با این ده روش همیشه آشپزخانه تمیزی داشته باشید

جارو زدن آشپزخانه همیشه تمیز

بی نظمی در آشپزخانه می تواند روحیه شما را برای داشتن یک روز خوب، خراب کند. همیشه این مشکل هست که :‌ من نمی توانم در آشپزخانه کثیف آشپزی کنم و مجبورم قبل از شروع کار آن را تمیز کنم انرژی من را تخلیه می کند. بنابراین آشپزخانه باید در یک نظافت و نظم اساسی و عمومی بماند.

 

میخواهید همیشه آشپزخانه تان تمیز باشد؟!

در اینجا برخی از بهترین روش ها برای نگه داشتن آشپزخانه در شکل همیشه مرتب را برای شما آوردیم.

 

همانطور که میروید تمیز کنید

مفهوم نظافت در هنگام کار، برای حفظ آشپزخانه تمیز اساسی است. این بدان معنی است که هنگام آشپزی یا استفاده از آشپزخانه نظافت کنید. به عنوان نمونه : تمیز کردن روی پیشخوان بلافاصله بعد از ریخته شدن چیزی ، گذاشتن مواد اولیه پس از پایان کار و شستن ظروف کثیف در حالی که شام ​​در فر است.

آشپزخانه همیشه تمیز

هرگز ظروف کثیف را بر روی پیشخوان قرار ندهید

لکه ها و کثیفی های غیر ضروری ایجاد نکنید! یک ظرف کوچک بگیرید تا قاشق سوپ یا چنگالی که برای مایکروویو استفاده می کردید ، را در آن بگذارید.

 

یک رفت و برگشت شبانه انجام دهید

کاغذ و سایر آشفتگی های روی پیشخوان آشپزخانه جمع می شوند.اما وقتی کنار گذاشته شوند چند برابر می شود.با پاک کردن پیشخوان ها و قرار دادن وسایل در مکان متعلق به آنها به عنوان بخشی از برنامه “خاموش کردن آشپزخانه” از جمع شدن آنها جلوگیری کنید.

 

این سه ابزار را بلافاصله بعد از استفاده بشویید

رنده، صافی ها و چاقوهای بزرگ (ابزار پخت و پز). تمیز کردن آنها بلافاصله به این معنی است که شما مجبور نمیشید برای پاک کردن لکه های سفت و خشک شده تلاش بیشتری بکنید.

آشپزخانه همیشه تمیز

 

کابینت را در زیر سینک قرار دهید

 در دسترس بودن ابزارها و محصولات تمیزکننده کلیدی در حفظ آشپزخانه تمیز موثر است. احتمالاً اکثر آنها را در کابینت زیر سینک ظرفشویی خود نگهداری می کنید. و این عالی است. شما فقط باید از مرتب بودن آن اطمینان حاصل کنید تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید آنچه را که نیاز دارید ، بگیرید.

کابینت آشپزخانه همیشه تمیز

 

پیشخوان مخصوص هر کاری را بسازید

اگر برای کارهای خاص پیشخوان تعیین کنید ، از کثیف شدن پیشخوان ها هنگام کار در آشپزخانه جلوگیری می کنید. به عنوان مثال ، اگر فقط در گوشه ای از محل آشپزخانه با مخلوط کن ایستاده خود پخت کنید ، می دانید که بعد از اتمام کار باید فقط آن پیشخوان (و اطراف سینک ظرفشویی) را پاک کنید.

 

اگر از ماشین ظرفشویی استفاده میکنید قبل از پر شدن روشنش کنید

احتمالا شما ماشین ظرفشویی خود را بیشتر از آنچه فکر می کنید ، منتظر میگذارید! اگر روشن کردن آن را خیلی طولانی به تعویق بیندازید ،چیز دیگری در آن نمی توانید جای دهید ،آن وقت است که بقیه ظروف را باید با دست بشویید. سعی کنید هر شب بعد از شام ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

ماشین ظرفشویی در آشپزخانه همیشه تمیز

 

زمان خالی و کار کردن با ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی را شب روشن کردید، می توانید صبح هنگام انتظار برای دم کشیدن چای یا قهوه ، ماشین را تمیز و خالی کنید. به این ترتیب روز را با یک ماشین ظرفشویی خالی شروع می کنید که می تواند با کثیف شدن ظروف مجددا بارگیری شود.

 

سعی کنید همیشه سینک خالی باشد

این ناخودآگاه است ،حتی یک چنگال کثیف در سینک ظرفشویی شروع میکند به انبار شدن تا اینکه آن را در ماشین ظرفشویی بگذارید یا بلافاصله بشویید. ظروف کثیف باعث بهم ریختگی می شوند. اما عکس آن نیز درست است. یک سینک ظرفشویی خالی احتمالاً به همین صورت باقی می ماند. عادت کنید یک سینک ظرفشویی خالی نگه دارید (از اعضای خانواده خود بخواهید که در این کار شما را همراهی کنند)

 سینک خالی

 

 

شبانه جارو یا جارو برقی بزنید

کفپوش های آشپزخانه در صورت نگهداری نشدن سریع می توانند کثیف شوند. یک خلا شبانه با جارو زدن سریع به کارهای روزمره خود اضافه کنید تا کف اتاق بیش از حد کثیف نشود و از جابجایی خرده های آشپزخانه در سراسر خانه جلوگیری کنید.

شبانه جارو یا جارو برقی بزنید

امیدوارم که حالا آشپزخانه تمیزی داشته باشید و از آشپزی و صرف وعده های غذایی در آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط