رنگ های خنثی در دیزاین دکوراسیون داخلی چه نقشی دارند؟

رنگ های خنثی در دیزاین دکوراسیون داخلی چه نقشی دارند؟

امروزه دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیاری بین عموم مردم برخودار است و بسیاری از افراد هزینه های سنگینی را برای این موضوع پرداخت میکنند.اما جالب است بدانید که برای داشتن یک منزل زیبا و چشم نواز حتما نیازی به هزینه های سنگین ندارید و با چند ایده ناب و سلیقه خودتان میتوانید منزلی شیک داشته باشید.مدل های طراحی دکوراسیون متفاوتی وجود دارد که کی از آن ها استفاده از رنگ های خنثی در دیزاین دکوراسیون داخلی میباشد.دکوراسیون داخلی با رنگ های خنثی بسیار محبوب هستند به این دلیل که این رنگ ها هرگز از مد نمیفتند، زیبا و کلاسیک هستند.چندین عامل مهم در هنگام دیزاین دکور با رنگ های خنثی وجو دارد که باید آن ها در نظر بگیرید.در ادامه به معرفی این عوامل میپردازیم :

 

رنگ خنثی چیست و رنگ های خنثی در دیزاین دکوراسیون داخلی کدامند؟

بحث در مورد چگونگی تعریف “رنگ خنثی” هنگام استفاده از رنگها بسیار زیاد است ، اما آنها به طور کلی مواردی هستند که روی چرخ رنگ نشان داده نمی شوند. آنها نرم ، لطیف بوده و بی دردسر با رنگ های دیگر ترکیب می شوند. به طور کلی رنگ هایی مانند سفید ، بژ ، خاکستری ، طوسی ، خاکی و عاج خنثی محسوب می شوند ، اما توجه داشته باشید که همه اینها می توانند توناژ های مختلفی داشته باشند و با توجه به میزان غلظت رنگ می توانند گرم یا سرد تلقی شوند.

 

رنگ های خنثی از بهترین رنگ های ترکیبی برای دکوراسیون اتاق ها هستند چرا که برخلاف رنگهای دیگر مثل قرمز و سبز که توناژ رنگی قوی تر دارند و مطابقت آنها با یکدیگر دشوار است ، رنگهای خنثی تقریباً با هر رنگ دیگری به راحتی هماهنگ میشود و به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به استفاده از آن ها دارند.

 

رنگ های خنثی در دیزاین دکوراسیون داخلی معمولاً فضای خوبی را ایجاد می کنند و به عنوان یک دیزاین ساده و چشم نواز تلقی می شوند اما اگر مراقب نباشید یک اتاق با رنگ های خنثی می تواند بسیار کثیف و کسل کننده به نظر برسد. اگر می خواهید که از رنگ های خنثی طراحی دکوراسیون داخلی خود را آغاز کنید،حتماً پیش از آن با ایده های جدید آشنا شوید و عکس های گرفته شده از این مدل دیزاین ها را مشاهده کنید و از ترکیب رنگ های مورد نظرتان با یکدیگر مطمئن شوید.

 

 

قدم اول در نظر گرفتن موارد زیر در استفاده از رنگ های خنثی در دیزاین دکوراسیون داخلی است:

 

بافت لوازم از چه جنسی باشد؟

هنگام دیزاین با رنگ های خنثی یکی از مهمترین فاکتور در نظر گرفتن جنس یا بافت لوازم مورد استفاده است. مثلا زبر یا نرم بودن ، براق با مات و درشت با صاف بودن لوازمی که میخواهید در یک اتاق استفاده کنید در زیبایی و سایه های ایجاد شده در محیط اهمیت خواهد داشت. بافت وسایل ترکیب شونده در یک طراحی همان چیزی است که بیشترین علاقه را ایجاد می کند ، البته به صورت نا محسوس و ناخودآگاه می تواند احساس آرامش منتقل کند یا احساس خستگی. در هنگام ایده پردازی برای دکوراسیون منزل به استفاده از بافت هایی مانند پارچه ، جیر ، مخمل ، پوست گوسفند و سایر موارد فکر کنید.

 

لایه بندی باید چگونه باشد؟

لایه بندی همان چیزی است که بیشترین حس عمق را در یک فضا ایجاد می کند ، و در فضای داخلی خنثی از اهمیت بیشتری نسبت به فضای دیگر برخوردار است. در استفاده از رنگ های خنثی در دیزاین دکوراسیون داخلی شما همیشه می توانید پارچه هایی مانند رو مبلی و بالش را روی مبل و صندلی قرار دهید ، و شکلی راحت و زیبا به محیط بدهید.تصور کنید یک مبلمان سفید با تعداد زیادی کوسن بزرگ و نرم بالشتی جذاب است یا بصورت ساده و بدون هیچ چیز؟ همچنین میتوانید از ترکیب فرش ها در کنار هم نیز استفاده کنید.

 

از شکل های مختلف استفاده کنید؟

وقتی همه رنگهای اتاق تقریباً یکسان باشد ، اشکال لوازم بکار رفته در اتاق اهمیت بیشتری پیدا میکند. چرا بیشتر به چشم می آیند پس لطفا در انتخابی لوازمی مثل مبلمان دقت کنید. به شکل مبلمان و لوازم جانبی خود فکر کنید زیرا بسیار قابل توجه خواهد بود. مثلا یک مبل خاکستری در برابر یک دیوار خاکستری اگر دارای پایه های شتری خوش فرم باشد ، جالب به نظر خواهد رسید.اما این موضوع بازهم به سلیقه شما بستگی دارد.بهترین چیزی را انتخاب کنبد که با فضای شما هماهنگ باشد.

 

استفاده از جزئیات معماری

برای جذابیت بیشتر یک اتاق با رنگ های خنثی می توان از برخی از جزئیات معماری بسیار جالب استفاده کرد. به مواردی مانند لکه بری ، ریل صندلی ، پانل ، گچ بری در سقف و دیوار و… فکر کنید . این جزئیات می تواند تأثیر قابل توجهی در زیبایی بیشتر اتاق های کاملاً خنثی حتی بیشتر از نمونه های رنگارنگ آنها داشته باشد.

 

 

ایجاد گرما در اتاق ها با رنگ های خنثی در دیزاین دکوراسیون داخلی

هر اتاق خنثی به گرما نیاز دارد. گرما به معنی استفاده لوازم و مواردی است که فضایی گرم و دلچسب را ایجاد میکند.بخشی از گرما را می توان از طریق بافت های مختلف تهیه کرد مثلا استفاده از چوب می تواند کمک زیادی کند. به همین جهت میتوانید از میزهای چوبی یا صندلی های کناری با پایه های چوبی استفاده کنید. فلزات گرم مانند برنج و برنز نیز می توانند به افزودن گرما کمک کنند.

 

تغییرات فصلی

هر اتاق خنثی می تواند با تغییرات فصلی تغییر کند. وقتی هوا سردتر می شود ، می توانید از تجهیزاتی استفاده کنید که فضای داخلی خانه شما را گرم تر کند.

 

فضای داخلی  ایجاد شده با رنگ های خنثی می تواند به اندازه فضاهای رنگارنگتر ، گرم و راحت و دنج باشد. به شرط اینکه در انتخاب رنگ ها و وسایل دقت به خرج دهید.بد نیست قبل از شروع به کار با یک طراح و متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 

منبع:

thespruce.com

مطالب مرتبط