نحوه ی انتخاب رنگ دفتر کار

نحوه ی انتخاب رنگ دفتر کار

اگر شما جزو افرادی باشید که بیشتر وقت خود را در محیط کار می گذرانند حتما این موضوع را میدانید که انتخاب رنگ دفتر کار تاثیر بسزایی در روحیه ی افرادی که در آن مشغول به کار هستند دارد. از این رو طراحی محیط کار از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. اگر طراحی محیط کار به صورت دقیق و اصولی صورت گیرد که موجب شود کارمندان در آن مکان احساس راحتی کرده و کیفیت کار خود را افزایش دهند. از این رو گذر زمان برای کارمندان لذت بخش بوده و اگر هم سختی کار داشته باشند متوجه آن نخواهند شد. انتخاب رنگ برای محیط کار یکی از مواردی می باشد که می توان طراحی دکوراسیون آن را منحصر به فرد کرد. به طوری که در نگاه اول و به طور چشم گیری افراد را به خود جذب کند. از این رو توجه به این نکته که جه رنگی جهت استفاده در دفتر کار کاربردی می باشد، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتخاب رنگ دفتر کار

تاثیر رنگ های شاد در دفتر کار

رنگ های شاد تاثیر بسزایی در بهره وری محل کار دارند. به طوری که اگر از رنگ های شاد در محل کار استفاده کنید در روحیه ی کارمندان تاثیر مثبتی داشته و به بهبود عملکرد آن ها کمک شایانی می کند. از طراحی کف پوش های دفتر کار گرفته تا اتاق کنفرانس و اتاق جلسه، می توانید به استفاده از رنگ های شاد و سرزنده خلاقیت کارکنان خود را افزایش داده و نتیجه ی کار آنان را بهبود بخشید. رنگ هایی که می توانند در بهبود عملکرد کارکنان دفتر کار تاثیر چشم گیری داشته باشند به نوع عملی که هر یک از کارکنان مشغول به انجام آن هستند بستگی داشته و می بایست با در نظر گیری آن نسبت به انتخاب رنگ اقدام شود. از این رو نیاز است که ترکیبی از رنگ ها را جهت استفاده در سر تاسر محیط کار در نظر گرفت. پس از آن هر شخصی می تواند به به کار گیری رنگی که با آن سازگاری بیشتری دارد میز کار خودش را سر و سامان دهد. این کار موجب می شود که بیشترین الهام را از محیط دریافت کند.

تاثیر رنگ های شاد در دفتر کار

استفاده از رنگ سفید در محیط کار

حتما این موضوع را می دانید که بیشترین و ابتدایی ترین رنگی که در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد رنگ سفید می باشد. به علت آنکه رنگ سفید رنگی شفاف و واضح می باشد و هم چنین آرامش و سکونی که در این رنگ خلاصه شده است رنگ مناسب اتاق کار نیز به شمار می رود. می توان گفت که از این رنگ جهت استفاده برای رنگ آمیزی دیوار های ادرات بهره گرفته می شود. یک نکته ی منفی در رابطه با استفاده از این رنگ وجود دارد که آن هم عادت کردن به آن است. اگر شما مدت زمانی طولانی را از این رنگ در محیط کار خود استفاده کنید پس از مدتی نسبت به تغییر رنگ محیط از خود موضع سرسختانه ای نشان خواهید داد.

رنگ سفید

با ترکیبات محبوب در دفتر کار آشنا شوید

یکی از پر طرفدار ترین، محبوب ترین و جذاب ترین ترکیب رنگ ها جهت استفاده در دفتر کار سفید، قرمز و مشکی می باشد. در این ترکیب شما می توانید از رنگ سفید به عنوان رنگ قالب استفاده کنید و دکوراسیون و مبلمان شما می تواند از ترکیب رنگ های جذاب قرمز و مشکی باشد. از این ترکیب می توان در دفتر کار هایی که حالت شخصی دارند استفاده نمود.

 

 

یکی دیگر از انتخاب های جذابی که برای دفتر کار می توانید داشته باشید رنگ زرد می باشد. این رنگ با خود انرژی و نشاط را به همراه می آورد. شما می توانید جهت استفاده از رنگ زرد آن را به صورت ترکیبی با رنگ های آبی، سبز و قرمز ترکیب نمایید. با ترکیب این رنگ ها و استفاده از آن ها در دفتر کار محیطی زیبا و شاداب را برای کارمندان خود به ارمغان می آورید و فضایی دلنشین را رقم می زنید. هم چنین این نکته را فراموش نکنید که رنگ زرد به دلیل آنکه جزو رنگ های گرم محسوب می شود در تحریک ذهن افراد بسیار تاثیر گذار می باشد.

ترکیبات محبوب در دفتر کار

مطالب مرتبط