دکوراسیون حمام و آشنایی با اصول آن

دکوراسیون حمام و آشنایی با اصول آن

بر خلاف تفکر برخی از افراد طراحی دکوراسیون حمام کار ساده ای نیست و می بایست دقت و خلاقیت زیادی در چیدمان آن به خرج دهیم. حمام فقط به این دلیل که کوچک ترین مکان در خانه است تزئین دکوراسیون آن کار آسانی نبوده و بر عکس باید تمام جزئیات را جهت جلوگیری از مشکلات در آینده در نظر داشته باشید. اولین کاری که هنگام ساخت حمام می بایست در نظر بگیرید اندازه گیری حمام و هم چنین در نظر گرفتن نیاز های خود است. تعیین محل هر بخش نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. بسیار معمول است که اکثر اوقات مشاهده می کنید که در حمام به طور کامل باز نمی شود زیرا توالت در پشت آن قرار دارد. این یک اشتباه بزرگ است. هم چنین یک حمام خیلی بزرگ را طراحی نکنید مگر این که خانه ای با متراژ بالا داشته باشید.

دکوراسیون حمام و آشنایی با اصول آن

موردی که بار ها شاهد آن بوده ایم قرار گرفتن توالت در مکان نا مناسب است. اگر توالت درست در کنار در قرار داشته باشد ممکن است ناشیانه و غیر اصولی به نظر برسد. پس بهتر است به نحوی طراحی کنید که توالت با بیش ترین فاصله از در قرار گرفته و نزدیک ترین فاصله به دستشویی را داشته باشد. اگر توالت تا دستشویی فاصله ی زیادی داشته باشد هم خوشایند نیست.

 

عدم وجود تهویه و نورپردازی مناسب هم یکی از موارد اساسی برا دکوراسیون حمام به شمار می رود و می تواند یکی از اشتباهاتی باشد که هنگام طرح ریزی دکوراسیون حمام رعایت نمی شود. حمام باید دارای دستگاه تهویه باشد تا بتواند آن را مداوم تهویه کند. علاوه بر این مورد بسیاری تصمیم می گیرند که هواکش نصب کنند تا تهویه بیشتری داشته باشند. از طرفی نور پردازی یک عامل کلیدی دیگر است. در این حالت، رنگ های تیره مایل به جذب نور اتاق هستند. در نورپردازی حمام بهتر است که لامپ را در نزدیکی آینه و دوش نصب کنید.

دکوراسیون حمام

همیشه کیفیت حرف اول را در هر بخش از دکوراسیون می زند. استفاده از مواد ضد آب در حمام بهتر بوده و کارایی بیشتری دارد. برای انتخاب صحیح مواد باید این نکته را بدانید که چوب ساج انتخاب خوبی برای حمام است زیرا در برابر آب مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. کاشی های سرامیکی و چینی برای حمام فوق العاده اند. دقت کنید که چسب کاشی ضد آب باشد، در غیر این صورت شل شده و موجب ترک خوردن کاشی ها می گردد. استفاده از لوله های آب باکیفیت پایین در حمام، می تواند موجب نشت آب شده و هزینه زیادی برای شما در پی داشته باشد.

 

اگر می خواهید که فضای حمام بزرگ و دو چندان به نظر برسد بهتر است که از آینه بر بروی دیوار استفاده کنید. تاثیر آینه زمانی بیشتر خواهد شد که آن را در بالای میز توالت یا در یک طرف قرار دهید. آینه ها موجب انعکاس نور می شوند و همین امر می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای مورد نظر کمک فراوانی کند.

 

 

وان حمام نسبت به دوش فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد. بنابراین پیشنهاد می شود که در حمام های کوچک از دوش به جای وان استفاده شود. دوش برای بزرگسالان و میهمانان بسیار مناسب است اما اگر دارای فرزند هستید می توانید از وان هایی با عرض و ارتفاع کم استفاده نمائید. استفاده از این وان ها فضای حمام را نیز بزرگ تر نشان می دهند.

مطالب مرتبط