آشنایی با طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

آشنایی با طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن قسمتی از خانه می باشد که طراحی دکوراسیون آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به این دلیل که اکثر رفت و آمد ها، گپ و گفت های خانوادگی و بیشتر مهمانی ها در این قسمت از خانه صورت می گیرد. بیشتر وسایل گرمایشی و سرمایشی به دلیل آنکه بیشتر افراد خانواده در این محیط به دور هم جمع می شوند در اتاق نشیمن قرار می گیرند. به همین دلیل طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. و می بایست با دقت و ظرافت بالایی صورت گیرد. سبک دکوراسیون منزل شما کاملا سلیقه ای بوده و می بایست با توجه به سلیقه و رو حیه ی شما صورت گیرد. سبک های متنوعی جهت به کار گیری در اتاق نشیمن وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای زیبایی و ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشد.

آشنایی با طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

 

به کار گیری صحیح مبل ها در دکوراسیون اتاق نشیمن

اگر قصد دارید که اتاق نشیمن منزل خود را درست و اصولی طراحی کنید به طوری که در نگاه اول چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند به نجوه ی قرار گیری مبل ها توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا چیدن درست و اصولی مبل ها می تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون اتاق نشیمن داشته باشد. هم چنین می بایست به این نکته توجه کنید که رنگ هایی که در اتاق نشیمن به کار می گیرید با رنگ مبل های شما هماهنگی و هارمونی اصولی داشته باشد. هم چنین اگر قصد دارید مبل هایی با طرح های ساده استفاده کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که فضا بی روح و ساده به چشم نیاید.

 

در میان لوازم ارتباط ایجاد کنید

حتما شما هم با اتاق های نشیمن زیادی مواجه شده اید که تمام مبل ها در برابر دیوار ها قرار گرفته اند و فضایی را ایجاد کرده اند با نگاه کردن به آن ها به یاد حفره می افتیم. زمانی که می خواهید مبل های خود را به این صورت بچینید، به جای اینکه دیوار ها را معیار قرار دهید می بایست گروه های متمایزی از مبلمان را نیز برگزینید. شما می بایست در ابتدا یه نقطه ی کانونی برا اتاق نشیمن خود انتخاب کنید. این نقطه ی کانونی می توانید المان هایی هم چون شومینه، ورودی منزل، تلوزیون و یا حتی آشپزخانه نیز باشد. پس از آنکه نقطه ی کانونی منزل شما را مشخص کردید می توانید نسبت به چیدن مبلمان و دیگر وسایل منزل خود اقدام نمایید. در اینجا چیزی که بیشتر از همه حائز اهمیت است این است که لوازم و اسباب و اثاثیه منزل با یکدیگر هماهنگ باشند.

در میان لوازم ارتباط ایجاد کنید

 

 

به لایه بندی ها توجه کنید

همانطور که اشاره کردیم اتاق نشیمن از آن دسته محیط هایی در خانه می باشد که افراد منزل بیشترین استفاده را از آن می کنند. اتاق نشیمن جایی است که افراد خانواده پس گذراندن یک روز سخت کاری به جهت کسب آرامش در آنجا مشغول به استراحت می شوند. با این وجود شاید روز به روز این اتاق ها به نحوی طراحی شوند که به سمت راحتی بیشتر سوق پیدا کنند اما مسئله ای که در اینجا حائز اهمیت است عدم وجود اولویت بندی بر روی ساختار اتاق می باشد. اگر بخواهیم یک طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن را به صورت دقیق و اصولی بررسی کنیم شامل این عناصر می باشد: پوشش های رنگ دیوار ها، کف پوش ها، مبلمان که شامل میز و صندلی و تخت می شود، پارچه، نورپردازی و دکوری های مدرن و شیک. این المان ها لایه بندی هایی می باشند که اگر در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن جای آن ها خالی باشد، اتاق آن طور که باید دکور نشده و خلایی در آن حس می شود.

به لایه بندی ها توجه کنید

مطالب مرتبط