طرح رنگی تک رنگ چیست؟طراحی دکوراسیون فقط با یک رنگ

طرح رنگی تک رنگ چیست؟طراحی دکوراسیون فقط با یک رنگ

انتخاب رنگ برای پروژه طراحی داخلی منزل شما می تواند بسیار سخت و گیج کننده باشد. هر کسی که حتی یک بار به یک فروشگاه رنگ رفته  باشد ، می تواند این واقعیت را در مورد رنگ ها تأیید کند که به نظر می رسد گزینه های قابل انتخاب بی پایان هستند.از آنجا که در طراحی دکوراسیون داخلی ترکیب رنگ ها بسیار مهم است شما باید از بین میلیون ها گزینه رنگ هایی را انتخاب کنید که با یکدیگر هماهنگ باشند.از این رو انتخاب یک رنگ مناسب برای استفاده در فضای داخلی منزل دشوار است.در این نوشته ، ممکن است ما بتوانیم راه حل مناسبی را برای مشکل انتخاب رنگ ارائه دهیم.در این روش شما می توانید اتاق خود را بصورت تک رنگ طراحی کنید. انجام این کار یک روش فوق العاده ساده برای ایجاد جلوه ای از زیبایی در فضای داخلی شماست.طرح رنگی تک رنگ چیست؟برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

طرح رنگی تک رنگ چیست؟

طرح رنگی تک رنگ به این معنی است که یک رنگ ، رنگ پایه و اساس طراحی رنگ اتاق را تشکیل دهد. اگرچه سایه ها و تن های مختلف آن رنگ می تواند فضا را در فضا تاثیر بگذارد اما جز این رنگ رنگ دیگری وجود ندارد که شما نگران هماهنگی آن ها با یکدیگر باشید. بسیاری از اتاق ها در قلعه های قدیمی اروپا (و حتی در کاخ سفید) دارای طرح های رنگی تک رنگ هستند.

 

برخی از فعالان این حوزه معتقدند که رنگ پایه اولیه باید یکی از اصلی ترین رنگ های اصلی یا ثانویه باشد.اما بهرحال سلیقه شخصی افراد نیز در این امر دخیل است.

رنگ سفید معمولاً در تمام طرح های تک رنگ ، یک رنگ قابل قبول و مطلوب به شمار می آید ، زیرا در اصل سبک ترین نسخه از همه رنگ ها است. به عنوان مثال استفاده از تزئینات سفید یا لوازم  دکوری سفید در اتاقی که دارای هر نوع طرح تک رنگ است بسیار معمول است و فضای بسیار زیبا و کلاسیکی ایجاد میکند.

 

برای داشتن دکوراسیون زیبا یک طرح رنگی تک رنگ ایجاد کنید

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و شیک ابتدا با انتخاب یک رنگ پایه شروع کنید. این رنگ می تواند رنگی به سلیقه شما باشد.توجه کنید که رنگ پایه رنگی خواهد بود که بر طرح دکوراسیون اتاق غالب است و ممکن است رنگ اصلی دیوار ها باشد. مرحله بعدی انتخاب تناژ های کم رنگ و تیره آن رنگ به عنوان گزینه برای استفاده در قسمت های دیگر است. این تغییرات ممکن است در دیوارهای کوچک، یا جزئیات معماری ، یا در لوازم جانبی داخل اتاق استفاده شود. در فروشگاه های رنگ ، شما نمونه های رنگی را پیدا خواهید کرد که انتخاب گسترده ای از تنوع رنگی دارند. رنگ های مختلفی که پیرامون رنگ های پایه ساخته شده اند.

 

 

کارشناسان توصیه می کنند حداقل دو گزینه از رنگ پایه انتخاب کنید – یکی روشن تر ، دیگری تیره. همانطور که در مورد هر طرح رنگی صدق می کند ، شما باید تعیین کنید که هر یک از تغییرات در طراحی کلی کجا و چگونه استفاده شود. مهم است که اطمینان حاصل کنید که رنگ های شما به اندازه کافی متفاوت هستند تا کنتراست ایجاد کنند. رنگهایی که خیلی نزدیک هستند در طراحی اتاق شما احساس کسلی و خستگی ایجاد می کنند.

 

اصطلاحات: سایه ها ، رنگ ها و رنگ ها

هنگامی که در مورد چگونگی ایجاد طرح رنگی خود تحقیق و مطالعه می کنید ، باید با چند اصطلاح رایج در این زمینه آشنایی داشته باشید. در اینجا تعاریفی وجود دارد که باید بدانید:

 

  • Base color: رنگ غالب یا اصلی که برای طرح رنگ انتخاب شده است. این نقطه آغازین است که همه انتخاب های رنگ دیگر از آن گرفته می شود.
  • Hue: به یکی از 12 رنگ خالص از چرخ رنگ – اصلی ، ثانویه یا سوم اشاره دارد. رنگ های اصلی قرمز ، زرد و آبی است. رنگ های ثانویه سبز ، نارنجی و بنفش هستند – هر کدام از ترکیب رنگ های اصلی تشکیل شده اند. رنگ های سوم زرد نارنجی ، قرمز نارنجی ، قرمز بنفش ، آبی بنفش ، آبی سبز و زرد سبز است – هر کدام با ترکیب رنگ اصلی و ثانویه ایجاد می شوند.
  • سایه: به رنگ هایی گفته می شود که رنگ سیاه برای تیره شدن به رنگ اضافه می شود.
  • رنگ:  رنگی است که با افزودن رنگ سفید برای روشن تر شدن آن مانند رنگ های پاستلی به وجود می آید.
  • Tone: وقتی رنگ خاکستری به رنگ اضافه می شود تا شدت آن کاهش یابد ، یک تناژ ایجاد می شود. بیشتر رنگهایی که معمولاً در رنگهای اتاق استفاده می شود ، در واقع تناژی از رنگ خالص هستند.

 

مزایای استفاده از یک طرح تک رنگ

طرح های رنگی تک رنگ دارایویژگی های قابل توجهی هستند که باعث می شود در دکوراسیون اتاق یا طراحی گرافیکی قابل تأمل باشند. از مزایای طرح های رنگی یکنواخت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • یک رنگی به طور خودکار احساس سادگی و هماهنگی را در یک فضا ایجاد می کند.
  • نگرانی در مورد تضاد یا ترکیب رنگ ها درر این روش از بین می رود.
  • طرح تک رنگی یک سبک مینیمالیستی ایجاد می کند که اجازه می دهد اشیا داخل یک اتاق به چشم بیایند. به عنوان مثال ، در یک اتاق با عتیقه های گرانبها ، یک طرح تک رنگ آنها را برجسته می کند و به خوبی نمایش می دهد.
  • زمینه های یکنواخت باعث می شود عناصر متضاد در یک اتاق دیده شوند.
  • استفاده از تک رنگ می تواند یک احساس خوب و جسورانه ایجاد کند ، به ویژه اینکه از یک رنگ پایه شدید یا غیر معمول استفاده شود.

 

 

نظر شما درباره این ایده طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟آیا شما به سبک تک رنگی علاقه دارید یا خیر؟نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید؟

مطالب مرتبط