طرح هایی با رنگ سرد در طراحی داخلی چیست؟

رنگ سرد در طراحی داخلی

وقتی صحبت از انتخاب رنگ های “سرد” یا “گرم” برای طراحی داخلی اتاق شما می شود ، این باید به هدف دکوراسیون اتاق شما بستگی داشته باشد. گفته می شود که رنگ های سرد مانند بلوز اثر آرام بخشی دارند و برای اتاق خواب بهترین نتیجه را دارند ، در همین حال قرمزهای گرم ، نارنجی ها و زردها فضای اتاق را دنج می کنند ، دقیقاً مانند شومینه اتاق نشیمن.

 

رنگ های سرد چیست؟

رنگ های سرد سایه های سبز ، آبی و بنفش هستند. تنها رنگ اصلی آبی است ، بنابراین هر رنگ با ته رنگ آبی یک رنگ سرد محسوب می شود. به این موارد رنگهای سرد گفته می شود ، چراکه برخلاف رنگهای گرم ، باعث احضار آب می شوند. از طرف دیگر ، رنگ های گرم آتش را برانگیخته می کنند.

 

چرخ رنگ

چرخ رنگ در تئوری رنگ به رنگ گرم و سرد تقسیم شده است.  آب ، آسمان و سرسبزی در طبیعت آرامش بخش هستند و حس آرامش را به یک فضا می رسانند. این رنگ ها همچنین تصوری می دهند که در حال عقب رفتن هستند. آنها باعث می شوند فضا احساس بازتری داشته باشد و اثری آرام به فضا اضافه شود. خاکستری مرسوم ، مد روز از نظر فنی خنثی است ، اما می تواند یک خاکستری گرم یا سایه ای خنک باشد. اگر این رنگ خاکستری استیل ، مایل به آبی باشد ، به عنوان یک رنگ کلاسیک سرد عمل می کند.

 

قانون اصلی دکور این است که تضاد باید یکدیگر را ارتقا دهند. در چرخ رنگ به اینها رنگهای مکمل گفته می شود.

 

 

رنگ های سرد و مکمل در طراحی داخلی

با یک زمینه خنثی شروع کنید – سایه های سفید ، مات ، خاکستری یا بژ. آن را در سمت نور نگه دارید. هدف اصلی تابیدن نور روی  مبلمان و کفپوش شماست تا قسمت های گران قیمت اتاق شما با تعدیل تغییرات در رنگبندی ، خوب به نظر برسد.

 

اکنون ، به رنگهای مکمل چرخ رنگ فکر کنید. به عنوان مثال ، یک فرش منطقه ای به رنگ سبز مایل به آبی (خنک) و نارنجی سوخته (گرم) را جفت کنید. بالش کوسن طرح دار یا نارنجی به رنگ سبز مایل به آبی و سوخته را در نظر بگیرید تا یک اتاق از دیوارهای خنثی به رنگ کرم ، کفپوش چوب سخت و یک مبل خنثی برجسته شود. در حالت ایده آل ، بالش ها می توانند با یک فرش ست شوند ، و لهجه های نارنجی در برابر یک مبل یا دیوار خنثی ظاهر می شوند ، و برخی از درام های رنگی جذاب را به دکوراسیون داخلی شما  اضافه می کنند.

 

یا ، از یک رنگ بادمجانی (خنک) و زرد کمرنگ (گرم) برای یک ترکیب کوچک در اتاق خواب یا حمام استفاده کنید. برای حمام ، دیوارها را برای شادابی یک سایه بسیار روشن از زرد رنگ کنید و یک کاشی و سرامیک کرم رنگ برای یک پایه خنثی اضافه کنید. .

 

برای اتاق خواب ، دیوارها را با رنگ سفید کرمی رنگ کنید. تخت را با رنگ خنثی خامه ای برای یک بوم مسالمت آمیز بپوشانید و با استفاده از الگوها یا راه راه های هر دو رنگ ، بالشهای کوسن را با رنگ زرد و بادمجانی اضافه کنید.

 

با استفاده از چندین سایه همرنگ همراه با یک حالت خنثی به دنبال یک حالت خنک تک رنگ باشید. سایه های مختلفی از رنگ آبی که به عنوان لهجه در یک اتاق کاملاً سفید استفاده می شود ، کاملاً خنک است. این ترکیب یک اتاق خواب آرام ایجاد می کند. از یک پالت سبز برای حمامی تازه و خیره کننده که در برابر کاشی سفید قرار دارد استفاده کنید.

مطالب مرتبط