تمیز کردن اتاق خواب خود در 15 دقیقه

تمیز کردن اتاق خواب

قرار است اتاق خواب شما محل استراحت و فعالیت های خصوصی شما باشد ، جایی که آخر روز در آن دراز می کشید و اجازه می دهید نگرانی ها از شما دور شود. ولی ممکن است در عوض ، اتاق خواب شما به سرعت به یک انباری تبدیل می شود که جرات نمی کنید کسی وارد آن شود. یک تمیز کردن سریع برای اتاق خواب خود بیاموزید که به شما امکان می دهد خیلی سریع همه آشفتگی ها را از آن دور کنید و فضایی مرتب و تمیز را چیدمان کنید.

 

لوازم خود را جمع کنید

تعداد کمی از ما لوازم مورد نیازمان  را در اتاق خود ذخیره می کنیم. جمع آوری تمام وسایل قبل از شروع کار باعث می شود حواس شما پرت نشود و بتوانید کار را به اتمام برسانید. آنچه شما نیاز دارید:

 

  • یک سبد ، کیف یا جعبه برای قرار دادن وسایل نامرتب
  • جاروبرقی یا جارو.
  • یک ظرف آشغال

لوازم تمیز کردن اتاق خواب

 

همه لباس های کثیف را جمع کرده و در لباسشویی قرار دهید

از آنجا که عجله دارید ، نگران پیدا کردن جوراب و بیرون آوردن پیراهن از زیر تخت نباشید. انجام این کارها هنگام انداختن آن ها به ماشین لباسشویی راحت تر است . فقط تمام لباسهای کثیف را بگیرید و آنها را در سبدی قرار دهید تا بعد آن ها را با ماشین لباسشویی تمیز کنید.

 

همه لباس های تمیز را جمع کنید و دوباره  آویزان کنید

اگر مقدار قابل توجهی لباس تمیز در اطراف اتاق شما وجود دارند  و منتظر جمع شدن و آویزان شدن هستید ، هرچه سریع تر بصورت منظم لباس های تمیز خود را بعد از تا زدن  ، کاملاً مرتب در کمد لباس خود آویزان کنید . یا تا بزنید.

 

سطل زباله را دست بگیرید

آیا زمان آن نیست که تشخیص دهید که نسخه های قدیمی مجلات یا آن جفت کفشی که به مدت دو سال برای تعمیر کنار گذاشته بوید ، باید راهی به بیرون اتاق پیدا کنند.  همین حالا شروع به چرخ زدن در اتاق خود کنید و زباله هایی که نیازی به آن ها ندارید را در سطل آشغال بریزید.

قرار دادن وسایل در سطل زباله

 

تختخواب را درست کنید

بدون شک تختخواب مهم ترین وسیله ای می باشد که در اتاق خواب از آن استفاده می کنیم. تقریبا هر شب ما از تخت خواب خود استفاده می کنیم و مرتب کردن آن بسیار مهم می باشد. اگر بعد از هر بلند شدن از روی تخت خواب خود را عادت بدهید که آن را مرتب کنید ، دیگر نیازی نیست آن را تمیز کنید. البته اگر الان مشاهده می کنید که تخت خواب بی نظمی دارید ، هرچه سریع تر آن را تمیز کنید و خود را به منظم بودن عادت بدهید.

 

همه موارد بی جا را در  تختخواب ، میز تحریر و غیره بردارید

آنها را در یک سبد ، جعبه یا کیف قرار دهید. شاید اینها مواردی است که به اتاق دیگری در خانه تعلق دارد. سعی نکنید یکی پس از دیگری آنها را پس بگیرید. فعلاً همه آنها را در یک مکان قرار دهید و ادامه دهید.

 

سطوح را صاف کنید

اگر مدت زیادی است که شما اتاق خود را تمیز نکرده اید که احتمالا هم همینطور خواهد بود  ، ممکن است انباشت زیادی از وسایل خود را داشته باشید که متعلق به اتاق شما است اما در جای مناسب خود نیست.  اگر در عرض یک دقیقه یا کمتر می توانید همه چیز را کنار بگذارید ، این کار را انجام دهید. اگر نه ، همه آن را در ظرفی قرار دهید تا بتوانید از آن عبور کرده و بعداً آن را مرتب کنید.

 

 

جاروبرقی را بیرون بیاورید

مبلمان را برای جارو کشیدن و جاروبرقی حرکت ندهید . فقط یک حرکت سریع روی آن ها و زیر مبل یا تخت انجام دهید.  ، مهم ترین کار شما در تمیز کردن اتاق خواب ، جارو کشیدن اصولی می باشد. این کار نهایتا شاید 5 دقیقه از وقت شما را بگیرد ولی حتما ارزش آن را دارد. سعی کنید جایی را برای جاروبرقی کشیدن فراموش نکنید.

 

سبدهای متفرقه را برای مدت طولانی ترک کنید. وسایل روی هم جمع می شوند ، می ریزند و منجر به آشفتگی بیشتری می شوند. اگر اکنون وقت کافی برای مرتب سازی بر روی آنها ندارید ، در روز بعد پانزده دقیقه دیگر وقت بگذارید و این کار را انجام دهید. حتماً لباس ها را به یاد داشته باشید. اگر تعداد زیادی برای جمع کردن و کنار گذاشتن وجود دارد ، حتما آن ها را در جای مناسب مخصوص به خود قرار بدهید.

جاروبرقی اتاق خواب

حالا به خودتان اجازه دهید در مورد زیبایی این اتاق که تمیز شده است ، تأمل کنید. اگر این برنامه را مرتباً در اتاق خود انجام دهید  ، همیشه می توانید از اتاق خواب خود لذت ببرید.

مطالب مرتبط