نحوه ایجاد بهترین چیدمان اتاق خواب

بهترین چیدمان اتاق خواب

چیدمان مناسب می تواند تفاوت زیادی در یک فضا را ایجاد کند. یک چیدمان مناسب می تواند باعث بزرگتر شدن فضای اتاق و احساس روشنی در اتاق تاریک شود و می تواند یک اتاق را به فضای داخلی گرم ، دنج و متشکل تبدیل کند. مهم است که بهترین  چیدمان  را برای اتاق خواب خود درست کنید.

 

آماده اید اتاق خواب خود را به محرابی که لیاقت آن را دارید تبدیل کنید؟ در اینجا نحوه ایجاد فضایی  که به بهترین وجه از آنچه شما دارید استفاده کنید که بلند پروازانه ترین انتظارات شما را برآورده می کند، آورده شده است.

 

ابعاد خود را ترسیم کنید

قبل از اینکه برنامه ریزی کنید که چه چیزی به کجا می رود ، باید دقیقاً بدانید که چه کار کنید. با استفاده از متر ، ابعاد اتاق خود را ترسیم کرده و درها ، کمدها و پنجره ها را حساب کنید. از آنجا می توانید ابعاد را روی یک کاغذ نمودار بچینید ، یا می توانید نتایج را در نرم افزار طراحی اتاق وارد کنید .

 

دقت در اینجا نکته کلیدی است ، بنابراین برای اطمینان از درست اندازه گیری های خود ، یک بار دیگر متر کنید. پس از اتمام کار ، باید یک شکل واقعی از اندازه و شکل دقیق اتاق خواب خود داشته باشید تا برنامه ریزی برای اینکه چه چیزی کجا قرار است برود را آسان کند. اگر ابعاد را روی کاغذ می گذارید ، قبل از شروع کار چندین نسخه از آن را تهیه کنید تا بتوانید با ایده های مختلف بازی کنید.

 

ایده های خود را دریابید

ایجاد بهترین چیدمان اتاق خواب اصلی به این معنی نیست که شما باید همه چیز را برهم بزنید . نگاهی به چیدمان های موجود به شما کمک می کند دقیقاً آنچه را که می خواهید در فضا بدست آورید ، به ویژه از نظر سبک و احساس ، بدست بیاورید . Pinterest ، اینستاگرام و سایت های مجله ای دکوراسیون همه مکان های خوبی برای شروع هستند و تنوع زیادی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید.

 

 

هنگام مرور ، سعی کنید ویژگی های خاصی را که بارها و بارها برای شما برجسته هستند مشخص کنید. کدام سبک کلی بیشتر مورد توجه شما قرار می گیرد؟ شما چه احساسی را می خواهید تصرف کنید و از نو خلق کنید؟ حتی اگر همه چیزهایی را که دوست دارید به فضای خود نتوانید وارد کنید ، شروع به الهام از بیرون برای فرموله کردن افکار خود و به دست آوردن بهترین ایده از نتایجی که می خواهید به نتیجه برسید ، ضروری است.

 

خطوط تعادل و تمرکز خود را پیدا کنید

شما باید مشخص کنید که چه چیزی اتاق شما را منحصر به فرد می کند و چگونه می توانید ایده های خود را در آن زنده کنید.

 

برای این کار ، با پیدا کردن خطوط تعادل خود شروع کنید. اینها خطوطی هستند که اتاق را به صورت عمودی و افقی به نصف تقاطع می کنند و در نهایت چهار ربع برای شما ایجاد می شود که باید از نظر “وزن” متعادل شوند – یعنی مبلمان و سایر جزئیات .

 

بعد ، نقطه کانونی اتاق را پیدا کنید . این می تواند یک ویژگی تنظیم شده باشد ، مانند پنجره یا شومینه ، یا ممکن است فقط دیواری باشد که هنگام ورود به آن ذاتاً چشم را به خود جلب می کند. یک نقطه کانونی نیز می تواند چیزی باشد که شما قصد تزئین آن را دارید – فکر کنید دیوار گالری یا میز کار. به یک نقطه تمرکز ادامه دهید ، زیرا از اینجا طراحی خود را ایجاد خواهید کرد.

 

مبلمان خود را مرتب کنید

مبلمان خود را اندازه گیری کنید (یا بر اساس آنچه قصد دارید خریداری کنید برآورد کنید) تا بتوانید هر قطعه را روی نقشه طرح خود بچینید. بخاطر داشته باشید که هر مبلمان بزرگ  – که در این حالت احتمالاً تختخواب شماست – ابتدا باید چیده شود و با توجه به نقطه کانونی اتاق شما باید از نظر استراتژیک قرار داده شود.

 

برخی از قوانین کلی که باید هنگام چیدمان مبلمان به خاطر بسپارید:

 

  • الگوهای ترافیکی را در ذهن داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که فضای لازم برای حرکت طبیعی را در اتاق دارید.
  • از خطوط تعادل خود برای حفظ جریان فضا استفاده کنید و مطمئن باشید که چندین قطعه مبلمان سنگین را در یک ربع قرار ندهید.
  • از فرش برای تعریف مناطق مختلف در یک اتاق خواب بزرگ استفاده کنید و به یک اتاق کوچک تجمل و راحتی اضافه کنید. (نکته دیگر: در یک اتاق خواب کوچک ، فرش رنگ روشن قرار دهید تا بزرگتر به نظر برسد)

 

وقتی طرح خود را روی کاغذ یا صفحه قرار دادید ،  آن را روی زمین قرار دهید یا در صورت لزوم به چیدمان و تنظیم مجدد آن بپردازید. بعد از اینکه هر اثاثیه در محل قرار گرفت ، لمس های نهایی مانند کارهای هنری و دکور را برای بهترین چیدمان اتاق خواب انجام دهید.

 

با صرف وقت برای گذراندن تمام مراحل لازم در ایجاد چیدمان اتاق خواب ، در نهایت با اتاقی روبرو خواهید شد که نه تنها بیشترین حس را دارد بلکه به احتمال زیاد از آن راضی خواهید بود.

مطالب مرتبط