چرا باید سرکه را به شستشوی لباسشویی خود اضافه کنید

شستشوی لباسشویی با سرکه

از جمله چندین کاربرد سرکه سفید معمولی در خشکشویی ، استفاده از آن به عنوان نرم کننده طبیعی پارچه است. نرم کننده های پارچه ای تجاری گران هستند و ممکن است رایحه ای زیادی روی لباس های شسته شده باقی بماند که به نظر بسیاری از افراد چه برای بینی و چه برای پوست ناخوشایند است. از طرف دیگر ، یک فنجان سرکه سفید وقتی به لباسشویی اضافه شود ، پارچه ها را نرم می کند و به هیچ وجه باقی مانده باقی نمی ماند. در صورت تمایل ، می توانید با چند قطره روغن اسطوخودوس ، رایحه ای سبک و خوش بو هم به آن اضافه کنید.

 

سرکه مقطر سفید که در قفسه های سوپرمارکت موجود است ، محصولی از فرآیند تقطیر الکل روی دانه های نشاسته ای مانند ذرت ، برنج و جو است . اسید ملایم (5 تا 6 درصد) سرکه سفید نه تنها لباس را نرم می کند ، بلکه باعث خوشبویی رایحه می شود و به ویژه در از بین بردن و جلوگیری از بوی کپک بسیار موثر است. اسید خفیف فقط به اندازه کافی قوی است که می تواند باقیمانده صابون قلیایی را حل کند ، جایی که عمل نرم کردن از آن ناشی می شود.

 

 

اگرچه استفاده از آن در پخت و پز استفاده می شود ، اما ممکن است سرکه مقطر سفید در قفسه های فروشگاه با عنوان “سرکه تمیز کننده” برچسب گذاری شود. اطمینان حاصل کنید که از سرکه تقطیری سفید استفاده کنید – نه سرکه سیب – زیرا سرکه سیب حاوی تانن های قهوه ای است که می تواند به طور بالقوه لباس ها را لکه دار کند.

 

کاربرد  سرکه سفید در لباسشویی و موارد دیگر

  • به عنوان سفید کننده لباس پنبه ای : با آب جوش مخلوط کرده و برای خیساندن لباس استفاده می شود.
  • برای تمیز کردن ماشین لباسشویی : یک فنجان سرکه به جایی اضافه کنید که به طور معمول مواد شوینده را در آن قرار می دهید و یک بار آن را روی داغترین آب موجود بشویید. این باعث شادابی ماشین لباسشویی و از بین بردن باقی مانده صابون می شود.
  • از بین بردن بوی کپک : با مخلوط کردن دو فنجان سرکه و عبور از ماشین بدون لباس ، بوی ماشین لباسشویی را از بین ببرید.
    جلوگیری از چسبندگی استاتیک: به لباسشویی ، ژاکت و سایر لباس ها سرکه سفید را  اضافه کنید و احتمال اینکه موهای حیوان خانگی از بین برود بسیاز زیاد است.
    مبارزه با بوی زیر بغل: سرکه سفید رقیق نشده را قبل از شستشو روی زیر بغل پیراهن ها اسپری کنید تا بوی عرق کاهش یابد.
  • رسوبات معدنی را از آهن لباس تمیز کنید: محفظه آب را با مخلوط 50/50 سرکه سفید و آب پر کنید. سپس اجازه دهید بخار آهن برای از بین بردن رسوبات آن استفاده شود.
  • از شر بوی دود خلاص شوید: به ماشین لباسشویی خود سرکه اضافه کنید تا بوی دود سیگار را از لباس خارج کند.
  • به عنوان یک قاتل طبیعی علف های هرز.
  • گوش حیوانات خانگی را تمیز کنید: چند قاشق چای خوری سرکه را در آب مخلوط کنید تا یک محلول ملایم برای تمیز کردن گوش حیوان خانگی خود ایجاد کنید.
  • برچسب های پنجره و اشیاء را بردارید: برچسب های درب و پنجره را با مخلوط سرکه و آب تمیز کنید و اسید ملایم سرکه باعث شل شدن چسب ها می شود.
  • تمیز کننده کاشی و شیشه: آب و سرکه را مخلوط کنید تا یک پاک کننده طبیعی برای سطوح براق ایجاد کنید.
  • تمیز کردن قهوه سازها: به مخزن آب سرکه اضافه کنید تا این فرآیند به پاک شدن رسوبات معدنی از عملکردهای داخلی قهوه ساز کمک کند.

مطالب مرتبط