ایده هایی جهت طراحی داخلی ورودی منزل

ایده هایی جهت طراحی داخلی ورودی منزل

اگر تا به الان به طراحی داخلی ورودی منزل اهمیت چندانی نمی دادید باید بدانید که ورودی منزل این قدرت را دارد تا نگاه مهمانانتان را خیره کند. به این دلیل که ورودی خانه اولین جایی است که پس از ورود به منزل با آن مواجه می شوید. طراحی داخلی این فضا می بایست به گونه ای باشد که در بدو ورود مهمانان به خانه تاثیر مثبتی بر روی آن ها بگذارد. متریال هایی که در قسمت ورودی منزل قرار می گیرند هم جون جا کفشی می بایست دارای چیدمان و طراحی اصولی و دقیق باشند. به همین دلیل می توانند در ایجاد جلوه های بصری در خانه کمک چشم گیری کنند.

ایده  طراحی داخلی ورودی منزل

 

نحوه ی نور پردازی

پیش از هر چیزی می بایست از اهمیت نور پردازی در قسمت ورودی منزل اطلاع پیدا کنید. بی شک هنگام ورود به خانه اگر یک راه روی تاریک و دلگیر رو به روی شما قرار گیرد احساس بدی در شما ایجاد می شود. بر عکس اگر طراحی داخلی ورودی منزل به گونه ای باشد که فضای روشنی داشته باشد و از نور پردازی دکوراتیو در آن استفاده شود احساس خوبی نسبت به آن فضا در شما ایجاد خواهد شد. وظیفه ی نور پردازی جدا از اینکه جلوه ی بصری در منزل ایجاد می کند، تامین ایمنی محیط نیز می باشد. از روش هایی هم چون سیستم های روشنایی ال ای دی، لامپ های هالوژن سقفی، چراغ های دیواری دکوراتیو و هم چنین نور های سقفی نیز می توان استفاده نمود. این روش ها جزو ترفند های روشن نمودن ورودی منزل می باشند. شما می توانید این نوع متریال ها را با توجه به مدل و طرح ورودی منزل خود به کار بگیرید. هم چنین می توانید از سیم های موجود جهت استفاده در این امر بهره ببرید. از این رو در هزینه ها صرفه جویی به عمل می آورید.

 نور پردازی در طراحی داخلی ورودی منزل

 

تفکیک در طراحی داخلی ورودی منزل

همانطور که می دانید ورودی منزل شما نماینده ی کل فضایی می باشد که در آن مشغول به زندگی هستید. این موضوع یعنی اینکه اگر شما در طراحی داخلی ورودی منزل خود وسواس بیشتری به خرج دهید و با سلیقه ی بیشتری نسبت به چیدمان آن اقدام کنید و ورودی زیبایی داشته باشید مسلما محیط منزل شما نیز به همان اندازه زیبا و دلنشین خواهد بود. در نتیجه اینکه اگر شما منزلی با طراحی داخلی زیبا داشته باشید اما ورودی منزل شما آن طور که باید زیبا و دلنشین نباشد نصف تاثیری را که باید داشته باشد را از دست خواهد داد.

 

امروزه اکثر آپارتمان ها به نحوی طراحی شده اند که قسمت ورودی منزل در آن ها از دیگر قسمت های خانه جدا شده اند. این موضوع در طراحی نقشه های مدرن به یکی از اصول معماری نیز تبدیل شده است. اگر منزل شما به نحوی طرایح شده است که بخش ورودی از دیگر قسمت ها جدا شده است می توانید از این موضوغ خوشنود و خرسند باشید. در این صورت می بایست با قرار دادن یک قفسه و یا یک کمد در قسمت ورودی منزل خود به زیبایی ورودی منزل نیز بیفزایید.

طراحی داخلی ورودی منزل

اگر قصد دارید ورودی منزل خود را منحصر به فرد تر کنید و بر زیبایی و چشم نوازی آن بپردازید بهتر است که آینه ها را در طراحی دکوراسیون آن به کار بگیرید. لازم به ذکر است که یک فضای ورودی بدون آینه چندان جالب نبوده و جذابیتی ندارد. آینه ها علاوه بر اینکه یک نقش عملکردی بر عهده دارند چزو وسایل و لوازم دکوراتیو می باشند. و جدا از این موارد این قدرت را دارند که فضای ورودی را بزرگ تر نشان دهند. به هر حال در قسمت ورودی منزل شما وجود یک آینه ضروری می باشد.

 

 

وجود رخت آویز در قسمت ورودی منزل بسیار ضروری می باشد. شما می توانید هر زمانی که وارد خانه شدید لباس هایتان را در قسمت رخت آویز آویزان کنید. هم چنین می توانید کلید و سوئیچ ماشین خود را در هنگام ورود به منزل در قسمت جا کلیدی آویزان کنید. از این رو وجود یک جا کلیدی در قسمت ورودی منزل شما لازم و ضروری می باشد. هم چنین با استفاده از جا کلیدی دیگران نگران گم شدن کلید ها و سوئیچ خود نباشد. هم چنین بهتر است که در قسمت ورودی و در یک گوشه از یک لوستر زیبا و چشم نواز استفاده کنید. لوستر ها را طوری انتخاب کنید که جدا از بحث زیبایی موجب تامین شدن نور فضا شود.

مطالب مرتبط