کناف و پانل کناف در دکوراسیون داخلی

کناف و پانل کناف در دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم کناف و پانل کناف را تعریف کنیم بهتر است اینطور بگوییم که کناف نوعی پانل گچی با روکش کاغذی می باشد که جهت ایجاد دیوار کاذب سقف کاذب و ایجاد دکور بر روی سقف و دیوار مورد استفاده قرار میگیرد. کناف در واقع نام یک برند تجاری در پنل های گچی می باشد. این پنل ها در ایران به نام کناف شناخته شده است. نام کناف در اصل نام تجاری سیستم ساخت و ساز خشک ( بدون استفاده از آب ) است. کناف در واقع همان گچ برگ می باشد.

امروزه کناف در زمینه ساخت و ساز در ایران و جهان بسیار شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران آن روز به روز در حال افزایش است. یکی از دلایل استقبال فراوان از کناف حذف ملات و سرعت و کیفیت بالا با استفاده از این روش است. کناف در ایران بیشتر برای سقف مورد استفاده قرار میگیرد که آن را با نام، سقف کناف می شناسیم، در صورتی که می توان از آن برای ساخت دیوار ها هم استفاده کرد. یکی از دیگر کاربرد های کناف برای کار های دکوراتیو می باشد.

مزایای استفاده

  1. اجرای آسان و سرعت بالای پیاده سازی
  2. هزینه های اجرایی کم در مقایسه با سایر روش ها
  3. هزینه اجرایی کمتر در مقایسه با گچ بری
  4. امکان مخفی سازی تاسیسات توکار
  5. تمیز کردن ساده و در مقایسه با سایر متریال های گچی

عوامل موثر در هزینه کناف و پانل کناف

هم چون سایر خدمات مربوط به ساختمان سازی متخصصین می توانند با در نظر گیری هزینه کناف کاری دیوار های کاذب یا کناف را در خانه ها، مجتمع ها، ساختمان های تجاری و یا اداره ها به عنوان روشی جهت به اتمام رساندن یک اتاق یا فضا پس از باز سازی و یا تغییر دکوراسیون نصب کنند؛ که با توجه به حجم کار و کاربری، هزینه کناف کاری نیز متفاوت است.

بنا ها و سایر مجریان، نصب این محصول و دیوار کاذب را جهت به پایان رساندن پایه ها، به اتمام رساندن گاراژ و پارکینگ یا ایجاد فضای اضافه و تمام فضای داخلی برای ساخت و ساز جدید انجام می دهند. که این موارد نیز در برآورد هزینه کنافکاری در نظر گرفته می شود.

 

علاوه بر این موضوع، این متخصصین می توانند به رفع نم و رطوبت دیوارها و سقف ها، برطرف کردن سوراخ ها و شکاف ها و رفع ترک های دیوار و سقف و چکه کردن آب کمک کنند. در این شرایط نیز قیمت کناف و پانل کناف با اصول و معیار های خاصی نیز برآورد می گردد.

 

 

ممکن است این سوال برایتان به وحود بیاید که کناف مقرون به صرفه است یا گچ؟ سبکی که شما می خواهید کار کنید در جواب این سوال تاثیر بسزایی دارد. اما در 90 درصد مواقع کناف مقرون به صرفه تر از گچ می باشد، زیرا شما در گچ کاری هزینه هایی هم چون میلگرد، رابیتس کاری، جوشکاری، گچ کاری و ابزار و… دارید که به طور حتم هزینه های نهایی شما را بیشتر از کناف و پانل کناف خواهد کرد (هم در کارهای فلت هم دکوراتیو) ضمن آنکه حمل کناف بسیار راحت تر بوه (به علت سبکتر بودن) و هزینه کارگر کمتری را به خود اختصاص می دهد.

مطالب مرتبط