نحوه تزئین بالای مبل

تزئین بالای مبل

فضای خالی بالای مبل با یک قطعه هنری عالی نقطه اصلی خانه است. در واقع ، این  فضای مهمی برای جان بخشیدن به خانه شما است. با این گفته ، تعیین اینکه چه چیزی  باید آویزان شود ، گاهی دشوار است. در حالی که اکثر مردم به روش سنتی یعنی نصب کردن  یک تابلو یا عکس بالای یک مبل پیش می روند  ، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. وقتی نوبت به انتخاب گزینه  برای تزئین بالای مبل و چیزی برای نمایش روی مبل می رسد ، گزینه های زیادی وجود دارد. بنابراین خلاق باشید و ویژگی های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

نمایش آثار برجسته

متداول ترین چیزی که می توان روی مبل گذاشت ، یک اثر هنری است ، اما اگر اثر هنری ملایم باشد ، تأثیر آن کم خواهد بود. اگر واقعاً می خواهید یک نقطه کانونی چشم نواز ایجاد کنید ، گزینه ای متفاوت و خاص باید انتخاب کنید . چیزی با اندازه بسیار بزرگ ، رنگ پر جنب و جوش یا از نظر طراحی از لحاظ گرافیکی جذاب را امتحان کنید. در نهایت ، اصطلاح “پررنگ” قابل تفسیر است ، اما ایده این است که وقتی شخصی وارد اتاق می شود ، چشم او بلافاصله به سمت قطعه کشیده می شود زیرا بسیار چشمگیر است.

 

یک دیوار گالری ایجاد کنید

بعضی اوقات فقط یک قطعه برای تزئین بالای مبل کافی نیست . این زمانی است که دیوارهای گالری واقعا می تواند در  تزئین بالای مبل کار ساز باشد. یک گالری عکس به شما امکان می دهد تا اثری واقعاً چشمگیر ایجاد کنید و شما را از انتخاب تنها یک قطعه نجات می دهد. به یاد داشته باشید ، هنگام آویزان کردن قطعات برای ایجاد یک دیوار گالری ، همه موارد با هم به عنوان یک واحد عمل می کنند. مرکز کل نمایشگر باید در سطح چشم باشد. همیشه بهتر است قبل از شروع به نصب کردن تابلوها ، این نوع نمایش ها را برنامه ریزی کنید. قطعات را روی زمین جلوی دیوار قرار دهید و با آرایش بازی کنید تا جایی که دکوراسیون مورد رضایت شما پیدا شود. اگر فضا اجازه این کار را نمی دهد ، از کاغذ گراف استفاده کنید.

 

 

یک اثر صنایع دستی کنید

صنایع دستی در ایران و در هر شهری هنرهای مخصوص به خود را دارد. این اثرات چشمگیر که توسط هنرمندان طراحی می شوند  ، اثری مناسب برای بالای مبل هستند . صنایع دستی  از پرهای پرنده بزرگ ، چوب ها ، پوست حیوانات و هر چیز پر جنب و جوش دیگری ساخته شده اند و در رنگ های بسیار متنوعی قرار دارند.

 

 صنایع دستی  با هر رنگی قابل تصور هستند و هنرهای دیواری تأثیرگذاری ایجاد می کنند که تضمین می کنند در هر اتاق برجسته می شوند و در فضاهای مدرن جهانی عالی هستند. سعی کنید از یک کاناپه بالای مبل برای یک قطعه کانونی ساده و شیک استفاده کنید یا چند عدد را با هم به نمایش بگذارید تا جلوه ای حتی جسورانه تر ایجاد کنید.

 

آینه بالای مبل

آینه ها ابزار تزئینی مهمی هستند. آنها نور را منعکس می کنند ، فضاها را باز می کنند و به طور کلی اتاقها را بهتر و بزرگتر نشان می دهند. بالای مبل می تواند مکانی عالی برای آویز کردن یک آینه بزرگ باشد ، اما به خاطر داشته باشید که در صورت امکان آینه ها را باید از چیزی که از نظر بصری جذاب است آویزان کرد.

 

آینه بزرگی را از روی مبل آویزان نکنید زیرا فضا خالی است و اتفاقاً یک خانه هم دارید. مطمئن شوید که با هر چیز دیگری در اتاق کار می کند. همانطور که گفته شد ، مطمئناً می توانید یک سری آینه های کوچک را روی یک مبل آویزان کنید تا احساس گالری ایجاد کند. مانند هر گالری دیوار عکس ، هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه قرارگیری آنها را به عنوان یک واحد در نظر بگیرید و اندازه ، شکل و پایان قاب ها را با دقت در نظر بگیرید.

 

 

قفسه های شناور را آویزان کنید

با کوچکتر شدن خانه ها ، فضای ذخیره سازی اهمیت بیشتری پیدا می کند و مردم شروع به استفاده از هر فضای موجود برای نمایش خرده ریزها و گنجینه های خود می کنند. قفسه هایی که بالای مبل قرار گرفته اند می توانند راهی عالی برای حل مسئله ذخیره سازی و نمایش خلاقانه لوازم جانبی شما باشند. قفسه های شناور و همچنین قفسه هایی با براکت های جذاب ، گزینه بسیار خوبی هستند. اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی روی دیوار بالای مبل نصب شده اند.

 

هنگام نصب قفسه ها ، در سطح چشم آن ها را تست کنید  – یا در مورد گروه بندی ، مرکز گروه باید در سطح چشم باشد. می توانید قفسه ها را بالای مبل خود قرار دهید یا چیدمان نامتقارن را امتحان کنید. همچنین می توانید قفسه ها را با قلاب های اضافی و کارهای هنری برای ظاهری التقاطی ترکیب کنید.

 

یک مجسمه بالای یک مبل نصب کنید

مجسمه های آویز ساخته شده از مواد و اشکال جالب می توانند برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد و ایده آل باشند. اصطلاح مجسمه سازی بسیار گسترده است ، اما در اصل ، هر موردی را که یک قطعه هنری سنتی نیست (به عنوان مثال نقاشی یا عکس) در بر می گیرد. برخی از این نمونه ها شامل شاخ های مصنوعی ، صفحات سرامیک یا مجسمه های فلزی است. نکته اصلی اینجاست که به دنبال قطعاتی بروید که عمق زیادی نداشته باشند تا فضای موجود در مبل را نقض نکنند.

 

نمایش نقشه ها

نقشه ها یک روش خارق العاده برای افزودن حس تاریخ به یک اتاق هستند. آنها همچنین برای ادای احترام به مکانهایی که رفته اید یا رویای رفتن آنها را دارید بسیار عالی هستند. هنگامی که نوبت به تزئین با نقشه می رسد ، گزینه های زیادی دارید : رنگارنگ ، سیاه و سفید ، رنگ قهوه ای ، جدید ، پرنعمت ، شهر ، کشور ، ترانزیت ، دریایی … و  این لیست ادامه دارد.

 

می توانید نقشه ها را در فروشگاه های دکوراسیون منزل ، مغازه های عتیقه فروشی ، نمایشگاه های علمی  پیدا کنید یا حتی آنها را از اطلس های قدیمی و کتاب های دیگر بگیرید. نکته اصلی این است که نقشه ای را انتخاب کنید که به نوعی برای شما معنی دار باشد. نقشه ها معمولاً هنگام کادر بندی به بهترین شکل به نظر می رسند ، بنابراین اگر نقشه شما قاب بندی ندارد ، تهیه یک قاب سفارشی را برای قطعه خود در نظر بگیرید.

 

هنگامی که شروع به تزئین بالای مبل می کنید هر چیزی را بالای مبل آویزان می کنید ، به خاطر داشته باشید که شماره یک اشتباه مردم این است که چیز خیلی کمی را آویزان می کنند. قطعه ، هرچه که باشد ، باید به طور کلی حدود دو سوم عرض مبل باشد (مگر اینکه بخواهید مقصدی را بیش از حد مقیاس انتخاب کنید). اگر گروهی از قطعات را آویزان می کنید ، معمولاً همان پیشنهاد اعمال می شود. به غیر از این ، قوانین بسیار شخصی هستند ، بنابراین خلاق باشید و چیزی را انتخاب کنید که با شما صحبت کند و باعث لبخند شما شود.

مطالب مرتبط