ایده های جذاب دکوراسیون خانه چوبی

ایده های جذاب دکوراسیون خانه چوبی

از گذشته های دور تا به امروز متریال هایی هم چون چوب جزو ابزار های مهم در جهت ساخت دکوراسیون خانه چوبی و هم چنین محیط خارجی منزل به شمار میرفت. که در طراحی دکوراسیون محیط هایی هم چون محیط منزل، محیط کار، محیط رستوران، محیط کافی شاپ و … نقش بسیار مهمی دارد. همانطور که میدانید چوب نماینده ی طبیعت بوده و احساس آرامش و شادابی را به افراد منتقل می کند. چوب جزو متریال های طبیعی بوده که کاربرد بسیاری در طراحی داخلی منازل دارد. چوب را می توان در طرح و رنگ های مختلف به عنوان یک عنصر اصلی در طراحی دکوراسیون به کار گرفت و از آن بهره برد.

ایده های جذاب دکوراسیون خانه چوبی

اگر قصد دارید که بافت های زیبا و و طرح هایی که به صورت طبیعی در چوب وجود دارد را در منزل خود نمایان کنید و آن را در طراحی دکوراسیون منزل خود به رخ بکشید بهتر است این متریال را به صورت طبیعی استفاده نمایید. شما با استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون منزل خود دیگر نیازی به استفاده از وسایل دکوری و تزئینی چندانی نخواهید داشت. از این رو موجب کاهش هزینه های شما نیز شده و طراحی منحصر به فردی را برای شما به ارمغان می آورد. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین بخش های هر خانه اتاق نشیمن و سالن پذیرایی آن نیز می باشد. بنابراین می بایست طراحی داخلی آن نیز با حساسیت و توجه ویژه ای صورت پذیرد. خصوصا اگر قرار است طراحی آن با استفاده از چوب و متریال های چوبی انجام شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارند دکوراسیون خانه چوبی خود را با استفاده از چوب و متریال های چوبی طراحی کنند و به دنبال ایده های مختلف می گردید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

استفاده از چوب در پوشش دیوار ها

فراموش نکنید که استفاده از چوب تنها به دکوراسیون بیرونی منزل ختم نمی شود و شما می توانید از آن در دکوراسیون داخلی منزل هم استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید دیوار های منزل خود را با استفاده از چوب مزین کرده و به آن ها روح دهید. دیوار هایی که به وسیله ی چوب پوشیده شده اند بسیار متنوع تر و کاربردی تر از دیوار های ساده می باشند و در نگاه اول چشم هر بیننده ای را به خود جذب خواهند کرد. در حقیقت می توان گفت که در نگاه اول و با دیدن دیوار های چوبی شما به یاد پیست اسکی و یا کلبه های جنگلی می افتید که در عمق جنگل ساخته شده اند و حس بسیار خوبی را به انسان منتقل می کنند. به کار گیری چوب در طراحی دکوراسیون منزل به خصوص به عنوان دیوار پوش که دارای ویژگی های غنی می باشد (هم چون لکه های شفاف و گره های طبیعی) می تواند جذابیت و احساس شادابی را در منزل برای شما به ارمغان بیاورد.

استفاده از چوب در پوشش دیوار ها

به کار گیری رنگ مناسب در دکوراسیون چوبی

در طراحی دکوراسیون خانه چوبی اکثر افراد به ترکیب رنگ آن توجه چندانی نداشته و حساسیت های لازم را به خرج نمی دهند از این رو دکوراسیونی نا هماهنگ و بی روح را در طراحی منزل خود ایجاد می کنند. نکته ای که در این مبحث حائز اهمیت است این است که بیشتر رنگ های چوبی در کنار رنگ هایی که جزو خانواده ی رنگ های خنثی می باشند ترکیب زیبایی را رقن زده و بسیار چشم نواز و زیبا جلوه می کنند. رنگ هایی هم چون سفید، شیری، کرمی، نباتی، بژ، طوسی و … موجب بیشتر به چشم آمدن رنگ های چوبی شده و جلوه ی بیشتری به آن ها می بخشند. این نکته را فراموش نکنید که در طراحی دکوراسیون چوبی منزل خود هم خوانی بین رنگ ها را در نظر گرفته و با وسواس بیشتری نسبت به انتخاب آن ها اقدام نمایید تا دکور منزل شما دچار به هم ریختگی و نا منظمی نشود.

به کار گیری رنگ مناسب در دکوراسیون چوبی

 

 

به کار گیری باکس های چوبی

اگر به دنبال ایده ای جهت استفاده از دکوری های چوبی در منزل هستید بهتر است که از باکس های جوبی در اتاق نشیمن و یا در اتاق خواب خود استفاده نمایید. شما می توانید منزل خود را با استفاده از باکس های چوبی که در سایز های مختلف طراحی و تولید می گردند زینت ببخشید و آن را از بی روحی خارج کنید. با به کار گیری این نوع باکس ها می توانید کمک شایانی به کارآمد بودن وسایل و فضا کنید. هم چنین با این کار فضای مناسبی را جهت قرار دادن وسایل و لوازم دکوری هم چون مجسمه و یا کتاب های مورد علاقه ی خود به وجود آورده اید.

به کار گیری باکس های چوبی

مطالب مرتبط