طراحی دکوراسیون مجتمع تجاری

طراحی دکوراسیون مجتمع تجاری

امروره با افزایش چشمگیر مجتمع های تجاری و هم چنین فروشگاه ها، طراحی چشمگیر دکوراسیون مجتمع تجاری می تواند موفقیت شما را در بازار های رقابتی تضمین کند. اگر دکوراسیون مجتمع تجاری طراحی چشمگیری داشته باشد افراد زیادی جذب آن شده و تبلیغاتی دائمی برای مجتمع تجاری شما خواهد بود.

 

هم چنین فضا هایی که چهت داد و ستد ساخته شده اند همواره جزو مکان های مهم در ساختار کالبدی شهر ها می باشد. استقبال عموم شهروندان از مجتمع های تجاری موجب گردیده که برخی از افراد به فکر ساخت مجتمع تجاری بیفتند. اما می بایست این نکته را یادآور شویم که تنها ساخت مجتمع تجاری مهم نبوده و طراحی دکوراسیون داخلی آن جزئ موارد مهم می باشد. زیرا علاوه بر جذب مشتری موجب فروش بیشتر و رونق در کسب و کار می گردد.

دکوراسیون مجتمع تجاری

یکی از موارد مهم در طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری ورودی آن می باشد که عامل اصلی در جذب مشتری به شمار می رود. ورودی یک مجتمع تجاری نقش ویترین آن مکان را بر عهده دارد که طراحی آن می بایست با وسواس بیشتری صورت پذیرد. مورد دیگری که در طراحی دکوراسیون مجتمع تجاری حائز اهمیت است نورپردازی آن می باشد. به طوری که اگر نورپردازی آن غیر حرفه ای باشد موجب خستگی مشتری شده و موجب ترک زود هنگام مجتمع می شود. در حالی که اگر نور پردازی حرفه ای و اصولی و دقیق باشد جذابیت آن مکان برای مشتری دو چندان می شود.

 

استفاده از کف پوش در دکوراسیون مجتمع تجاری

طراحی دکوراسیون مجتمع تجاری امری دقیق بوده که می بایست بیشتر از هر جایی به آن توجه کرد که با در نظر گیری استاندارد های تعیین شده صورت می گیرد. در انتخاب کف پوش جهت استفاده در مجتمع تجاری می بایست به نوع کاربری و هم چنین ویژگی آن مکان توجه کرد. با توجه به این موضوع که مجتمع تجاری مکانی پر رفت و آمد و پر تردد می باشد معمولا متریال هایی هم چون سنگ های مرمر، گرانیت و سرامیک نیز به کار میگیرند. اما در مکان هایی که خصوصی بوده و نسبت به مجتمع تجاری از رفت و آمد کمتری برخور دار است از سنگ های گران قیمت و پارکت های شیک استفاده می کنند.

 

در طراحی داخلی مجتمع تجاری می بایست دیوار ها و ستون ها در محلی مناسب قرار گیرند. زیرا تاثیر زیادی بر روی ویترین های واحد های تجاری و هم جنین محل نصب تبلیغات دارند. در نحوه ی چیدمان ویترین های تجاری باید حتما به متریال های مناسب جهت طراحی آن توجه نمود. علت آنکه توجه به دکوراسیون ویترین ها در مجتمع تجاری حائز اهمیت است این موضوع می باشد که در دید مشتریان قرار گرفته و فرآیند جذب مشتری را تسریع می بخشد.

 کف پوش مجتمع تجاری

در مقابل اگر در طراحی داخلی داخلی مجتمع تجاری کوتاهی کرده و آن را جدی نگیرید با افت فروش کالا مواجه می شوید مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. از جمله مواردی که می توان از دیوار ها و ستون های یک مجتمع تجاری برای آن ها استفاده نمود مکان های تبلیغات، خود پرداز ها و هم چنین باجه های تلفن می باشد. جهت زیبا تر دیده شدن دیوار های مجتمع تجاری می توانید از از سنگ های تزئینی زیبا، کاشی های خاص، قاب های کامپوزینی و هم چنین آجر های دکوری استفاده نمایید.

 

 

نورپردازی در مجتمعات تجاری

قصد داریم به نقش نور پردازی در طراحی داخلی مجتمع تجاری بپردازیم. اگر می خواهید که مجتمع تجاری شما همیشه پر رفت و آمد باشد و مشتریان دائمی خود را حفظ کنید تاثیر نور های متناسب با طیف های رنگی جذاب را دست کم نگیرید. هر چقدر که نقش نور های مخفی و غیر مستقیمی در طراحی دکوراسیون داخلی شما پر رنگ تر باشد فضای ویترین ها و مغازه های موجود در مجتمع جذاب تر به نظر می رسد. لازم به ذکر است که می توان در نورپردازی مجتمع تجاری از نور افشان های زیبا و هم چنین آپاژور استفاده نمود.

نورپردازی در دکوراسیون مجتمع تجاری

یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون مجتمع تجاری وجود مبلمان جهت ایجاد فضای استراحت مشتریان می باشد. هم چنین می تواند از آب نما، گیاهان و مجسمه ها جهت تزئین فضا نیز استفاده کنید. به کار گیری این عناصر علاوه بر اینکه موجب تقویت روحیه ی افراد می شود، احساس شادابی و لطافت را به بیننده القا می کند.

مطالب مرتبط