آشنایی با دکوراسیون داخلی رستوران

آشنایی با دکوراسیون داخلی رستوران

اگر شما جزو افرادی هستید که دارای شغل رستوران داری هستند حتما به این موضوع آگاه هستید که دکوراسیون داخلی رستوران یکی از موارد مهم در جذب در جذب مشتری می باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران رعایت قوانین مربوطه از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی می توان گفت که دارای سبک ها و طرح های متفاوتی می باشد. یک دکوراسیون داخلی مناسب می بایست برای خدماتی هم چون کافه، رستوران، نوشیدنی و خدمات مناسب تاثیر گذار باشد.

دکوراسیون داخلی رستوران

 

ویژگی های دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

زمانی که شما وارد یک رستوران می شوید انتظار دارید نشانه هایی از فرهنگ و آداب و رسوم یک رستوران ایرانی را در آن مکان مشاهده کنید. یکی از تفاوت های بارز در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی با رستوران مدرن در متریال استفاده شده در طراحی آن ها می باشد. در این نوع طراحی نوع لباس کارکنان رستوران نیز متفاوت می باشد.

 

نوع طراحی دکوراسیون بیرونی رستوران ایرانی نیز با رستوران های مدرن تفاوت بسیار زیادی دارد. لازم به ذکر است که دکوراسیون بیرونی رستوران از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. به این علت که اولین عاملی که در یک رستوران به چشم میخورد و مشتری با آن رو به رو می شود نمای بیرونی رستوران می باشد. سعی کنید در فصول گرم سال میز و صندلی رستوران خود را در در فضای باز بچینید تا از این طریق مشتریان شما لذت کافی را از حضور در این فضا ببرند.

ویژگی های دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

حتما شما هم در رستوران هایی ایرانی با ایوان های بزرگ و ستون های بلند و سقف های گنبدی شکل و هم چنین ویترین های سنتی برخورد داشته اید. در طراحی داخلی رستوران های ایرانی جهت تزئین دیوار های آن می توان تابلوهای متناسب با سبک طراحی رستوران را نیز به کار گرفت. به کارگیری متریال هایی هم چون تابلو های قدیمی، کاشی کاری و سرامیک های نقاشی شده در رستوران های ایرانی بسیار رایج بوده و بر جذابیت آن ها می افزاید.

 

استفاده از کفپوش

با توجه به محیط و هم چنین مکان رستوران می توان از کف پوش های متنوع هم چون چوب های ترکیبی تیره و روشن، لمینت، سرامیک، سنگ فرش، سنگ و … استفاده کرد. به کار گیری کف پوش ها در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران علاوه بر اینکه موجب جذاب تر شدن دکوراسیون رستوران می شود به جذب بیشتر مشتری نیز کمک فراوانی می کند.

 

یک نکته ی حائز اهمیت در طراحی داخلی رستوران میزان فضای آزاد داخل مجموعه می باشد. این فضا می بایست به گونه ای طراحی شود که مشتریان و کارکنان داخل رستوران در مسیر یکدیگر قرار نگیرند. اگر فضای آزاد رستوران کم باشد موجب نارضایتی مشتریان شده و از جذابیت آن محل می کاهد.

استفاده از کفپوش در دکوراسیون داخلی رستوران

در طراحی داخلی رستوران حتما به رنگ هایی که قرار است استفاده کنید توجه نمایید. رنگ ها از قدرت بالایی برخوردارند که به لحاظ نفوذ روانی بسیار قدرتمندند. اگر هنگام طراحی رستوران در انتخاب رنگ هوشمندانه عمل کنید حس خوبی را به مشتری انتقال می دهید و اگر برعکس این موضوع عمل کنید تاثیرات منفی بر مشتریان رستوران خواهید گذاشت.

مطالب مرتبط