تاثیر دکوراسیون بر محیط کسب و کار

تاثیر دکوراسیون بر محیط کسب و کار

همانطور که می دانید اداره کردن و مدیریت یک محیط کسب و کار و یا محیط اداری و تجاری کار آسانی نبوده و نیاز مند زحمات زیادی می باشد. کسی که به عنوان رئیس در یک محیط اداری مشغول به فعالیت می باشد این وظیفه را دارد که تمام توان و تلاش خود را به کار گیرد تا در آن حرفه موفقیت را از آن خود و مجموعه ی خود نماید. در چنین فضایی اگر دکوراسیون محیط دقیق و اصولی نباشد و در هنگام طراحی دکوراسیون روحیات کارمندان و نیاز های آنان در نظر گرفته نشود کار کردن برای آن ها سخت و طاقت فرسا خواهد بود و بازدهی لازم را در محیط کار از خود نشان نخواهند داد.

 

افرادی که در یک محیط مشغول به کار هستند نیاز دارند تا در محیطی آرام که احساس نشاط و سر زندگی را به آن ها منتقل می کند فعالیت خود را ادامه دهند و در رابطه با مهم ترین و اصلی ترین مسائلی که بر روی روند کار آن ها و پیشرفت کار آن ها در محیط کار تاثیر گذار است تصمیم گیری نمایند. پس اگر برای شما این موضوع اهمیت دارد و قصد دارید که محیط کار را برای کارمندان و کارکنان خود به فضایی دل انگیز و شاداب تبدیل نمایید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تاثیر دکوراسیون بر محیط کسب و کار

روانشناسی تاثیر طراحی در محیط کار

از نظر شما این موضوع تا چه میزان قابل اهمیت است که محیطی کار با حرفه ی شما هماهنگی و هارمونی داشته باشد؟ از نظر برخی افراد این موضوع چندان اهمیت نداشته و تاثیر زیادی بر رشد افراد در محیط کار ندارد. که خب اگر به مرور زمان با شکست افراد و یا حداقل با از دست دادن روحیه ی آن ها مواجه شویم امری طبیعی است. چرا که به محیط کار و دکوراسیون آن اهمیت نداده و آن را جزو موارد مهم در محیط کار قبول ندارند. اما اگر این سوال را از یک طراح و یا کسی که به روانشناسی در محیط کار و محیط کسب کار اهمیت می دهد بپرسیم قطعا این پاسخ را خواهیم شنید که تطابق و هماهنگی دکوراسیون داخلی محیط کار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در واقع می توان گفت که انتخاب یک فضای مناسب کاری و هماهنگی دکوراسیون محیط کار با نوع فعالیت و حرفه ی افرادی که در آن محیط مشغول به کار هستند امری مهم بوده که می بایست به آن توجه ویژه ای شود و تاثیر زیادی بر پیشرفت کارکنان و روند کار خواهد گذاشت.

 

رنگ آمیزی مناسب در محیط کسب و کار

اگر محیط کسب و کار شما دارای رنگ های مناسب، اصولی و دقیق باشد تاثیرات قابل توجهی و جسم و ذهن افرادی که مشغول به کار در آن محیط هستند و افرادی که در آن محیط به عنوان مراجعه کننده و یا ارباب رجوع در رفت و آمد هستند خواهد گذاشت. شاید شما با این تصور که انتخاب رنگ برای محیط کار و تاثیرات آن از نظر روانشناسی بر روی افراد کار ساده و پیش پا افتاده است که نسبت به انتخاب رنگ برای محیط کسب و کار خود اقدام نمایید. اما این نکته را مد نظر بگیرید که انتخاب رنگ شاید اولین قدم جهت طراحی محیط کسب و کار باشد اما جزو مهم ترین قدم ها و حیاتی ترین اقدامات در این راستا می باشد.

رنگ آمیزی مناسب در محیط کسب و کار

جهت انتخاب رنگ می بایست ابتدا به سراغ رنگ هایی بروید که در طراحی لوگوی کسب و کار شما از آن استفاده شده است. بر اساس تحقیقات رنگ ها قادرند تاثیرات عمیقی بر روی روند کار محیط کسب و کار و بر روحیه ی افرادی که در آن محیط حضور دارند، بگذارند. هم چنین رنگ ها موجب می شوند که افراد کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و یا اینکه آن را نیمه کاره رها کرده و دیگر به فعالیت خود در آن محیط ادامه ندهند. پس در انتخاب رنگ جهت استفاده در محیط کار نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید و سعی بر این داشته باشید که از یک طراح و یا مشاور کمک گفته و سپس اقدام به رنگ آمیزی محیط کسب و کار خود نمایید.

 

 

انتخاب مبلمان مناسب

زمانی که می خواهید جهت خرید مبلمان اداری اقدام کنید می بایست نکاتی را درنظر گرفته و به چند نکته توجه نمایید. مورادی هم چون نوع مبلمان و رنگ آن ها می تواند بر روحیه ی کارکنان آن محیط تاثیر گذار باشند. هم چنین شما می توانید در محیط های کسب و کار از مبلمان مدور استفاده کنید و در مدت زمان کم تاثیرات آن را بر روی روند کار و فعالیت کارکنان خود ببینید. بر اساس تحقیقاتی که در سال  انجام شده نشستن افراد بر روی مبلمانی که حالت مدور دارند حس همکاری و خلاقیت آن ها را افزایش داده و موجب می شود کارایی بیشتری از خود بروز دهند.

انتخاب مبلمان مناسب

مطالب مرتبط