آینه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی منزل

آینه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی منزل

اگر فصد دارید به صورت خلاقانه و با کمترین هزینه تغییری در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید آینه های دکوراتیو جزو مناسب ترین گزینه ها می باشند. از گذشته تا کنون به کار گیری آینه های دکوراتیو در منازل و ویلا های لوکس رایج بوده و بیشتر از هر چیز دیگری مورد استفاده قرار می گرفته است. به کار گیری آینه های دکوراتیو در منازلی با متراژ کم موجب می گردد تا فضا بزرگتر و دلباز تر به نظر برسد. و هم چنین بازتاب نور در آینه موجب روشن تر شدن فضا می گردد.

هم چنین اگر به دنبال یک عنصر انرژی بخش در خانه هستید از آینه های دکوراتیو غافل نشوید. هم چنین در علم فنگ شویی از آینه های به عنوان نمادی از آب یاد می شود که آرامش و تازگی را به فضا القا می کند. آینه های دکوراتیو علاوه بر اینکه موجب زیبا سازی فضای منزل می شوند بلکه بسیار کاربردی می باشند. از جمله کاربرد آن ها نیز می توان به خود آرایی اشاره نمود. علاوه بر این موارد آینه های دکوراتیو در ایجاد آرامش و بهبود حالات روانی افراد نقش بسیار موثری دارند.

نقش آینه های دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

در دکوراسیون داخلی اگر آینه های بزرگ به درستی نصب شوند موجب بزرگ جلوه دادن عمق فضا می شوند. هم چنین باعث می شوند که فضا روشن تر و درخشان تر به نظر برسد. اگر متراژ منزل شما کم است و یا اینکه قصد دارید فضای منزل خود را بزرگ تر از حالت معمولی نشان دهید، می توانید از آینه های دکوراتیو استفاده کنید. بهتر است که هدف اصلی خود را هنگام انتخاب آینه برای منزل خود در نظر بگیرید. از تاثیرات بسیار مهم آینه می توان به این موارد اشاره کرد. اول اینکه آینه موجب می شود که همه چیز روشن تر و درخشان تر به نظر برسد. از طرفی آینه باعث می شود که نور خورشید و انواع نور های مصنوعی در منزل تکثیر شوند.

اگر در منزل خود اتاق هایی بدون پنجره دارید که حس دلگیری و دلمردگی را به انسان منتقل می کنند به هیچ وجه نگران نباشیذ. با استفاده و به کار گیری دیوار های آینه ای می توان این مشکل را به راحتی حل کرد. اگر این دیوار های رو به بیرون چشم اندازی ندارند اما موجب بزرگ تر و دلباز تر نشان دادن فضا می شوند.

آینه های دکوراتیو را کجا نصب کنیم؟

اگر می خواهید همیشه انرژی مثبت در فضای خانه ی شما حاکم باشد بهتر است که آینه های تزئینی با طرح پازل را در اتاق نشیمن خود نصب کنید. استفاده از آینه های تزئینی در فضاهایی هم چون فضای آشپزخانه زیاد مرسوم نیست. اما می توانید شیشه های مدرن را به جای آینه های دکوراتیو در آشپزخانه منزل خود به کار بگیرید.

هم چنین می توانید از آینه ها به هنوان دیوار های جدا کننده یا همان پارتیشن استفاده کنید. این روش یک ترفند خلاقانه می باشد که می توان با به کار گیری آن جذابیت و درخشندگی را مهمان خانه های خود کنید.

آینه های تزئینی جزو محبوب ترین و پرطرفدار ترین متریال ها جهت استفاده در دیوار پذیرایی می باشد. قسمت پذیرایی و نشیمن مناسب ترین فضا جهت آینه کاری مدرن و سنتی نیز می باشد. پس اگر قصد دارید که تغییری در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید آینه های دکوراتیو مناسب ترین گزینه در این زمینه می باشند.

هم چنین شما می توانید یک رابطه ی هوشمندانه بین آینه های منزل خود و سایر وسایل و لوازم منزل ایجاد کنید تا هماهنگی زیبایی داشته باشید. به همین علت شما می توانید این نوع آینه ها را در جایی قرار دهید که انعکاس محیط بیرون به داخل منزل را نیز داشته باشد. یک نکته دیگر در استفاده از آینه های دکوراتیو رعایت تم انتخابی جهت طراحی می باشد. اگر در محیط منزل خود ار مدل های مدرن و صنعتی استفاده می کنید بهتر است که در دیگر فضاهای منزل نیز همان تم رعایت گردد.

لازم به ذکر است که اجباری به استفاده از آینه های دکوراتیو فقط بر روی دیوار نیست. شما می توانید از وسایلی که از خاصیت باز تابندگی برخوردارند استفاده کنید. به عنوان مثال به کار گیری میز های شیشه ای می تواند مناسب ترین گزینه جهت استفاده در در طراحی داخلی منزل باشد.

 

از طرفی امروزه به کار گیری آینه های فرم دار بر روی دیوار از طرفداران زیادی برخوردار می باشد. این امکان برای شما وجود دارد که انواع آینه های بزرگ و کوچک را جهت طراحی داخلی منزل خود به کار بگیرید. در صورتی که از آینه هایی با فرم زیبا و چشمگیر استفاده می کنید می توانید آن را به نقطه کانونی در محل مورد نظر تبدیل کنید.

مطالب مرتبط