طراحی داخلی ویلاهای مدرن

بازسازی ویلا در لواسان

امروزه ویلاها و خانه های ویلایی جزو فضا های بسیار محبوب و پر طرفدار برای زندگی به شمار می روند و اگر در هنگام ساخت و طراحی داخلی ویلاهای مدرن از طراحی و دکوراسیون حرفه ای و مطابق با علم روز دنیا بهره گرفته شود نتیجه ی بسیار مطلوب تری به همراه خواهد داشت. ویلا ها  و خانه های ویلایی با توجه به دارا بودن سه فضای بسته و نیمه بسته و باز از لحاظ معماری می توانند تجربه های زیبایی از فضای زندگی را نیز با خود به ارمغان آورند. طراحی حرفه ای ویلا می بایست ارتباط بیرون و درون را قوی کرده و در عین حال محرمیت مناسبی به فضا ببخشد.

طراحی داخلی ویلا

اگز دقت کرده باشید ایده های بسیار زیادی برای دکوراسیون داخلی ویلا وجود دارد، اما معمولا اجرای این ایده ها نیازمند هزینه های بالایی می باشد. این هزینه ها شامل امکانات داخل ویلا است. در واقع محیط ویلا علاوه بر لوکس بودن می بایست شامل تمامی امکانات رفاهی باشد تا علاوه بر زیبایی, موجب آرامش افراد گردد. نحوه چیدمان لوازم داخل ویلا یکی دیگر از فاکتور های بسیار مهم در طراحی داخلی ویلا ها می باشد.

 

لازم به ذکر است که نور طبیعی یکی از معیار های مهم برای طراحی داخلی ویلاهای مدرن محسوب می شود. بازشو های بزرگ و کوچک برای دعوت نور به داخل، تفاوت قابل توجهی در ویلا به وجود می‌آورند، هم چنین جهت تابش نور از جهات چهار گانه شمال، جنوب، شرق و غرب نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. خورشید از شرق طلوع می‌کند و هنگامی‌که در ارتفاع پایین آسمان قرار دارد فضاهایی را روشن می‌کند که معمولاً صبحگاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جانمایی بسیار مطلوب برای آشپزخانه‌ها، اتاق خواب‌های بزرگ و حمام‌ ها است.

طراحی داخلی ویلا

اگر به دکوراسیون هایی علاقه دارید که به دور از فضاهای آپارتمان نشینی هستند می توانید از سبک های سنتی ایرانی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای خود بهره بگیرید و به این سبک اعتماد کنید. رنگ هایی که در این سبک از دکوراسیون مورد استفاده قرار گرفته است، رنگ های گرما بخش همچون قرمز می باشد. به عنوان مثال در نشیمن و پذیرایی این دکوراسیون ها می توانید از فرش هایی با طرح های سنتی مانند فرش های دست بافت، در مرکزیت کف فضا استفاده کنید.

 

 

استفاده از سبک مدرن در طراحی معمولا در فضا هایی با متراژ بالا تاثیر گذاری فوق العاده ای نیز دارد. بنابراین در دکوراسیون داخلی ویلا ها استفاده از سبک مدرن انتخاب کاملا مناسب و به جایی است. ایده هایی که در طراحی به سبک مدرن ارائه می شود. معمولا هزینه بر هستند. زیرا تمام وسایل رفاهی در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک از دکوراسیون به دنبال ایجاد احساس آسایش و راحتی است.

طراحی داخلی ویلاهای مدرن

در طراحی داخلی ویلاهای مدرن معمولاً از شیشه، استیل و بتن استفاده می‌شود. نما و پلان این نوع از ویلاها معمولاً به سبکی طراحی می شوند. هنگامی که شما از بیرون به طراحی ویلاهای مدرن نگاه می کنید بسیار زیبا و چشم نواز هستند. کلمه مدرن به زمان حال اشاره دارد بنابراین وقتی در مورد طراحی ویلای مدرت صحبت می‌کنیم منظور ما استفاده از عناصر و ویژگی‌ های امروزی و جدید در ساخت ویلا می باشد. در طراحی ویلا به سبک مدرن می بایست تمام عناصر طراحی با یکدیگر هماهنگ باشند. اگر چه سادگی هم در این نوع از طراحی بسیار مهم و حائز اهمیت است اما به گونه‌ای طراحی را انجام دهید که از فضا ها به صورت مؤثر و مفید استفاده گردد.

مطالب مرتبط