چگونه لباس های فصلی خود را نگهداری کنیم

نگهداری لباس فصل

وقتی فصل ها تغییر می کنند ، انتخاب لباس افراد نیز تغییر می کند.بعد از شب یلدا کم کم باید ژاکت ، کت ، کلاه و دستکش رو برای گرم کردن خودمون آماده کنیم.در این مطلب سعی داریم از چگونگی نگهداری لباس های فصلی نکاتی را بررسی کنیم.

 

قبل از بسته بندی همه لباس های فصلی را تمیز کنید

قبل از بسته بندی لباس های فصلی خود بهترین زمان برای تمیز کردن کامل لباس ها است. هر لکه ای روی لباس باقی بماند فقط تاریک می شود و از نظر بسته بندی بدتر می شود. لباس تمیز همچنین کمتر باعث جذب حشرات در انبار می شود. بنابراین روی کاور تمام لباس های خود را برچسب بزنید، آن دسته از لباسهایی که لازم است رو به خشکشویی ببرید و بقیه لباس ها رو بشویید.

 

از وسیله مناسب برای نگهداری استفاده کنید

از ظروف نگهداری پلاستیکی و جعبه های مقوایی می توان برای نگهداری لباس استفاده کرد ، هرچند اطمینان از تمیز بودن جعبه ها برای جلوگیری از لک شدن و ورود حشرات مهم است. جعبه های مقوایی می توانند اشکالاتی به وجود بیاورند و اگر در ظرف پلاستیکی رطوبت باشد، می تواند باعث ایجاد کپک و کپک روی لباس های شما شود. یکی از بهترین راه ها نگهداری لباس ها چمدان خالی است که کاملا تمیز شده است. اگر می خواهید لباس خود را درون ظرف بذارید از کاغذ و یا پارچه استفاده کنید.

 

مراقب استفاده از قرص های نفتالین باشید

نفتالین می تواند در برابر حشرات موثر باشد ، اما به خاطر داشته باشید که این ماده حاوی سموم دفع آفات است که می تواند برای کودکان و حیوانات خانگی کشنده باشد. یک گزینه سالم برای جلوگیری از حشرات بسته بندی لباس با سرو یا در یک ظرف با سرو است ، این را به یاد داشته باشید که هیچ عاملی در نگهداری لباس قطعی نیست و همیشه دستوالعمل های روی برچسب لباس را بخوانید.

 

به درستی آویزان کنید

آویز تنها برای لباس هایی مناسب هست مانند کت. از حلقه های آویز استفاده کنید تا لباس از دست نرود. همچنین ، لباس را در چیزی که قابل تنفس است بپیچید (مثلاً کیف پارچه ای). و اطمینان حاصل کنید که لباس فضای کافی برای گردش هوا دارد. این امر باعث کاهش خطر ایجاد کپک و همچنین جلوگیری از چین و چروک لباس هنگام نگهداری می شود. نگهداری لباس در کیسه های پلاستیکی توصیه نمی شود ، زیرا کیسه ها تنفس کافی ندارند.

 

همه چیز را آویزان نکن

ژاکت یا سایر وسایل بافتنی را که ممکن است بعد از آویزان شدن طولانی دچار تخریب بافت شوند را آویزان نکنید. در عوض ، وسایل را با دقت جمع کرده و درون ظرف نگهداری قرار دهید. وسایل تا شده خود را با سنگین ترین قطعات در پایین شروع کنید تا سبک ترین قطعات روی هم قرار دهید. و وسایل را در محفظه ای قرار ندهید که بعد از طولانی مدت باعت ایجاد چین و چروک شود.

 

 

یک فضای تمیز ، خنک ، تاریک و خشک را انتخاب کنید

محل نگهداری شما باید تمیز ، خنک ، تاریک و خشک باشد تا از لباس شما محافظت کند. بنابراین هر منطقه را قبل از استفاده برای نگهداری کاملا تمیز کنید. مکانی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد در معرض گرمای زیاد قرار نگیرد. از مناطق نزدیک به منابع گرمایش اجتناب کنید. یک نقطه تاریک از کمرنگ شدن جلوگیری می کند. و یک نقطه خشک ایده آل است زیرا رطوبت می تواند حشرات را جذب کند و باعث رشد کپک شود.

 

فضای نگهداری خود را بررسی کنید

لباس های نگهداری شده خود را فراموش نکنید. مرتباً موارد را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارید. هنگامی که آماده بیرون آوردن لباس از انبار هستید ، قبل از پوشیدن ، همه وسایل را تمیز کنید. همچنین ، ظروف نگهداری خود را بررسی کنید تا از ترک خوردگی ، لکه یا آسیب های دیگر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط