نقش گیاهان در دکوراسیون داخلی

نقش گیاهان در دکوراسیون داخلی

همانطور که میدانید علاقه انسان به گل و گیاه و هم چنین طبیعت از قدیم به چشم میخورد که این مورد را می توان به راحتی در خانه های حیاط دار مشاهده کرد. امروزه که اکثر خانه ها به شکل آپارتمانی در آمده، این مجاورت کمتر دیده می شود اما با این وجود، گیاهان مناسب خانه های آپارتمانی توانسته اند این کمبود و محدودیت را نیز جبران کنند. این المان های طبیعی پیوندی بین زندگی صنعتی و طبیعت برقرار می کنند و نشاط و سرزندگی را به فضا اضافه می کنند. اما این ویژگی تنها علت تمایل استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی و محبوبیت این المان ها نیست.

 

تاثیرات متفاوت و مثبت و موثر گیاهان آپارتمانی موجب شده است که افراد و ساکنین خانه های آپارتمانی با اهداف مختلفی از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی فضای خانه استفاده کنند. که این امر، نقش مهم و موثر این المان را در فضای داخلی منزل و یا ساختمان ها نمایانگر می سازد.

گیاهان در دکوراسیون داخلی

 

نقش گیاهان در دکوراسیون داخلی و کاهش آلودگی

با توجه به این موضوع که امروزه آلودگی هوا رو به افزایش است، یکی از ساده ترین روش های تاثیر گذار برای داشتن هوای پاکیزه تر و تصفیه شده، استفاده و به کار گیری گیاهان در دکوراسیون داخلی می باشد. گیاهان با جذب مواد آلاینده و کربن دی اکسید و تولید اکسیژن، به شما هوایی تمیز و قابل تنفس ارائه می دهند. و در نتیجه به حفظ سلامتی شما کمک بسزایی می کنند.

 

گیاهان قادرند رنگ های زنده و جذابی را به دکوراسیون داخلی خانه تان بیفزایند. رنگ های گیاهان آپارتمانی محدود نیستند و برگ ها و گل های آن ها دارای رنگ های متنوع و زیبایی هستند. حتی برگ های سبز گیاهان آپارتمانی دارای طیف متنوعی می باشند. این تنوع زیبا و قابل توجه می تواند زیبایی و رنگ های بیشتری را به دکوراسیون داخلی شما اضافه کند.

 

هم چنین می توانید با انتخاب گلدان های جذاب با رنگ ها و فرم های متنوع برای این گیاهان، رنگ و جلوه متفاوتی به دکوراسیون محل مورد نظر تان نیز بدهید. در صورتی که فضای مورد نظر شما دارای راه پله باشد می توانید با قرار دادن گلدان های زیبا و چشم نواز بر روی پله ها نمای خاص و حس و حالی ویژه به آن ببخشید. به علاوه فرم برگ های گیاهان تاثیر متفاوتی در دکوراسیون داخلی دارد. برای برگ های گرد و آویزان نسبت به برگ های تیز و ایستاده تر حس آرامش بیشتری ایجاد می کنند. توجه به این مورد برای ایجاد حس مورد نظر در فضای مدنظر شما، تاثیر مثبتی دارد.

نقش گیاهان در دکوراسیون داخلی و کاهش آلودگی

گیاهان با افزودن کنتراست، زیبایی، لطافت و مقیاس به دکوراسیون موجب افزایش معیار های زیبا شناسی در فضا می گردند. که علاوه بر دکوراسیون داخلی و برای فضای بیرونی نیز مناسب هستند. هم چنین از گیاهان به عنوان مکمل برای دکوراسیون و به علاوه برای پوشش نواقص استفاده می شود.

 

 

حضور در مجاورت گیاهان حس سر زندگی و نشاط را به انسان بر می گرداند. و او را از حالت دلمردگی و روزمرگی زندگی ماشینی نیز خارج می کند. علاوه بر این موضوع، حضور گیاهان و نیاز به نگه داری آن ها موجب می گردد افراد روحیه مسئولیت پذیری بیشتری پیدا کنند. و خود را در قبال نگه داری و سالم نگه داشتن آن ها نیز مسئول بدانند.

مطالب مرتبط