نقش چوب در دکوراسیون داخلی !

نقش چوب در دکوراسیون داخلی!

با توجه به این موصوع که ساخت هر ساختمان با یک فنداسیون قوی شروع می شود طراحی داخلی دکوراسیون هر فضایی با انتخاب مواد آن آغاز می گردد. چندین سال پیش درست زمانی که از سیمان و بلوک خبری نبود چوب یک وسیله ی غالب و کاربردی در اکثر ساختمان ها به شمار می آمد. امروزه با توجه به اینکه مصالح جدیدی وارد وارد بازار شده است اما هم چنان چوب در دکوراسیون داخلی و هم چنین طراحی آن از محبوبیتی خاص و جایگاهی ویژه برخوردار است. زیرا چوب نه تنها یک متریال با ارزش به لحاظ ساختار معماری است بلکه یک عنصر نامحدود، همه کاره، قابل بازیافت، تجدید پذیر و بادوام در طراحی داخلی نیز محسوب می گردد. بنابراین اندک موادی وجود دارند که هم چون چوب دارای تنوع و سازگاری گسترده ای در طراحی فضای خانه های روستایی تا خانه های مدرن، باشند.

نقش چوب در دکوراسیون داخلی !

آشنایی با چوب در دکوراسیون داخلی

اگر در دکوراسیون داخلی به دنبال یک متریال گرم هستید، چوب می تواند از طریق تلفیق سنت و معماری گرمای بیشتری را به خانه های مدرن امروزی تزریق کند و هم چنین قادر است ارتباط نزدیکی بین فضای داخل و طبیعت پیرامون انسان ایجاد کند.

 

قفسه های دکوری

قفسه های دکوری

اگر تصمیم گرفته اید که جوب را مهمان دکوراسیون داخلی منزل و یا محیط کار خود کنید یکی از روش های آن استفاده از قفسه های دکوری زیبا در دکوراسیون داخلی می باشد. لازم به ذکر است که یک قفسه ی چوبی زیبا و ساده که میتوان داخل آن را با انواع و اقسام لوازم دکوری پر کرد علاوه بر اینکه جلوه ای زیبا و چشم نواز به محیط می بخشد دل کندن از آن هم کار ساده ای نیست.

 

چوب در دکوراسیون داخلی و کنسول های چوبی

چوب در دکوراسیون داخلی و کنسول های چوبی

علاوه بر این می توان از کنسول های چوبی هم در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد که می تواند حسابی غوغا به پا کند. شایان ذکر است که چوب ها حتما نباید در اندازه و مقیاس بزرگ به کار گرفته شوند و گاهی هم می توانند در ابعاد کوچک تر ظاهر شوند که دلنشین تر و زیبا تر هستند.

 

کفپوش های چوبی

کفپوش های چوبی

اگر دقت کرده باشید این روز ها کفپوش های جوبی هم چون پارکت ها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و در بیشتر طراحی های داخلی دکوراسیون به چشم میخورند. شما هم می توانید این ترفند را به کار بگیرید و از کف پوش های چوبی در طراحی دکوراسیون منزل و یا محل کار خود بهره ببرید. این کار هم حس و حال خوبی به محیط می بخشد و هم اینکه چوب را به دکوراسیون داخلی منزل و یا محیط کار خود دعوت کرده اید.

 

با توجه به این موضوع که چوب از مقاومت گرمایی بالایی برخوردار است، خانه ای که با جوب طبیعی ساخته شده باشد نسبت به خانه ای که در ساخت آن از سازه های فولادی استفاده شده است گرما و انرژی کمتری را نیز هدر می دهد. به زبان ساده تر با توجه به هدایت گرمایی پایین چوب، عایق کاری خانه با چوب، موجب بالا رفتن عملکرد دیواره ها در کنترل انرژی در فصول مختلف می گردد به طوری که در فصل سرما انرژی کمتری برای گرم کردن خانه نیاز است. علاوه بر این موضوع، دو برابر بودن ضریب حرارتی چوب نسبت به آلومنیوم؛ موجب شده است تا گرمای بیشتری را قبل از بالا رفتن دمای خانه به خود جذب کند.

مطالب مرتبط