نحوه صاف کردن فرش ها در خانه

نحوه صاف کردن فرش ها در خانه

سرانجام فرش مناسب اتاق نشیمن یا محل بازی کودکان خود را پیدا کردید و با رسیدن آن نمی توانید صبر کنید تا آن را باز کنید.  وقتی متوجه شدید که فرش کاملاً خمیده ، پیچ خورده ، چروک خورده یا از بین رفته است ، ناراحتی خود را تصور کنید. در صورت بیرون کشیدن فرش یا غلتک آن روی زمین ، چین و چروک نیز ممکن است ایجاد شود. این اتفاق در بسیاری از فرش های جدید و قدیمی می افتد . اما هرگز نترسید – ما بهترین روش ها را برای تغییر شکل و صاف کردن فرش های جدید شما جمع آوری کرده ایم تا خانه شما کامل شود.

 

بگذارید خودش حل شود

خوب ، بنابراین اولین پیشنهاد یک نوع  پیشنهاد مخصوص تنبل ها  است. اما بسته به شرایط فرش ، ممکن است کار کند. اگر فرش کاملاً جدیدی را باز کرده اید و به راحتی موج بسته بندی یا حمل و نقل دارد ، معمولاً اگر آن را تا جایی که می توانید صاف کنید و آن را برای یک یا دو روز تنها بگذارید ، الیاف شل می شوند و فرش خود به خود صاف می شود.

 

در بعضی موارد ، جاذبه و صبر همه آن چیزی است که شما می خواهید تا فرش خود را در فرم عالی قرار دهید. اما برای بهترین نتیجه ، سعی کنید فرش را روی زمین سخت قرار دهید .

 

آن را بخارپز کنید

بسته به نوع ساخت فرش شما ممکن است بخارپز شود تا چین ها از بین برود. این چیزی است که می تواند به صورت حرفه ای انجام شود. با این حال ، بسیار مهم است که قبل از تلاش برای استفاده از این روش ، فرش را برای ثابت بودن رنگ آزمایش کنید. روند بخار دادن به طور بالقوه می تواند فرش شما را خراب کرده و باعث خونریزی رنگی شود.

 

درازش کن

گزینه دیگر این است که از یک فروشنده فرش محلی بخواهید فرش را دراز کند. اگر کشیده شود و به آرامی کشیده شود ، غالباً چروک ها برطرف می شوند. این کار همچنین شغلی است که بهتر است به عهده متخصصان گذاشته شود ، زیرا اگر روند صحیح انجام نگیرد ، کشش زیاد می تواند به فرش آسیب برساند.

 

آن را بچرخانید

اگر به دنبال یک روش سریع برای صاف کردن فرش خود هستید ، به فروشگاه مبلمان محلی یا فروشگاه لوازم منزل خود بروید و یک نوار فرش دو طرفه بگیرید. وقتی روی پشت فرش شما قرار می گیرد ، نوار به زمین می چسبد و فرش را در جای خود نگه می دارد. به طور موثر چین های موجود را صاف می کند و از ایجاد چین های جدید جلوگیری می کند. نوار فرش به طور کلی هم در کفهای سخت و هم روی فرش دیوار به دیوار موجود کار می کند. قبل از چسباندن حتماً محکم فشار دهید و فرش را صاف کنید.

 

دوباره آن را بچرخانید

در بعضی موارد ، برای آماده سازی فرش خود برای قرار دادن در خانه لازم نیست بیش از دو دقیقه صبر کنید. بعضی اوقات اگر فرش را باز کنید و دوباره در جهت مخالف آن را بچرخانید ، این چیزی است که برای صاف بودن آن لازم داشته اید . اگر این ترفند فوراً جواب نداد ، می توانید بگذارید فرش نورد شده یکی دو روز بماند تا دوباره آن را از روی آن ور  روی زمین پهن  کنید.

 

اتو را روشن کنید

اگر سعی کرده اید آن را به حال خود رها کنید ، آن را ورق بزنید ، یا وزنش را پایین کشید و فرش شما بعد از گذشت چند روز هنوز هم صاف نیست ، همیشه می توانید برای انجام این کار به اتوی مطمئن خود مراجعه کنید.

 

ناحیه جمع شده یک فرش را می توان در محیط کم اتو کرد ، اما مطمئن باشید که از حرارت اتو و فرش از یک مانع استفاده کنید. کاغذ کاردستی برای این منظور خوب کار می کند. هنگام انتخاب اتو ،  آن را به درجه حداقل برسانید تا از سوزش ، ذوب شدن یا هرگونه آسیب گرمایی جلوگیری کند.

 

از خورشید استفاده کنید

اگر گرمای اتو کار نکرد ، یا فقط می خواهید از آسیب احتمالی فرش خود جلوگیری کنید ، می توانید فرش را روی بتن تمیز یا آسفالت در فضای باز پخش کنید. این کار ترجیحاً باید در یک بعد از ظهر خشک و آفتابی انجام شود.

 

اگر اتفاقاً دما حداقل 75 و 80 درجه باشد ، حتی بهتر است ، زیرا اکنون زمین فرصت داشته است گرمای خورشید را جذب کند. اگر فرش را برای مدتی در معرض تابش مستقیم آفتاب بگذارید ، اغلب برای از بین بردن چین و چروک ها کافی است.

 

 

سشوار بگیرید

اگر اتو یا آفتاب در صاف کردن فرش موفقیت آمیز نبود ، می توانید سشوار استفاده شده در پشت فرش را نیز انتخاب کنید. شما می خواهید ناحیه چین خورده را به آرامی گرم کنید و سپس آن را آزاد کنید. برای جلوگیری از احتمال ذوب شدن الیاف فرش خود ، حتماً سشوار را حداقل شش تا نه اینچ دور نگه داشته و از یک حرکت جارو در محیط کم تا متوسط ​​استفاده کنید. هرگز خشک کن را در یک وضعیت ثابت نگه ندارید – همیشه می خواهید آن را در حرکت نگه دارید.

مطالب مرتبط