تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

امروزه رنگ ها در زندگی ما نقش پر رنگ و تاثیر گذاری را ایفا می کنند. رنگ ها موجب به وجود آمدن احساسات عمیق بین مخاطب و محیط می شوند. رنگ ها عنصری از نور می باشند که با استفاده از هر کدام از امواج هایش موجب به وحود آمدن حس های متفاوتی در انسان می شود. حس هایی هم چون شور و حرارت، انرژی، خوشحالی توسط درک رنگ ها می تواند در شما پدید آید. رنگ ها می توانند بر روی افراد مختلف خاصیت های متفاوتی نیز داشته باشند. این موضوع به شرایط انسان و عواملی که در آن قرار دارند هم چون جنسیت، سن، نژاد، فرهنگ و دیگر عوامل و شرایطی که ممکن است انسان در آن قرار گیرد بستگی دارد. به کار گیری رنگ های مختلف و متفاوت در دکوراسیون داخلی منزل و یا محیط کار موجب می شود که احساسات متفاوتی به افرادی که در آن مکان در حال رفت و آمد هستند منتقل گردد. هر رنگ قادر است که تاثیر فیزیکی خاصی را بر روی افراد بگذارد.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

اگر در هنگام رنگ آمیزی از ترکیبات درست و صحیح آن ها استفاده کنیم تاثیر چشم گیری بر دکوراسون داخلی خواهند گذاشت. در هنگام طراحی دکوراسیون محیط انتخاب رنگ مناسب و به جا برای المان هایی هم چون دیوار ها، سقف و دیگر لوازم و وسایل منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این مطلب قصد داریم به تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی و تئوری آن ها از نظر روانشناسی بپردازیم.

رنگ آبی و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی

اگر قصد دارید که یک دکوراسیون جذاب برای منزل خود به ارمغان آورید از تاثیر رنگ آبی غافل نشوید. ترکیب رنگ هایی هم چون رنگ آبی و زرد، رنگ آبی و صورتی کم رنگ، رنگ آبی و سبز نعنایی جهت استفاده در محیط هایی هم چون اتاق نشیمن، مطب ها، آموزشگاه ها و … بسیار مناسب و دلنشین می باشد. رنگ آبی موجب می شود که در فضای شما محیطی محافظه کارانه و آرامش بخش به وجود بیاید. اگر در محیطی از زنگ آبی استفاده شود نشان دهنده ی آرامش و هوش و ذکاوت طراح آن محیط نیز دارد.

رنگ آبی و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی

 

 

رنگ نارنجی

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که جزو طرفداران پر و پا قرص رنگ قرمز می باشید اما خشونت و تکاپوی این رنگ مورد پسند شما واقع نیست می توانید از رنگ جایگزین آن یعنی رنگ نارنجی بهره بگیرید. این رنگ جزو رنگ های مفرح و دارای انرژی گرما بخش می باشد که جهت استفاده و به کارگیری و در محیط هایی که حضور کودکان در آن پر رنگ تر از جضور بزرگسالان است مناسب می باشد. به کار گیری این رنگ در محیط موجب به وجود آمدن حس دوستی و استحکام در روابط می گردد. این رنگ نشاط و انرژی را در دکوراسیون داخلی به ارمغان می آورد.

رنگ نارنجی 

رنگ زرد

با در نظر گیری تاثیر رنگ ها بر دکوراسیون داخلی و روانشناسی آن ها در طراحی محیط رنگ زرد موجب به وجود آمدن رفاه، همدردی گرما و تعهد در محیط می گردد. بیشتر مواقع از این رنگ برای هشدار استفاده می گردد و اغلب موارد باعث قهر افراد جامعه می گردد. اما این نکته را فراموش نکنید که محیط هایی که با رنگ های زرد اجاطه شده اند موجب به وجود آمدن فضایی شاد و دوستانه خواهند شد. هم چنین برخی از رنگ ها وجود دارند که می بایست از استفاده ی افراطی از آن ها اجتناب ورزید. اما در رابطه با رنگ زرد این مورد توصیه نمی شود بلکه هر چه بیشتر این رنگ مورد استفاده قرار گیرد به همان اندازه احساسات را متاثر کرده و موجب تحریک هر چه سریع تر جو می گردد.

رنگ زرد و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی

 

رنگ سبز و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی

رنگ سبزی رنگی می باشد که از طبیعت الهام گرفته شده و بسیار بکر و زیبا می باشد. این رنگ اگر در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد موجب به وجود آمدن امید، موفقیت و رشد فردی خواهد شد. این رنگ که همواره جزو رنگ های دوست داشتنی، جذاب و پر طرفدار به حساب می آید، هنگامی که در دکوراسیون داخلی محیطی مورد استفاده قرارر گیرد سریعا خود را با رنگ های دیگر تطبیق داده و با آن ها هارمونی باور نکردنی به وجود می آورد. اگر این رنگ با رنگی هم چون سفید ترکیب شود یک دکوراسیون عالی و چشم اندازی زیبا رقم خواهد زد.

رنگ سبز

مطالب مرتبط