نحوه استفاده از فضای ذخیره سازی زیر تخت خود

فضای زیر تخت

فضای زیر تخت می تواند یکی از مفیدترین مکان های ذخیره سازی مخفی در خانه باشد – البته اگر از آن نهایت استفاده را ببرید. رمز موفقیت این است که تا آنجا که ممکن است آن را مرتب نگه دارید. این بدان معنی است که هیچ  گرد و غباری ، کاغذهای چین خورده و لباس های ورزشی کثیفی در این فضا وجود ندارد. بهترین استراتژی این است که چیزهای زیر تخت خود را در جعبه های نظم دهنده نگهداری کنید و مطمئن شوید که همه چیز فضای ذخیره سازی خاصی دارد.

 

در اینجا بهترین نکات در مورد چگونگی و موارد نگهداری زیر تخت آورده شده است.

 

راه حل های ذخیره سازی زیر تختخواب

قبل از رفتن به بیرون برای جستجوی سطل های ذخیره سازی یا جعبه هایی که در زیر تخت شما قرار می گیرند ، عرض و ارتفاع فضا را اندازه بگیرید. اندازه گیری ها را روی یک کارت بنویسید که به راحتی در کیف پول شما جای می گیرد. به این ترتیب ، وقتی هنگام خرید هستید ، همیشه آن را همراه خود خواهید داشت.

 

هنگام انتخاب جعبه ها :

  • به دنبال ظروف پلاستیکی بلند و کم حجم باشید که برای نگهداری زیر تخت طراحی شده اند.  شما می توانید از ظروف بوم استفاده کنید یا حتی سطل های چوبی سفارشی خود را  بسازید.
  • بهترین سطل ها دارای چرخ هستند (یا به راحتی سر می خورند) و از هر طرف باز می شوند تا بتوانید به راحتی وسایل را از دو طرف یا انتهای تخت بازیابی کنید.
  • از آنجا که لزوماً فضای ذخیره سازی زیر تخت زیبا نیست ، می توانید از همه جعبه های مقوایی قدیمی که در طول سال ها جمع کرده اید استفاده کنید. فلپ های بالایی را بردارید تا بتوانید به راحتی آنها را بیرون بیاورید و با یک نگاه محتویات را ببینید. به همین ترتیب ، می توانید از جعبه های کفش استفاده کنید که رویه آنها برداشته شده است.
  • همچنین استفاده مجدد از کشوهای کمد قدیمی را برای استفاده در محل نگهداری زیر تخت در نظر بگیرید.

 

چه چیزی را باید در زیر تخت خود ذخیره کنید

نکته جالب در مورد نگهداری وسایل زیر تخت این است که نزدیک و راحت است اما از دید نیز دور است. این بدان معنی است که لازم نیست زیبا یا دکور پسند باشد. شما می توانید اشیا را تقریباً در هر مکانی که مناسب باشد ذخیره کنید. با این حال ، از آنجا که این مکان در داخل منزل و در محل مناسبی قرار دارد ، به فکر انباشتن چیزهایی باشید که می خواهید از آنها محافظت کنید و همچنین به صورت منظم یا حداقل فصلی قابل دسترسی هستند. این وسایل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  • چمدان : شما می توانید وسایل را در داخل چمدان خود نگهداری کنید و در هنگام سفر فقط آنها را بردارید .
  • لباس های خارج از فصل : به دلیل اینکه تختخواب شما به کمد لباس شما نزدیک است ، به نظر می رسد این کار لازم نیست. سعی نکنید چیزهای حجیم مانند ژاکت یا کت اسکی را زیر تخت خود بگنجانید  زیرا فضای زیادی را اشغال می کند.
  • ملحفه : مجموعه ملحفه و روبالشتی های اضافی خود را درست زیر تخت خود قرار دهید.
  • کفش : فقط کفش های پر استفاده خود را در کمد خود نگه دارید و کفش هایی را که به طور مرتب نمی پوشید زیر تخت خود نگه دارید.

 

چه چیزهایی را باید در زیر تخت های کودکان ذخیره کنید

از آنجا که بچه ها تجهیزات زیادی دارند ، استفاده از فضای زیر تخت آنها منطقی است.  مواردی که زیر تخت کودکان به خوبی کار می کنند عبارتند از:

 

  • اسباب بازی هایی که اغلب استفاده می کنند
  • کتابها
  • لباس های خارج از فصل
  • پازل و بازی ها ، به ویژه بسته هایی که تخت یا باریک هستند

 

چه چیزی را باید در زیر تختهای اتاق مهمان ذخیره کنید

واقعاً می توانید در اتاق مهمان خلاقیت به خرج دهید زیرا این اتاق به عنوان فضای ذخیره سازی در اکثر خانه ها دو برابر می شود. این می تواند مکانی عالی برای ذخیره کردن باشد:

 

  • رسانه های فیزیکی که اغلب از آنها استفاده نمی کنید . مانند  بازی های ویدیویی
  • بسته بندی کادو و کارت تبریک
  • وسایل صنایع دستی یا سرگرمی
  • ملافه و حوله برای میهمانان خود

 

اگر تختی بلند دارید

یک تخت بلند یک مکان زیر تخت را از فضای ذخیره سازی به فضای قابل تغییر تبدیل می کند. برای اتاق خواب کودک یا نوجوان ، این مکان مناسب برای تنظیم میز دنج یا گوشه ای برای خواندن و مطالعه است.

 

در اتاق یک بزرگسال می توانید یک میز زیر تخت بگذارید ، یا می توانید از فضای بلند برای ذخیره تمام لباس های خود استفاده کنید. به فکر نصب یک کشوی پهن و عمیق در فضایی باشید که می توانید تمام  ژاکت ، پیراهن ، شلوار ها و لباس های خارج از فصل خود را در آن ذخیره کنید. به این ترتیب می توانید از رختخواب بیرون بیایید و لباس خود را درست در زیر خود پیدا کنید.

 

میز یا فضای کار برای کسانی که در استودیو یا آپارتمان یک خوابه زندگی می کنند بسیار ارزشمند است. فقط مراقب باشید که فضای کار فضای خواب شما را اشغال نکند. مهم است که آنها را با ذخیره منظم وسایل کار خود جدا کنید. اجازه ندهید کاغذها یا پرونده ها اتاق خواب شما را به یک دفتر آشفته تبدیل کند.

 

با داشتن یک تخت بلند ، از آنجا که در معرض دید قرار دارد ، فضای زیر تخت خود را مرتب و جذاب نگه دارید .

 

 

به راحتی می توانید از فضای عایل زیر تخت در اتاق های خود استفاده کنید و و سایل مختلف را با ایده های مختلف در زیر آن نگهداری کنید.

مطالب مرتبط