قوانین پهن کردن فرش در منزل!

قوانین پهن کردن فرش در منزل!

همانطور که می دانید خانه ی اکثر ایرانی ها با فرش پوشیده شده است و بیشتر مردم به صورت ذاتی علاقه ی بسیار زیادی به پهن کردن فرش در خانه دارند به طوری که تار و پود فرش های ایرانی با نقش ها و رنگ های شان در جان مان ریشه دوانده است. فرش ها علاوه بر اینکه در برابر سختی زمین از ما مخافظت می کنند در زیباتر کردن دکوراسیون هر خانه ای نیز نقش بسزایی دارند.

قوانین پهن کردن فرش در منزل!

 

روش های پهن کردن فرش در پذیرایی

اگر قصد دارید برای منزل خود فرش انتخاب کنید حتما در انتخاب اندازه آن دقت کافی داشته باشید تا فرشی متناسب با فضای منزل خود انتخاب کنید. فرقی نمی کند که متراژ خانه تان کم یا زیاد باشد و چه مقدار فضا برای نشیمن یا پذیرایی دارد، هنگام انداختن فرش می بایست پایه های عقب مبل روی زمین باشد زیرا در این صورت مبل ها با حداقل فاصله از هم دور تا دور فرش مورد نظرتان قرار می گیرند. اگر به اندازه فرش دقت نکنید مبل ها خیلی بیشتر از معمول استاندارد از هم فاصله خواهند گرفت.

روش های پهن کردن فرش در پذیرایی

اگر منزل شما به نحوی ساخته شده است که فضای کافی برای هر تغییری را دارد و مبل های شما یک دست نیستند و یک یا دو صندلی با طرح متفاوت از بقیه دارند ، بهتر است که هر چهار پایه صندلی ها و راحتی ها روی فرش قرار گیرند و یا گاهی باید پایه های جلویی کاناپه روی فرش بوده و پایه های عقبی آن روی زمین قرار بگیرد. اینگونه خواهید توانست فضای اتاق را به دلخواه بزرگ و کوچک نمایید.

 

یکی از قوانینی که از گذشته تا کنون وجود داشته و همواره مورد استفاده قرار می گیرد این است که هنگام پهن کردن فرش های بزرگ، اندازه اش را طوری انتخاب نمایید که از لبه دیوار ها 45 سانتی متر فاصله داشته باشد. این قانون بیشتر برای خانه هایی با دکوراسیون سنتی و خانه های دارای یک فرش 9 یا 12 مترمربعی می باشد. اگر خانه تان کوچک است به جای فاصله 45 سانتی متری قانون فاصله 20 سانتی متر تا لبه دیوار را نیز رعایت نمایید.

 

در اتاق خواب

هم چنین اگر قصد دارید برای اتاق خواب فرش انتخاب کنید به اندازه فرش آن باید توجه کنید. در اتاق خواب، فرش را زیر تختخواب نیندازید. فرش را طوری پهن کنید که از هر طرف حدود 30 تا 45 سانتی متر بزرگ تر از اندازه تخت باشد. فرش در اتاق خواب هایی با تخت های کویین یا کینگ 45 سانتی متر مشخص باشد. و با تخت توین یا تک نفره 30 سانتی متر معلوم باشد. این اندازه به اندازه اتاق و تخت هم نیز بستگی دارد. فرش کوچک خود را بهتر است برای زیبا تر شدن نمای اتاق پایین تخت پهن کنید. عرض قالیچه باید از عرض تخت بیشتر باشد تا فضا نیز هماهنگ به نظر برسد.

پهن کردن فرش در اتاق خواب

گاهی اوقات بهتر است که برای پهن کردن فرشتان قاعده و قانون خاصی وجود نداشته باشد. قوانینی که برای شما توضیح دادیم فقط برای بهتر نشان دادن فضای خانه است اما اگر که قرار باشد که با رعایت کردن این قوانین غصه این را بخورید که مثلا پایه های مبل روی فرش افتاده و اعصابتان خراب شود هر طوری که خودتان تمایل دارید فرشتان را پهن کنید.

 

مطالب مرتبط