نحوه تمیز کردن کف کاشی

تمیز کردن کف کاشی

کف کاشی ها برای مناطقی که اغلب از آب مانند حمام ، اتاق لباسشویی ، آشپزخانه یا گلخانه استفاده می شود ، با دوام و مناسب هستند . کاشی وینیل ، سرامیک یا سنگ باشد ، تمیز کردن صحیح  کف کاشی به ظاهر بهتر و ماندگاری کف کمک می کند.

 

چند مرتبه کف کاشی ها را تمیز کنید

برنامه تمیز کردن کف کاشی به میزان عبور و مرور اتاق ها بستگی دارد. البته بعد از نشت مواد غذایی یا سایر کثیفی ها باید بلافاصله تمیز شود.

 

برای اکثر ما ، و جهت جلوگیری از تجمع آلودگی باید حداقلبصورت  هفتگی کف کاشی ها را تمیز کنید. تا عمر و دوام آن ها بالاتر برود و همچنین خانه تمیزتری داشته باشید.

 

آنچه شما برای تمیز کردن کف کاشی وینیل نیاز دارید

تقریباً تمام کفهای جدید کاشی وینیل کف بدون موم هستند. استفاده از موم یا استفاده از پاک کننده ای که “براق کننده” باشد باعث خاتمه کار می شود.

 

آنچه شما نیاز دارید

تدارکات

  • تمیز کننده کف وینیل تجاری یا تمیز کننده خانگی
  • الکل (اختیاری)
  • اسپری WD-40 (اختیاری)
  • جوش شیرین (اختیاری)

 

ابزارها

  • جارو ، پاک کننده گرد و غبار خشک یا جارو برقی
  • اسفنجی
  • پارچه قدیمی
  • شستشوی مرطوب
  • دو سطل

 

دستورالعمل ها

1. جارو کنید سپس شستشو دهید

همیشه قبل از پاک کردن وقت خود را برای جارو یا جارو برقی بگذارید. اگر این کار را نکنید ،  گردو حاک ناخوشایند را در تمام کف زمین پخش  خواهید کرد.

 

2. با لکه های سخت مقابله کنید

قبل از پاک کردن ، لکه ها را درمان کنید.

 

رژ لب ، مداد رنگی ، رنگ و جوهر: با استفاده از اسفنج مقداری الکل  به لکه بزنید. بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس با یک اسفنج تمیز پاک کنید.
مواد غذایی خشک: از جوش شیرین و آب ، خمیر درست کنید. خمیر را روی موارد خشک شده بمالید و با حوله مرطوب بمالید.

 

3. محلول های تمیز کردن و شستشو را آماده کنید

اگر از پاک کننده تجاری استفاده می کنید ، دستورالعمل های موجود در بطری را برای مقدار صحیح محصول برای استفاده  دنبال کنید. بهتر است برای کمک به از بین بردن لکه های چرب و کثیفی های چسبنده از آب گرم استفاده کنید.

 

مقداری آب گرم یا خنک رادر سطل دوم قرار دهید تا شستوی کامل بدهید.

 

نکته :

خود تمیز کننده کف وینیل بسازید

پاک کننده های کف تجاری زیادی برای کاشی وینیل در دسترس است ، اما می توانید با مخلوط کردن یک فنجان سرکه در هر گالن آب داغ در یک سطل ، خودتان محلول ضدعفونی درست کنید. اسید سرکه  ، آلودگی را از بین می برد. برای قدرت تمیز کردن بیشتر ، چند قطره صابون مایع ظرفشویی به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید.

 

اگر مایع ظرفشویی را اضافه کردید ، ابتدا مخلوط صابون را بشویید و سپس بار دوم را با مخلوط آب و سرکه پاک کنید تا باقیمانده صابون از بین برود.

 

4. کف را طغیان نکنید

هر بار که موپ خود را در محلول تمیز کننده یا سطل آبکشی فرو می کنید ، یک فشار خوب به آن بدهید تا بیشتر آب آن خارج شود. کاشی وینیل دوست ندارد خیس شود. آب اضافی می تواند در درزهای آن بنشیند و باعث پیچ خوردگی لبه ها شود.

 

اگر بعد از استفاده از پاک کننده مومی ، کف زمین مات شد ، محلول یک به یک آمونیاک خانگی و آب را مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که اتاق تهویه خوبی دارد.  اجازه دهید 10 دقیقه بماند. تمیزکننده مومی را با یک برس موی نرم پاک کرده و محل را با آب ساده بشویید. این کار را تکرار کنید تا دوباره تمام کف براق شود.

 تمیز کردن کف کاشی

نحوه تمیز کردن کف کاشی های سرامیکی و طبیعی

کفپوشهای کاشی و سرامیک و سنگ طبیعی حتی با دوام تر از کاشی وینیل هستند. اکثر آنها ضد خش هستند ، نشتی ها به راحتی پاک می شوند و در گزینه های طراح متناسب با هر نوع دکوراسیونی ارائه می شوند.

 

آنچه شما نیاز دارید

 

تدارکات

  • برای کف کاشی و سرامیک: تمیز کننده تجاری یا مایع ظرفشویی همه منظوره
  • برای کف کاشی های سنگی طبیعی: پاک کننده غیر اسیدی
  • جوش شیرین ، پراکسید هیدروژن یا پودر سفید کننده پایه اکسیژن

ابزارها

  • جارو ، پاک کننده گرد و غبار خشک یا جاروبرقی
  • شستشوی مرطوب
  • برس موی سفت
  • دو سطل

 

دستورالعمل ها

 

1. از شر کثیفی خلاص شوید

همیشه با جارو کشیدن ، جاروبرقی یا خشک کردن گرد و غبار زمین با از بین بردن خاک و ریزگردها شروع کنید.

 

2. دوغاب تمیز رنگی

اگر دوغاب مهر و موم نشده باشید ، مقداری خاک جذب می کند که با غلت زدن منظم از بین نخواهد رفت. چندین محصول وجود دارد که خاک را از بین می برد ، سفیدی و دوغاب را روشن می کند. یکی از این تمیزکننده ها را یک بار استفاده کنید و خطوط دوغاب را با یک برس سفت و کش دار بشویید.

 

جوش شیرین و آب: از جوش شیرین و آب خمیر درست کنید. خمیر را با مسواک یا انگشت خود روی خطوط دوغاب قرار دهید. برای مسواک زدن خاک از یک برس موی سفت استفاده کنید.
پراکسید هیدروژن: با استفاده از قطره چکان ، پراکسید هیدروژن را روی خطوط دوغاب قرار دهید. بگذارید حداقل ده دقیقه باشد و سپس دوغاب را بشویید.
سفید کننده با اکسیژن: از پودر سفید کننده و آب ، اکسیژن درست کنید. در امتداد خط های دوغاب پخش کنید و بگذارید ده تا پانزده دقیقه کار کند و سپس بمالید تا خاک بلند شود.

 

هشدار :

از استفاده ماده سفید کننده کلر در دوغاب خودداری کنید زیرا استفاده طولانی مدت از آن باعث فرسایش و تجزیه دوغاب می شود.

 

3. دستمال مرطوب

با استفاده از پاک کننده مناسب برای  نوع کف کاشی خود ، آن را به خوبی با دستمال مربوطه تمیز کنید. به یاد داشته باشید ، استفاده از پاک کننده کمتر معمولاً انتخاب خوبی است. محصول اضافی روی زمین باعث چسبندگی می شود و باعث جذب بیشتر خاک می شود.

 

4. کف را بشویید

پس از پاک کردن محلول تمیز کننده ، پاک کننده را به خوبی بشویید و با استفاده از آب ساده ، باقی مانده صابون را بشویید. و اجازه دهید تا در هوا خشک شود.

مطالب مرتبط