی خود دارید ، اغلب نگه داشتن کفش در آنجا عملی تر است. این فضای ذخیره سازی گرانبها را در اتاق خواب کوچک شما بسیار مناسب است . اما اگر می خواهید کفش را در اتاق خواب خود نگه دارید ، آن را مرتب و در یک مکان نگه دارید ، نه اینکه در کف زمین پراکنده شود. استفاده از یک سازمان دهنده کفش را در نظر بگیرید که می تواند در پشت در آویزان شود. یا کفش هایی را در سطل پلاستیکی قرار دهید که بتوانید به راحتی  آنها را زیر تخت خود جا بدهید.

مطالب مرتبط