طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

اگر می خواهید در هر محیط روح و طراوت را به جریان بیندازید و شادابی و نشاط را در آن محیط به ارمغان بیاورید می بایست طراحی دکوراسیون آن توجه ویژه ای نمایید. این نکته را فراموش نکنید که کیفیت طراحی داخلی یک محیط تاثیر بسیار زیادی در انجام فعالیت افراد و بر رشد شخصیتی آن ها نیز دارد. طراحی داخلی یک محیط با هدف بهینه سازی و هماهنگ نمودن آن محیط با فعالیت هایی که در آن جا صورت میگیرید، انجام می شود. طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک های زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می بایست با دقت و ظرافت خاصی صورت پذیرد. می بایست در طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی محیطی با کیفیت و کاملا تمیز و بهداشتی که در نگاه اول چشن هر بیننده ای را به خود خیره کند طراحی و پیاده سازی شود.

طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

در دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی علاوه بر اینکه می بایست به دیزاین آن توجه کنیم، باید یک فضای دلپذیر به همراه تمامی امکانات رفاهی و بهداشتی را هم برای کارکنان آن محیط و هم برای افرادی که در آن محیط رفت و آمد دارند به ارمغان آوریم. این کار موجب می شود که احساس آرامش و امنیت به افراد منتقل شود. در این مطلب قصد داریم المان هایی را که در طراحی کلینیک های زیبایی می بایست به آن بپردازیم را بررسی نماییم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

استفاده از رنگ های متناسب با محیط

همانطور که می دانید یکی از عواملی که موجب ایجاد آرامش و حس خوب در محیط می شود رنگ می باشد البته به شرط آنکه درست و اصولی انتخاب شده و در محیط پیاده سازی گردد. در کلینیک زیبایی معمولا افرادی که به آنجا مراجعه می کنند و در آن محیط رفت و آمد دارند تا حد بسیار زیادی تشویش و اضطراب را همراه خود دارند. به همین علت بهتر است که رنگ هایی که در این فضا به کار برده می شوند موجب ایجاد حس آرامش در اینگونه افراد شود. به کار گیری رنگ هایی هم چون رنگ قرمز، نارنجی و زرد موجب افزایش استرس و اضطراب در افراد شده و نتیجه ی برعکس می دهد. پس بهتر است که در هنگام انتخاب رنگ برای محیطی هم چون کلینیک زیبایی این نوع رنگ ها را کنار گذاشته و به سراغ رنگ هایی بروید که آرامش و احساس خوب را به افراد منتقل می کند.

استفاده از رنگ های متناسب با محیط

جهت رنگ آمیزی کلینیک زیبایی رنگ های که دارای طیف سبک می باشند و جزو رنگ های سرد و سبک هستند بسیار مناسب و کارآمد می باشند. این رنگ ها شامل رنگ های آبی، صورتی، سبز کم رنگ، کرم و بژ نیست هستند. اگر قصد دارید که این رنگ ها را جهت رنگ آمیزی کلینیک زیبایی برگزینید بهتر است که در کنار آن ها رنگ سفید را استفاده کنید تا احساس شادابی را به محیط انتقال داده و موجب آرامش افراد شوید.

جایگاه منشی در کلینیک زیبایی

حتما شما هم با این موضوع مواجه شده اید که وقتی وارد محیطی می شوید اولین چیزی که به چشم می آید و به سمت آن می روید جایگاه منشی نیز می باشد. اولین چیزی که در رابطه با جایگاه منشی حائز اهمیت است و می بایست به آن توجه ویژه ای شود این موضوع می باشد که جایگاه منشی می بایست در قسمتی از کلینیک زیبایی قرار گیرد که مراجعه کنندگان به محض ورود به آن مکان به راحتی بتوانند منشی را پیدا کرده و با او ارتباط برقرار کنند. هم چنین فراموش نکنید که رنگ این قسمت از کلینیک می بایست با دیگر قسمت های محیط هارمونی داشته باشد. با این کار بر جذابیت محیط اضافه شده و فضایی چشم گیر به وجود می آید. هم چنین جهت طراحی این قسمت می بایست قفسه هایی را در پشت سر منشی تعبیه کرده تا از این طریق بتوانید پرونده های مربوط به زیباجویان را در آن قسمت قرار دهید. با این کار نطم و مرتبی منحصر به فردی را به فضای اطراف منشی کلینیک بخشیده اید.

جایگاه منشی در کلینیک زیبایی

طراحی اتاق پزشکان

اتاق پزشک یکی از مهم ترین موارد در دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی و اصلی ترین بخش های موجود در یک کلینیک زیبایی به شمار می رود که می بایست به طراحی دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای داد. طراحی داخلی این قسمت از کلینیک زیبایی می بایست به گونه ای باشد که برای مواردی هم چون معاینه ی بیمار، میز پزشک و وسایل، تجهیزات و ملزوماتی که می بایست در اتاق پزشک قرار گیرد فضای کافی وجود داشته باشد. طراحی این قسمت از کلینیک می بایست به گونه ای انجام گیرد که از بی نظمی و به هم ریختگی در اتاق پزشک جلوگیری به عمل آید. هم چنین اگر قصد دارید بخش هایی از این اتاق را از هم جدا کنید بهتر است که از انواع پارتیشن ها استفاده نمایید. با این کار نظم و یکپارچگی منحصر به فردی به محیط می بخشید.

طراحی اتاق پزشکان

 

 

مطالب مرتبط