اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی

اگر شما هم قصد دارید به طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود بپردازید باید بدانید که ممکن است در این زمینه اشتباهات رایجی صورت بگیرید. در این مقاله به شما کمک می کنیم که اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی منزل خود را رفع کنید تا از این طرق بتوانید محیطی زیبا و چشم نواز را برای افراد منزل به ارمغان بیاورید.

 

یکی از اشتباهات رایجی که در طراحی دکوراسیون داخلی که در بیشتر محیط ها به چشم میخورد وجود دارد عدم رعایت اندازه ها می باشد. اگر دکور منزل خود را به نحوی طراحی کنید که تمامی لوازم منزل در یک اندازه و در یک ابعاد باشند مرتکب اشتباه بزرگی شده اید. همیشه سعی بر این داشته باشید که وسایل و لوازم منزل خود را در ابعاد و اندازه های متفاوت انتخاب کنید. اما حتما به این موضوع دقت داشته باشید که نسبت اندازه ی وسایل خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک نباشند و با هم دیگر هم خوانی داشته باشند و اندازه ی آن ها معقول به نظر برسد. به عنوان مثال در انتخاب اندازه ی تابلو ها، شمع ها، مبلمان و کوسن های خود دقت بسیاری به خرج دهید.

اشتباهات طراحی دکوراسیون داخلی

 

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی دکوراسیون داخلی منزل عدم ایجاد فاصله ما بین مبل و دیوار می باشد. اگر زمانی که قصد دارید وسایل و لوازم منزل خود را بچینید، ما بین دیوار و مبل منزل خود فضایی خالی ایجاد نکنید پس از مدتی شاهد به وجود آمدن لکه بر روی دیوار خواهید بود. این کار هلاوه بر اینکه موجب کثیف شدن دیوار منزلتان می شود فضای داخلی منزل شما را هم کوچک تر نشان می دهد. پس حتما این نکته را هنگام چیدمان منزل خود به یاد داشته باشید که حتی اگر فضای داخلی منزل شما از متراژ کمی برخوردار است، فاصله ی کمی را ما بین دیوار و مبلمان خود نیز ایجاد کنید تا به بهتر دیده شدن ظاهر دکوراسیون خود کمک کرده باشید.

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی

 

عدم نور پردازی مناسب

یکی دیگر از اشتباهاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی صورت میگیرد عدم وجود نورپردازی مناسب می باشد. اگر دکوراسیون داخلی منزل شما اصولی و بی نقض باشد و تمامی قوانین در چیدمان آن رعایت شده باشد در صورتی که از نور پردازی مناسبی برخوردار نباشد جلوه ی بدی را به دکوراسیون منزل شما منتقل می کند. و موجب کاهش زیبایی محیط می گردد. پس این نمته را حتما در نظر داشته باشید که از نور پردازی مناسب و اصولی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود نیز استفاده کنید.

 

یک اشتباه رایج دیگر طراحی دکوراسیون داخلی که اکثر افراد مرتکب آن می شوند این موضوع است که در طراحی دکوراسیون منزل و یا در بحث بازساری منزل ابتدا به سراغ رنگ آمیزی دیوار های می روند. توصیه ی ما به شما این است که ابتدا پارچه ها و منسوجات اصلی هم چون پرده ها، فرش ها، قالیچه ها و دیگر لوازم را انتخاب نمایید سپس به سراغ رنگ آمیزی دیوار ها بروید. به این دلیل بر روی این موضوع تاکید داریم که پیدا کردن دکوراسیون پارچه ای که شما به آن علاقه دارید و پس از آن انتخاب رنگ دیوار های محیط کار ساده تری می باشد.

اشتباه دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بسیار رایج است در نظر نگرفتن شخصیت برای منزل می باشد. حتما با این موضوع مواجه شده اید که تماشا کردن نمایشگاه های لوازم خانگی شیک و مدرن برای ما بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است. اما آن چیزی که طراحان داخلی منزل بر روی آن خیلی تاکید دارند عدم خرید در یک زمان و در یک مکان مشخص می باشد. عدم توجه به این موضوع منجر به اشتباه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می شود. اگر زمانی که قصد خرید کردن دارید، به طور افراطی از یک رنگ و یا یک جنس استفاده کنید در نتیجه خانه ای فاقد شخصیت ساخته اید.

 

اشتباه دبگری که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خیلی به چشم میخورد عدم اختصاص یک نقطه کانونی برای اتاق های منزل می باشد. اگر شما نقطه کانونی منزل را فراموش کنید و یا اینکه آن را نادیده بگیرید دیگر خانه ای جذاب و کامل نخواهید داشت. به عنوان مثال در یک اتاق تلویزیون نقطه ی کانونی آن اتاق به شمار می رود. اشتباه بیشتر افراد در طراحی دکوراسیون داخلی پخش کردن مبل ها در اطراف منزل می باشد. در حالی که در یک اتاق نشیمن ابتدا می بایست هدف و نقطه کانونی را پیدا کرد و سپس مبل ها را با توجه و با در نظر گیری آن هدف قرار داد.

 

 

همانطور که می دانید اشتباهات بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل وجود دارد که امکان دارد در هنگام طراحی منزل به راحتی صورت گیرد. با این وجود راه حل های بسیاری جهت از بین بردن این اشتباهات وجود دارد. در این خصوص بهتر است که از یک طراح داخلی نیز کمک بگیرید.

مطالب مرتبط