۱۰ عامل بیماری در اتاق هال

۱۰ عامل بیماری در اتاق هال

اتاق هال محلی برای جمع آوری خانواده است. شاید شما به فکرتان هم نرسد که این اتاق پر از خطرات بهداشتی است ، اما باکتری ها ، آلاینده های هوا و مواد آلرژی زا در آن فضا راحت کمین کرده اند. این عناصر مضر می توانند منجر به ناراحتی معده ، سرماخوردگی و آنفولانزا و ناراحتی تنفسی شوند. به این ۱۰ عامل بیماری در اتاق هال نگاهی بیندازید و به کنترل تأثیر آنها بر سلامتی خانواده و راهکار های پیشنهادی فکر کنید.

 

۱.کنترل از راه دور

کنترل از راه دور تلویزیون ،سیستم های  گرم کننده و سرد کننده ، کنسول بازی و … هر روز ده ها بار لمس می شود و از عامل های مهم پخش بیماری و ویروس در خانه هستند. همه قبل از استفاده از این کنترل ها دست های خود را میشویند؟!‌ شاید!‌

 

کنترل از راه دور و سایر لوازم جانبی الکترونیکی مانند تلفن همراه و کیبورد ، خاک و باکتری هایی مانند E.Coli و سالمونلا را جذب می کند.

 

برای پاک کردن ریموت ها و لوازم جانبی خود از یک دستمال ضدعفونی کننده استفاده کنید که برای استفاده در وسایل الکترونیکی مجاز است.

 

۲.فرش چسبیده به دیوار

حتی اگر وسواسی باشید و هر روز فضای خالی را تمیز کنید ، فرشی که به دیوار چسبیده باشد،پر از باکتری ها ، شوره انسان و حیوان خانگی و سایر مواد حساسیت زا است. هر بار که راه می رویم یا بچه ها روی فرش بازی می کنند ، این مواد تحریک کننده در هوای تنفس ما پخش میشوند. این می تواند منجر به مشکلات تنفسی و بیماری های پوستی شود.جایگزینی فرش قدیمی با فرش جدید همیشه بهترین راه حل برای مشکلات سلامتی نیست.

 

۳.خوشبو کننده هوا

برای جایگزینی هوای خانه از اسپری های خوشبو کننده هوا استفاده نکنید ، این مواد در آلودگی هوای داخل خانه نقش دارند. محصولات معطر خانگی ، شمع ها و برخی روغن ها برای پخش کننده ها، اغلب حاوی مواد شیمیایی مانند تقطیرهای نفتی ، لیمونن ، فرمالدئید ، استرها و الکل ها هستند که می توانند باعث ناراحتی تنفسی ، سردرد و تحریک چشم شوند.به جای یک محصول تجاری که بوی بد را به جای از بین بردن ، به راحتی بپوشاند ، درها و پنجره ها را باز کنید و هوای تازه استشمام کنید. یا کاسه های جوش شیرین ، زغال فعال یا سرکه سفید مقطر را در اطراف اتاق قرار دهید تا بو را جذب کند.

 

۴.شمع ها

شمع ها می توانند عطر و بوی خاصی به اتاق نشیمن و فضای خاصی ببخشند. اما شاید باورتان نشود که این فانتزی های تزئینی از عامل های بیماری در خانه می باشند.  از آنجا که بیشتر شمع ها از موم پارافین ساخته می شوند که با نفت تولید می شوند ،می توانند مواد شیمیایی مانند کتون و بنزن را که باعث تحریک سیستم تنفسی می شوند ، آزاد کنند.یک خطر اضافی نوع فتیله ای است که استفاده می شود. شمع های ساخت آمریکا لازم است فتیله هایی بدون سرب داشته باشند اما سایر کشورها این شرط را ندارند.

 

۵.منافذ گرما و تهویه مطبوع

سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع در بیشتر خانه ها وجود دارد. در حالی که استفاده از گرما و سرمای آنها در مواقع مختلف بسیار لذت بخش اند، سیستم های HVAC همچنین می توانند خطرات سلامتی را به همراه داشته باشند. عامل اصلی آن هم، استفاده و مراقبت نامناسب از فیلترهایی است که می توانند باکتریها ، کپک و مواد حساسیت زا را در خانه های ما پخش کنند.فیلترها باید به طور مرتب تعویض شوند و فیلتری که ذرات ریز را جذب می کند بهترین است. دریچه ها باید هفتگی گردگیری شوند.

 

۶.جارو برقی

از اصلی ترین ابزارهای تمیز کردن برای محافظت از گرد و غبار ، آلودگی و مواد حساسیت زا است. همانقدر که با از بین بردن آلودگی ها خوب هستند ، می توانند ناآگاهانه خطرات بیشتری تولید کنند.

 

هر بار که جارو برقی می زنید ، برخی مواد حساسیت زا و باکتری به هوا منتقل می شوند. خلاهای قدیمی و فیلترهای غیر قابل تمیز کردن ، بدترین عامل هستند. مطالعات نشان داده است که باکتری ها می توانند تا دو ماه در یک کیسه یا سر جارو برقی کامل زنده بمانند.

 

۷.گرد و خاک

گرد و غبار حاوی مواد شیمیایی سمی و از عامل های مهم پخش بیماری در خانه است که می تواند مشکلات تنفسی را برای مبتلایان به COPD ، آسم یا آلرژی ایجاد کند. همچنین شامل بندپایان میکروسکوپی ، ریزگردها است که به سرعت تکثیر می شوند.

 

کنه ها خیلی کوچک هستند که با چشمان شما دیده نمی شوند ، اما در دما و رطوبت خانه رشد می کنند و می توانند آلرژی ایجاد کنند. آنها از پوسته های ریزی از پوست انسان که ریخته می شود تغذیه می کنند و قسمت عمده ای از گرد و غبار در خانه ما را تشکیل می دهند ، به خصوص در فرش ها و مبلمان مبلمان.

 

برای حداقل نگه داشتن گرد و غبار ، از یک گردگیر یکبار مصرف با میکروفیبرها استفاده کنید که گرد و غبار را می گیرد. گردگیرها و لباس های خشک به راحتی گرد و غبار را به اطراف پخش میکنند.

 

 

۸.حیوانات خانگی

 ما حیوانات خانگی خود را دوست داریم و ممکن است وقت زیادی از روز را با آنها باشیم. اما آنها توانایی بیمار کردن ما را دارند. انسان ها ، گربه ها و سگ ها به مقداری میکروسکوپی از پوست مرده خود را از دست میدهند که می تواند باعث واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود.

 

هر نوع گزیدگی یا خراش از حیوان می تواند باکتری را وارد پوست انسان کند. حیوانات خانگی می توانند آفاتی مانند کنه و باکتری را از محیط بازی و توالت جابجا کنند.

 

درست مثل انسان ها ، گربه ها و سگ ها میکروسکوپی را از پوست مرده می ریزند که می تواند باعث واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود.

 

بهترین روش این است که حیوانات خانگی را از روکش مبلمان و موکت و تختخوابهای خود دور نگه دارید . اگر این غیرممکن است ، مرتباً تمیز و جارو برقی بزنید تا مشکلی پیش نیاید.

 

۹.حشرات و سموم دفع آنها

حشرات و آفات ممکن است ناقل بیماری باشند. مگس ها و سوسک ها می توانند باکتری های مولد مشکلات روده ای و تنفسی را تحریک کنند.

 

در حالی که خلاص شدن از شر این حشرات اولویت است ، مواد شیمیایی که برای از بین بردن آنها استفاده می شود نیز می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند.

 

۱۰.کفش ها

کفش های شما در طول روز کجا بوده اند؟از وجود آنها درون خانه مطمئن هستید؟! تقریباً 96 درصد کفش ها حاوی آثاری از باکتری شبیه به ترکیب مواد مدفوع است و از اصلی ترین عامل های بیماری  در خانه هستند.

 

ساده ترین راه برای جلوگیری از آلودگی که می تواند خانواده شما را آزار دهد ، از همه بخواهید کفش های خود را از درب ورودی یا عقب بردارند. پا دری و فرشهای ورودی را مرتباً بشویید.

مطالب مرتبط