نحوه انتخاب چراغ خواب مناسب

انتخاب چراغ خواب

چراغ های خواب دو کار اساسی دارند : تأمین نور کافی برای راحت خواندن و سایر فعالیت های اتاق خواب ، و در حین انجام کار بسیار زیبا به نظر می رسند. گرچه انتخاب لامپ گیج کننده است. چند تا احتیاج داری؟ آباژور چقدر باید بزرگ باشد و چراغ آن چقدر بلند است؟ چه سبکی را باید انتخاب کنید؟ خوشبختانه ، قوانین اساسی تزئین وجود دارد که به همه این سوالات پاسخ می دهد و انتخاب چراغ خواب مناسب  را به یک کار ساده  تبدیل می کند.

 

به چند لامپ نیاز دارید؟

به عنوان یک قانون کلی ، اگر تنها شما در رختخواب بخوابید ، به یک چراغ خواب و اگر شریک زندگی دارید باز هم می توانیدذ به یک چراغ خواب  نیاز دارید. اگر اتاق خواب شما بسیار بزرگ است یا تختخواب و تشک شما بزرگ است ، دو چراغ خواب تعادل بهتری ایجاد می کنند ، صرف نظر از اینکه شما فقط از اتاق استفاده می کنید یا خیر.

 

حتی اگر دو چراغ خواب دارید ، روی آنها به عنوان تنها منبع نور در اتاق حساب نکنید. اگر وسایل سقفی ندارید ، حداقل به یک لامپ دیگر ، ترجیحاً یک لامپ کف ، در عرض اتاق خود نیاز دارید.

 

چراغ باید چقدر پهن باشد؟

یکی از رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون اتاق خواب انتخاب چراغ خواب با اندازه اشتباه است. غالباً ، این یک لامپ است که برای جای شب خیلی کوچک است.  هرچه تشک شما گسترده تر باشد ، عرض آن نیز باید پهن تر باشد . و هرچه عرض کمد شب ، کوچک تر باشد چراغ بالای آن باید بازتر باشد. برای یک قانون کلی ، اندازه تخت شب شما  باید بین یک سوم و دو سوم عرض تشک شما باشد ، و چراغ کنار تخت هنگام اندازه گیری در وسیع ترین نقطه لامپ باید تقریباً یک سوم عرض تخت خواب باشد.

 

چراغ باید چقدر بلند باشد؟

انتخاب یک چراغ ارتفاع مناسب بسیار مهم است. شما نمی خواهید که نور بالای سر شما بتابد و نه اینکه بخواهید درست در چشمان شما باشد. با فرض اینکه ارتفاع تخت شب شما با تشک (یا در عرض چند اینچ) برابر است ، به دنبال لامپ ارتفاع همان تخت  شب خود به اضافه دو یا سه اینچ اضافه تر باشید. بنابراین اگر بلند بودن کمد شب شما 24 اینچ است ، چراغی که حدود 27 اینچ طول دارد بهترین جلوه را خواهد داشت.

 

نحوه قرارگیری کلید لامپ نیز مسئله ای مهم است. برای رسیدن به روشن یا خاموش شدن چراغ ، نیازی نیست که از رختخواب بلند شوید و یا به کمر خودتان آسیب برسانید – یا کاملاً از تخت بیفتید. طول ایده آل برای کلید لامپ تقریباً به اندازه بازوی شماست ، برای اکثر افراد بین 21 تا 28 اینچ. مطمئناً ، از همه راحت تر ، یک چراغ کنار تخت با کلید روشن / خاموش درست روی سیم است.

 

نحوه انتخاب آباژور

آباژور با اندازه مناسب ، لامپ را متعادل می کند. به طور کلی ، ارتفاع آباژور باید تقریباً دو سوم ارتفاع بدنه لامپ باشد ، از پایین لامپ تا پایه لامپ اندازه گیری شود. عرض آباژور باید تقریباً دو برابر عرض وسیعتر لامپ باشد. اگر لامپ بسیار نازکی دارید ، آباژوری انتخاب کنید که عرض آن از ارتفاع سایه بیشتر نباشد. برای بهترین خواندن هنگام خواب ، پایه آباژور باید تقریباً با چشمان شما در حالت نشسته در رختخواب باشد.

 

  • ارتفاع : 2/3 ارتفاع چراغ.
  • عرض : عرض لامپ دو برابر.

 

آباژورهای سفید یا روشن  نور بیشتری از خود عبور می دهند ، اما آباژورهای رنگی راهی عالی برای افزودن سبک به دکوراسیون شما هستند.

 

 

استایل چطور؟

تا زمانی که چراغ خواب شما با بقیه دکوراسیون اتاق خواب شما مطابقت داشته باشد ، رنگ و سبک آن به شما بستگی دارد. یک اتاق خواب معاصر را با یک لامپ شیشه ای یا کرومی ادویه دهید ، یا یک لامپ شیشه ای سنتی برای اتاق خواب خود  انتخاب کنید. با لامپ به شکل تزئین شده به نقاشی معمولی برای سبک تزئینات خود لذت بدهید : با یک  صدف دریایی در یک اتاق به سبک ساحلی ، درخت خرما در یک اتاق گرمسیری ، دکورهای کوچک تزئینی در یک اتاق با مضمون توسکانی ، و چیزهای دیگر به فکر تغییر دکوراسیون خود باشید .

مطالب مرتبط