تمیز کردن اتاق بچه ها در 15 دقیقه

تمیز کردن اتاق بچه ها در 15 دقیقه

اگر فرزند دارید ، احتمالاً فرزند شما دارای یک اتاق می باشد که پر از شلوغی و درهم برهمی می باشد. شما می توانید علاوه برای تمیز کردن اتاق بچه های خود به آن ها نکاتی را گوش زد کنید تا همیشه اتاق خود را بهم ریخته نکنند. شاید اگر فرزند شما جزو بچه هایی باشد که از دیوار راست بالا می روید ، شما نیاز داشته باشید زود به زود اتاق بچه های خود را تمیز کنید.  ولی توصیه می کنیم برای تمیز کردن اتاق همراه بچه ها این کار را انجام دهید و به  آنها این راهنمای گام به گام را بدهید تا اتاقشان در شرایط عالی قرار بگیرد .

 

لوازم مورد نیاز شما

  • یک سبد ، کیف یا جعبه برای قرار دادن وسایل نامرتب
  • جاروبرقی یا جارو
  • یک ظرف آشغال
  • یک جعبه اسباب بازی

 

دستورالعمل ها

وسایل خود را جمع کنید. ممکن است از قبل در اتاق خود یک  سطل آشغال یا جعبه اسباب بازی داشته باشید. از جعبه اسباب بازی برای جمع آوری مواردی که برای تمیز کردن اتاق خود نیاز دارید استفاده کنید. تمیزکاری را شروع نکنید تا زمانی که تمام وسایل خود را در اتاق خود جمع کرده باشید. تلاش برای یافتن لوازم تک به تک ، اتلاف وقت است ، به خوبی همه چیز را در یک سبد یا جعبه قرار دهید . و سپس بعد از تمیز کردن اتاق آن ها را در جای خود قرار دهید.

 

لباس های کثیف را در سبد قرار دهید. لباسهای کثیف در اتاق شما احتمالاً بیشترین چیزی است که مشاهده خواهید کرد ، همچنین لباس ها و جوراب های کثیف خود را در سبد دیگری برای ریختن به لباسشویی قرار دهید.

 

سطل زباله را  در دست بگیرید و هر موردی که به نظرتان زباله می آید را در داخل سطل زباله بریزید .

 

تخت را مرتب کنید. تخت مهم ترین وسیله در داخل هر اتاق خوابی می باشد و نامرتب بودن آن باعث نامنظم بودن  ظاهر اتاق می شود . ملحفه ها را صاف کنید. پتو یا روتختی را صاف کنید. بالش های خود را مرتب کنید. عقب بایستید و نگاهی سریع به تخت بیندازید. به نظر می رسد بسیار مرتب تر ، می باشد. سعی کنید به کودک خود بیاموزید که بعد از هر بیدار شدنی از تخت ، آن را بدین شکل مرتب کند. البته اگر کودکی بالای 4 سال دارید .

 

لباس های تمیز را دوباره جمع یا دوباره مرتب کنید. اینجاست که تختخواب ساخته شده به کارتان می آید. اگر لباس های زیادی برای جمع کردن یا اصلاح دارید ، می توانید آنها را مرتب روی تخت خود قرار دهید تا یادآوری کنید بعداً آنها را جمع کنید. اکنون با صرفه جویی در وقت ، اتاق به نظر مرتب می رسد و اطمینان حاصل می کنید که قبل از خزیدن در رختخواب آنها را جمع کنید.

 

همه اسباب بازی ها را بردارید. آنها را درون یک کمد اسباب بازی ، جعبه یا هرجایی که تعلق دارند قرار دهید. نگران این نباشید که بفهمید چه اسباب بازی با چه قطعه ای ترکیب می شود و … فقط همه آنها را درون جعبه بگذارید.

 

وسایلی را که در اتاق هستند شناسایی کنید و آنها را در یک سبد یا جعبه قرار دهید تا خارج شود. ما در حال حاضر نگران قرار دادن موارد در مکان متعلق آنها نیستیم. فعلاً همه آنها را در یک سبد قرار دهید.

 

جارو برقی را بردارید ، به خوبی هر جایی از اتاق را تمیز کنید . این مهم ترین کار شما می باشد که باید انجام دهید.

 

 

تمام وسایل خود را کنار بگذارید. خودشه. کار شما تمام شد ، حالا اتاق شما مانند یک مکان تمیز و مرتب به نظر می رسد.

تمیز کردن اتاق بچه ها  در 15 دقیقه

 

نکات مهم تمیز کردن اتاق بچه

اگر چند دقیقه بعد از جارو برقی فرصت دارید ، کودکان بزرگتر می توانند سبد را بگیرند و وسایل داخل آن را به منطقه مناسب خود برسانند. با بچه های کوچکتر ، از آنها بخواهید که سبد را در سالن قرار دهند تا بعداً مرتب شود.

 

در مورد گذاشتن وسایل در سبد مراقب باشید. خیلی زود خواهید فهمید که ممکن است وسایلی که برای کودک شما از اهمیت بالایی برخوردار بوده است ، اشتباهی به جای دیگری منتقل کرده اید .

 

تلاش ها را با کمک یک کودک خردسال هر روز به مدت یک هفته انجام دهید تا آنها به روش جدید پاکسازی عادت کنند.

 

برای کودکان خردسال یک نمودار تصویری تهیه کنید تا به آنها اجازه دهد مراحل لازم را طی کنند.

 

یک نمودار پاداش و جایزه را با استفاده از برچسب یا نوشته بزرگ  در نظر بگیرید تا نشان دهد بچه ها هر روز پاکسازی خود را فراموش  نمی کنند.

مطالب مرتبط