نظافت راه پله و مسائل پیش رو

نظافت راه پله و مسائل پیش رو

حتما این موضوع را می دانید که راه پله ها یکی از قسمت های مهم در ساختمان های چند طبقه محسوب می شوند. برخی از افراد وجود دارند که به دلیل داشتن مشغله ی زیاد نظافت راه پله را به تعویق می اندازند و این موضوع موجب می شود که راه پله های ساختمان همیشه کثیف به نظر برسد. به مرور زمان و با نظافت نکردن راه پله ها گرد و غبار و دوده و ذرات ریز در شکاف پله ها فرو رفته و در آن قسمت ماندگار می شوند. این موضوع موجب می شود که تمیز کردن راه پله ها سخت و زمان بر شود. که قطعا کاری خسته کننده به نظر می آید.

اگر راه پله های ساختمان شما از جنس سنگ و یا از جنس چوب باشند و یا اینکه اگر راه پله ای در داخل منزل شما وجود دارد که از سنگ پوشیده شده باشد نطافت آن می بایست دقیق و اصولی صورت گیرد. در این صورت هم زمان کمی صرف این کار می شود و هم اینکه شما زیاد خسته نمی شوید. در این مطلب قصد داریم روش هایی جهت نظافت راه پله های ساختمان را برای شما بیان کنیم. پس اگر جزو افرادی هستید که همیشه در رابطه با این موضوع به مشکل بر میخورید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

استفاده از شوینده های مناسب

جهت نظافت راه پله فراموش نکنید که می بایست تمامی وسایل و تجهیزاتی را که قصد دارید برای تمیز کردن راه پله ها از آن استفاده کنید آماده کنید و سپس به تمیز کردن راه پله های ساختمان خود بپردازید. یادتان نرود که زمانی که مشغول نظافت راه پله هستید نمی توانید چهت خریدن مواد شوینده از خانه خارج شوید. یکی از مهم ترین مواردی که در نظافت راه پله ها می بایست به آن توجه کرد مواد شوینده می باشد. انتخاب صحیح مواد شوینده از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می بایست در هنگام انتخاب آن دقت و وسواس زیادی به خرج دهید.

در این جا لازم است بگوییم که ماده ی مخصوصی جهت نظافت راه پله وجود ندارد. شما می بایست با توجه به جنس راه پله ی خود شوینده ی مناسب را برگزینید و از آن استفاده کنید. به طور مثال می توان گفت مواد شوینده ای که وظیفه ی برق انداختن سنگ و سرامیک را بر عهده دارد به هیچ عنوان جهت تمیز کردن راه پله ی چوبی مناسب نبوده و نمی توان از آن استفاده کرد.

ترتیب تمیز کردن راه پله ها

نکته ای که در تمیز کردن راه پله ها بسیار مهم است و می بایست به آن توجه ویژه ای شود شروع کار می باشد. اگر قصد دارید که شیشه هایی را که در مسیر ساختمان وجود دارند را تمیز کنید بهتر است پیش از آنکه نظافت راه پله ها را شروع کنید این کار راه انجام دهید. در رابطه با دیوار ها هم می بایست این قانون راه رعایت کنید. فراموش نکنید که فرمول بالا به پایین یک اصل اساسی در رابطه با نظافت منزل به خصوص راه پله ها نیز می باشد. از این رو بهتر است که ابتدا به سراغ راه پله های طبقه بالای ساختمان بروید و سپس از درب پشت بام نظافت را شروع کنید. اگر راه پله های شما دارای موکت است می توانید جهت تمیز کردن آن از جارو برقی استفاده کنید. اما اگر راه پله های شما دارای موکت نیست و از جنس فلز است می توانید با استفاده از جارو های ساده به نظافت آن ها بپردازید.

فراموش نکنید که هرگز قبل از آنکه راه پله ها را تمیز نکردید از طی و آب استفاده نکنید. با این کار لکه های سر سختی بر روی راه پله های شما ظاهر می شود. شما می توانید پس از آن که با جارو راه پله های ساختمان خود را تمیز کردید با استفاده از طی نخی و سطل آب راه پله ها را برق بیندازید

نظافت نرده های راه پله

جهت تمیز کردن و برق انداختن نرده های راه پله ابتدا می بایست محلولی از آب و تاید را داخلی سطلی درست کرده و اجازه دهید تاید کاملا در آب حل شود. سپس با استفاده از پارچه و یا ابر شروع به نظافت نرده ها کنید. به این صورت که پارچه یا ابر را داخل محلول فرو کرده و سپس بر روی نرده ها بکشید. پس از آنکه نرده ها کاملا تمیز شد با استفاده از یک دستمال تمیز نرده ها را خشک کنید. به همین صورت ادامه دهید تا تمامی نرده ها تمیز و براق شوند.

مرتبط: 10 ایده ابتکاری برای فضای زیر پله ها

مطالب مرتبط