چگونه فرش مناسب زیر تخت خود را انتخاب کنیم

فرش مناسب زیر تخت

کف اتاق خواب سرد صبح ها چالش برانگیز است. صبح زود با قرار دادن یک فرش که به اندازه کافی بزرگ است و می تواند به پاهای شما فرود بیاید ، احساس راحتی بیشتری به شما در رختخواب می دهد . حتی اگر فرش کوچکی دارید ، می توانید روی فرشی از منطقه دنج زیر تخت خود لایه لایه کنید تا صدا را خفه کرده و رنگ ، بافت و الگو را به فضای خود اضافه کنید. برای اطمینان از اینکه فرش زیر تخت شما مناسب با اندازه تختخواب شما مناسب است ، دستورالعمل های زیر را در نظر بگیرید.

 

چه چیزی باید روی فرش بنشیند؟

آنچه به نظر می رسد یک سوال ساده است ، نیاز به تأمل دارد. فرش مربع یا مستطیل شکل در زیر تختخواب ها با هر اندازه بهتر کار می کند. اما علاوه بر تختخواب ، ممکن است نیمکت یا هر وسیله دیگری نیز در کنار تخت خود داشته باشید. شما باید در مورد آنچه که بالای فرش شما قرار دارد چند انتخاب کوچک انجام دهید. در مورد قرار دادن فرش زیر تخت چهار گزینه وجود دارد:

 

  • فقط کل تخت روی فرش نشسته است.
  • تمام تختخواب و نیمکت شما کاملاً روی فرش نشسته است.
  • فقط دو سوم پایین تخت ، به علاوه یک نیمکت در پایین تخت شما ، روی فرش منطقه نشسته است که باعث می شود سر تخت شما و هر تخت خواب شما روی زمین لخت (یا فرش دیگری) نشسته باشد.
  • فقط یک سوم پایین تخت ، به اضافه یک نیمکت در پایین تخت خود ، روی فرش نشسته و بیشتر تخت را روی زمین خالی بگذارید. فرش بیشتر به بقیه اتاق می رود. این گزینه بهترین کارایی را خواهد داشت اگر شما یک فرش با اندازه کوچکتر در دست دارید تا به اتاق رنگ و بافت ببخشد.

 

قرار دادن فرش در یک اتاق خواب کوچک

این ایده می تواند ، در خانه هر کسی کاملا شخصی باشد. ولی مهم است قبل از انتخاب فرش برای زیر تخت خواب خود ، بدانید چه چیزهایی در اتاق خود دارید و چیزهایی روی تخت قرار خواهد گرفت.

 

اندازه های فرش برای یک اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب شما کوچک است ، وقتی صحبت از فرش مناسب زیر تخت می شود ، بزرگ فکر کنید. در یک اتاق کوچکتر فرشی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد و تقریباً کل فضا را پر کند. حتماً بین دو اینچ و پنج اینچ کف لخت بین فرش و دیوارها بگذارید.

 

اگر در یک اتاق کوچک یک تخت سایز بزرگ یا دوقلو دارید ، از این دستورالعمل های کلی برای فرش مورد اندازه  نیاز خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که اندازه تخت های دوقلو به طور معمول حدود 39 اینچ در طول 75 اینچ است (XL دوقلو ، که برای افراد بلند قد طراحی شده و طول آن 80 اینچ است). یک تخت بزرگ یا تخت دو نفره ، 54 اینچ عرض و 75 اینچ طول دارد.

 

  • یک فرش 4 متر در 6 متر یا 5 متر در 8 پا فقط در دو سوم پایین تخت قرار می گیرد.
  • یک فرش 6 متر  در 9 متر  متناسب با تختخواب ، تختخواب شب و نیمکت کنار تخت است.
  • یک فرش 9 متر در 12 متر  متناسب با دو تخت سایز دو قلو ، یک تخت خواب در مرکز و دو نیمکت در پای هر تخت قرار دارد.

 

اندازه فرش برای یک اتاق خواب بزرگ

انتخاب فرشی که برای یک اتاق خواب بزرگ بسیار کوچک باشد ، فضا را از تعادل خارج می کند. اگر فرش بزرگی را انتخاب کردید که بیشتر فضای اتاق را پر می کند ، حداقل هشت اینچ فاصله بین لبه های فرش و دیوارها داشته باشید.

 

در یک اتاق بزرگتر ، ممکن است یک تخت به اندازه بزرگی داشته باشید. برای انتخاب فرش زیر تخت مناسب که در یک اتاق خواب بزرگ ظاهر خوبی داشته باشد ، از این دستورالعمل ها استفاده کنید. اندازه گیری تخت های بزرگتر را در نظر بگیرید . اندازه یک تختخواب ملکه ای 60 اینچ طول و 80 اینچ طول دارد. یک تخت بسیار بزرگ 76 اینچ عرض و 80 اینچ طول دارد. تخت های بزرگ دارای ابعاد 72 اینچ و طول 84 اینچ است.

 

یک فرش 8 فوت (متر) در 10 فوت یا یک فرش 9 فوت در 12 متر در دو سوم پایین یک تخت بزرگ  جای می گیرد.

 

یک فرش 12 فوت در 15 فوت در زیر تخت بزرگ  متعادل به نظر می رسد.

 

یک قانون کلی پیشنهاد می کند که یک فرش منطقه ای باید حداقل 18 اینچ تا 24 اینچ از کناره ها و از پایه یک تخت گسترش یابد.

تصویر زیر می تواند به شما در قرار گیری مکان مناسب فرش در زیر تخت خواب کمک کند.

اندازه فرش مناسب اتاق خواب را انتخاب کنید

 

فرش مناسب زیر کمد

بدون در نظر گرفتن اندازه اتاق خواب یا تختخواب ، فرش نباید به لبه یا پاهای کمد یا مبلمان بزرگ دیگر فشار بیاورد. فرشی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد و کاملاً در زیر کمد بلغزد. یا یک فرش به اندازه کافی کوچک انتخاب کنید تا بتوانید حداقل دو اینچ یا سه اینچ کف بین لبه فرش و تکه مبلمان نشان دهید.

فرش مناسب زیر کمد

 

 

فرش خود را شکل دهید

حتی وقتی فرش شما زیر تخت است ، لبه ها هنوز هم جمع می شوند تا خطر از بین رفتن آن را ایجاد کنند. نوار فرش دو طرفه یکی از بهترین راه حل ها است. متناوباً ، یک  فرش بدون لغزش که زیر کل وسایل شما قرار گرفته ، استحکام فرش را تضمین می کند.

 

فرش خود را با نگهداری صحیح به ظاهر جدید نگاه دارید . فرش منطقه ای زیر وزن تخت فرورفته می شود. مراقب باشید که فرش خود را هر چند وقت یک بار بچرخانید تا بتوانید با یک روش مکعب یخ تورفتگی ها را بردارید. بگذارید یک تکه یخ کوچک روی تورفتگی ذوب شود ، سپس با انگشتان خود الیاف را پف کنید. فقط مطمئن شوید که لکه هایی را که یخ زده اید کاملا خشک کرده اید تا صبح ناخواسته وارد یک گودال آب سرد نشوید.

فرش خود را شکل دهید

مطالب مرتبط