نحوه انتخاب رنگ مبل

انتخاب رنگ مبل

اگر یک پروژه تزئین را از ابتدا شروع می کنید ، ابتدا می توانید مبل را انتخاب کنید تا بتوانید اطراف آن را تزئین کنید. مبل های نمایشی به عنوان الهام بخشیدن به یک اتاق می توانند با پارچه ای لوکس و مجلل روکش شده و یا با چاپی رنگارنگ پوشانده شوند. این نقطه کانونی اتاق است. اگر مبل را به اتاق تزئین شده اضافه می کنید یا ترجیح می دهید مبل نقش پشتیبانی داشته باشد ، انتخاب رنگ اهمیت پیدا می کند. انتخاب مبل جدید برای پالت رنگی موجود بدان معنی است که شما باید تصمیم بگیرید که مبل خنثی باشد یا نقش برجسته ای به خود بگیرد.

 

طراحانی وجود دارند که مبل را متناسب با رنگ دیوار انتخاب می کنند تا اتاق را یکدست و اتاق را بزرگتر نشان دهد . این یک ایده خلاقانه برای یک طرح رنگی هماهنگ است. اگر مبل راحتی متناسب با رنگ دیوار خود می خرید ، تغییر رنگ دیوار در آینده سخت است. متداول ترین روش انتخاب مبل است که مکمل دکوراسیون دیگر باشد و در مرکز توجه نباشد و به رنگ دیوار استتار نباشد. به همین دلیل است که رنگ های خنثی مبل بیشترین محبوبیت را در بیشتر خانه ها دارند.

 

انتخاب رنگ مبل روشن یا تیره ؟!

هنگامی که تصمیم گرفتید مبل شما روشن باشد یا رنگ خنثی باشد ، باید روشن یا یا روشن نبودن مبل خود را تعیین کنید. رنگ کف شما تأثیر زیادی در انتخاب رنگ مناسب مبل دارد. از آنجا که اکثر مبل ها به طور سنتی بزرگ و روکش دار است و بیشتر پارچه نور را جذب می کند ، می تواند فضای اتاق را به میزان قابل توجهی تاریک کند.

 

اگر یک مبل تیره را روی زمین تاریک قرار دهید ، به نظر می رسد که در اتاق ناپدید می شود. اگر دوست دارید از یک مبل تیره روی زمین تیره استفاده کنید ، باید سعی کنید جلوه بیشتری داشته باشید. یک مبل تیره با پایه های چوبی فلزی یا روشن می تواند فضای بصری بین مبل و کف ایجاد کند. استفاده از یک فرش روشن تر در جلوی مبل شما می تواند رنگ های تیره را از هم جدا کرده و رنگ مبل را پاپ کند. میز قهوه چوبی سبک یا فلزی نیز می تواند به تعریف مبل از کف کمک کند.

 

یک مبل رنگ روشن چالش های متفاوتی از یک مبل تیره دارد.  قبل از انتخاب مبل سفید یا روشن ، نحوه استفاده از اتاق را در نظر بگیرید و نه اینکه چطور استفاده می کنید. .

مبل روشن یا تیره

 

گزینه رنگ مناسب برای نیازهای شما

هنگامی که روشن و تاریک بودن مبل جدید خود را در نظر گرفتید ، وقت آن است که به رنگ فکر کنید. اگر با یک مبل ویترینی کار نمی کنید ، یک مبل با رنگ خنثی یک انتخاب محبوب است. مبل های خنثی به راحتی در اطراف خانه تزئین می شوند و با تغییر در طول سال به راحتی می توانند از سبک شما پیروی کنند.

 

پارچه مبل خنثی شامل بژ ، خاکستری ، تاج و کرم است. یک پارچه مبل بژ مات می تواند در اطراف رنگهای دیگر کسل کننده به نظر برسد ، اما یک پارچه بژ بافتی با مایل به رنگ تک رنگ می تواند بدون افزودن رنگ های جدید ، علاقه ایجاد کند. مبل های خاکستری می توانند از رنگ پریده تا زغالی باشند.  خاکستری می تواند پیچیده ، راحت ، خنک یا ترد باشد. مبل های خنثی می توانند بی سر و صدا مکمل دکوراسیون دیگر شما باشند اما همچنان شیک و جذاب باشند.

 

یک مبل از هر رنگی می تواند به زیبایی در فضای شما ادغام شود ، اگر از آن به عنوان رنگ دیگری از طرح رنگی خود استفاده کنید . این به این معنی است که لوازم جانبی یا چاپهای همرنگ مبل را اضافه می کنید ، تا رنگ اطراف اتاق پخش شود. مبل یک فضای بزرگ از پارچه است ، و می تواند فضای اتاق شما را متعادل کند.

 نحوه انتخاب رنگ مبل پذیرایی

 

پایان دادن به لمس ها

علاوه بر نکاتی که ذکر شد به سلیقه و روحیات خود نیز توجه کنید تا بتوانید مبلمان با رنگی دلنشین را برای دکوراسیون پذیرایی یا اتاق خواب خانه خودتان انتخاب نمایید. همچنین باید به اندازه فضای اتاق خواب یا پذیرایی خود و میزان نور موجود توجه کنید.

 

 

هنگام هماهنگی مبل جدید با دکوراسیون اتاق ، بالش ها و کوسن ها  را فراموش نکنید. این رنگ آمیزی های کوچک به اتاق نشیمن شما ظاهری کاملاً جمع و جور می بخشد.

انتخاب رنگ مبل مناسب پذیرایی

مطالب مرتبط