رنگ یا کاغذ دیواری؟ مسئله این است!

رنگ یا کاغذ دیواری؟ مسئله این است!

در انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری برای دکوراسیون منزل به طور قطع نمی توان نظر داد که کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد. اما شاید ذکر چند نکته خالی از لطف نباشد. در این مقاله به شما کمک می کنیم که اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، بتوانید ویژگی های این 2 متریال را بهتر و بیشتر بشناسید و در نهایت بتوانید انتخاب آگاهانه تری داشته باشید. این خود شما هستید که طراحی نهایی دکوراسیون منزل خود را انتخاب می کنید پس تصمیم نهایی در رابطه با انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری بر عهده خود شماست. اگر هم شما هم به دنبال بهترین انتخاب ممکن از میان این دو گزینه هستید، توصیه‌های ما را در این زمینه مطالعه فرمایید.

رنگ یا کاغذ دیواری؟

یکی از دلایلی که کاغذ دیواری نسبت به رنگ از محبوبیت بیشتری برخوردار است و بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد زیبایی آن و تنوع طرح و رنگ آن نسبت به رنگ می باشد. که در نقاشی به این شکل نیست.

 

دلیل دیگر استفاده ار کاغذ دیواری عمر و دوام بیشتر آن نسبت به رنگ می باشد. این مسئله یعنی ابنکه زمانی که شما از کاغذ دیواری مرغوب و با کیفیت بالا و هم چنین قابل شستشو استفاده می کنید چندین سال می توانید بدون نگرانی از تغییر رنگ آن را تمیز کرده و هم چون روز اول از آن استفاده نمایید.

دلیل دیگر استفاده ار کاغذ دیواری

از دیگر مزایای استفاده ار کاغذدیواری پوشش بهتر عیوب دیوار نسبت به رنگ می باشد. حتما شما هم بار ها در مکان های مختلف ترک های ریز و درشت دیوار به چشمتان خورده است. که چهره ی خوشایندی ندارد. اما کاغذ دیواری این عیوب کوچک را به راحتی می پوشاند.

 

 

و در نهایت می توان گفت که کاغذ دیواری نسبت به رنگ های روغنی بی بو بوده و بوی آزار دهنده ای ندارد. حتما همگی این مورد را تجربه کرده اید که پس از رنگ کردن منزل یا محل کار خود به وسیله ی رنگ روغنی تا چندین روز یا حتی چند هفته بوی آزار دهنده آن که بسیار برای سلامتی مضر است در منزل به مشام می رسد. و هم چنین در صورت استفاده از رنگ های پلاستیکی و اکرلیک که بر پایه آب می باشند و بدون بو هستند مدت زمان کمتری نسبت به رنگ روغنی عمر میکنند. در حالی که استفاده از کاغذ دیواری مناسب و استاندارد هیچگونه بویی نداشته و حتی امروزه کاغذ دیواری هایی ساخته شده اند که از الیاف می باشند و کاملا دوستدار محیط زیست و ضد آلرژی و حساسیت هستند و کاملا هم قابل شستشو می باشند.

مزایای استفاده ار کاغذدیواری

در مقابل برای کسانی که می خواهند منزل کوچک خود را بزرگتر جلوه دهند رنگ بهتر از کاغذ دیواری عمل می کند. زیرا خانه های کوچک زمانی که با کاغذ دیواری های طراح دار احاطه می شوند کوچک تر به نظر می رسند. پس اگر منزل شما از متراژ پایین تری برخوردار است بهتر است آن را رنگ کنید آن هم رنگ های روشن.

 کاغذ دیواری برای خانه های کوچک

درنهایت اگر نتوانستید بین رنگ و کاغذدیواری یکی را انتخاب کنید و بین دو راهی قرار گرفتید از ترکیب این دو استفاده نمایید. اما این ترکیب کردن باید هوشمندانه و معمارانه انجام بگیرد. یادتان باشد که برای این کار با هیچ محدودیتی مواجه نیستید. این شما هستید که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان تصمیم می‌گیرید، پس هر کاری را که به نظرتان درست است انجام دهید.

مطالب مرتبط